Teenpäs tuollaisen
Mutta mistä tiedän levyosion nimen? Sama kun tossa työpöydälle tulleen "kovo-osan" nimi, joka tuli kun Boot Camp asensi winukan? Minun kohalla se olisi "Untitled", ellen vaihda...
Ja jos mulla ei ole salasanaa, niin mitä laitan noiden X-kirjainten tilalle? Jätän vaan tyhjäksi?
hyxal kirjoitti:Mutta mistä tiedän levyosion nimen? Sama kun tossa työpöydälle tulleen "kovo-osan" nimi, joka tuli kun Boot Camp asensi winukan? Minun kohalla se olisi "Untitled", ellen vaihda...
Sehän se. Voit myös ottaa Finderin valikosta 'Siirry' -> 'Siirry kansioon', ja kirjoittaa siihen ikkunaan /Volumes . Siellä se näkyy myös.
hyxal kirjoitti:Ja jos mulla ei ole salasanaa, niin mitä laitan noiden X-kirjainten tilalle? Jätän vaan tyhjäksi?
Käytin kyseisen sivun scriptiä. Näyttäisi olevan muuten aikalailla sama kuin Maccon, mutta ilman salasanahäslinkiä.
Ongelmana kuitenkin on, että tulee AppleScript-virhe: Can't statfs /Volumes/Untitled
Ja homma tyssää siihen. Varmistin siis myös, että levyosion nimi on se "Untitled". Missäs vika?
Ne käyttäjät, joilla on ollut ongelmia Windows 7n äänien kanssa näissä 13" MBPissä, ainakin oma ongelma korjaantui sillä että ajoin OS Xn asennuslevyltä Boot Camp/Drivers/Cirrus -kansiosta ajurin.
Joskus valitin jonkinlaisista ongelmista. Nyt kommentoin että tällä 15" MBP:llä Windows 7 toimii juuri niin kuin pitää. Windowsiksi tuo on muuten aika hyvä, "pahimmassa" tapauksessa joudun vielä ostamaan kun tuo trial päättyy.
carrbon kirjoitti:Ne käyttäjät, joilla on ollut ongelmia Windows 7n äänien kanssa näissä 13" MBPissä, ainakin oma ongelma korjaantui sillä että ajoin OS Xn asennuslevyltä Boot Camp/Drivers/Cirrus -kansiosta ajurin.
Yay! Kiitos, alkoi pelittää! Melkein kaikkea jo ehdinkin kokeilla.
Brittilässä näemmä Home Premium -versio maksaa £65 eli n. 75€ eikä ole edes upgrade. Ei paha, ehkä tuota voisi tosissaan jopa harkita. Miinusta tosin tulee siitä, että tuossa ei pysty vaihtamaan käyttiksen kieltä mikä on aika naurettavaa. Itselläni kun on tilanne se, että minä en siedä suomennettuja käyttiksiä ja parempi puolisko ei suostu käyttämään muita kuin suomenkielisiä... Ultimate maksanee sitten jo reilu 200€ ellei vielä enemmän jos vanhat merkit paikkansa pitävät.
Ilmeisesti Snow Leopardin mukana tullut Bootcamp 3.0 ei tuonut mitään apua Unibodyjen ylikuumenemisongelmaan? Ite asensin Windowsissa uuden Bootcampin suoraan levyltä, jonka jälkeen W7 pyysi vielä imuttamaan Nvidian chipsettiin ajurit netistä. Asensin nekin sit uusiks. Kone käy todella lämpimänä, vaikka päällä ei ole kuin selain.
EDIT: Ja itelläni Lubbo's Fan Control saa systeemin jumittelemaan pahoin.. jos siis haluatte edelleen pelata, niin kannattanee siirtää Bootcamp 3.0 -ajureiden asennuksen kanssa tovi.
Hyvinhän tuo seiska asentui ilman Boot Camppiä. Disk utilityllä vain uusi osio, boottaus c-nappi pohjassa ja asennus käyntiin DVD:ltä. Jokaisen asennuksen aikaisen käynnistyksen yhteydessä sitten alt-nappi pohjaan ja boottaus uudelta Windows-osiolta.
Hyvin toimii unibodyn mukana tulleilla boot camp - ajureilla, eikä ole lämpenemisongelmia. Itse boot campin asennuspaketti ei tosin käynnistynyt, mutta kansioista sai asennettua jokaisen ajurin erikseen.
kari.patila kirjoitti:Hyvin toimii unibodyn mukana tulleilla boot camp - ajureilla, eikä ole lämpenemisongelmia. Itse boot campin asennuspaketti ei tosin käynnistynyt, mutta kansioista sai asennettua jokaisen ajurin erikseen.
Outoa kyllä, koska kaikilla muilla noita ongelmia on, mitä nyt olen nettiä selaillut. Kyseessä on sellanen homma, että Windows 7 ei osaa toimia Unibodyjen EFI:n kanssa. Onko sulla Macbook vai Pro? Ilmeisesti Pro käy kuumana siksi, että näyttkisenä on tehokkaampi 9600GT.. Oletko tehnyt mitään raskaampaa tai antanut koneen olla päällä jonkun aikaa?
kari.patila kirjoitti:Hyvin toimii unibodyn mukana tulleilla boot camp - ajureilla, eikä ole lämpenemisongelmia. Itse boot campin asennuspaketti ei tosin käynnistynyt, mutta kansioista sai asennettua jokaisen ajurin erikseen.
Outoa kyllä, koska kaikilla muilla noita ongelmia on, mitä nyt olen nettiä selaillut. Kyseessä on sellanen homma, että Windows 7 ei osaa toimia Unibodyjen EFI:n kanssa. Onko sulla Macbook vai Pro? Ilmeisesti Pro käy kuumana siksi, että näyttkisenä on tehokkaampi 9600GT.. Oletko tehnyt mitään raskaampaa tai antanut koneen olla päällä jonkun aikaa?
Kone on Macbook Pro, 15". Mitään pelaamiseen verrattavaa en ole vielä ehtinyt tekemään, tai pitkään sitä edes käyttämään, mutta luulisi tunnin riittävän lämpöjen nousuun.
Testaan tänään iltapäivällä vielä jotain oikeasti raskasta ja palaan asiaan.
Kone on Macbook Pro, 15". Mitään pelaamiseen verrattavaa en ole vielä ehtinyt tekemään, tai pitkään sitä edes käyttämään, mutta luulisi tunnin riittävän lämpöjen nousuun.
Testaan tänään iltapäivällä vielä jotain oikeasti raskasta ja palaan asiaan.
Ok, mielenkiintoista kyllä jos sulla toimii ilman lämpeamistä. Mulla n. 15 min päästä kun tunnustelee koneen alapuolelta vasemmalta näppiksen kohdalta, niin sormia ei meinaa kestää. Joku tunnin pelisessio saa koneen tilttamaan lämpöjen takia.
Windows 7 RC1:n asennus ei oikeen tunnu toimivan.. Tein boot camp -asentajalla osion ja laitoin dvd:n asemaan. Sit kone halus bootata itensä. Nyt kuitenkaan asennus ei lähde pyörimään vaan näyttöön tulee vain kuvia järjestyksessä apple logo, ympyrä, jossa vinoviiva sisällä (samanlainen kuin pysäköintikielto liikentees ) ja viimeisenä kansion kuva, jossa sisällä kysymysmerkki. Onko image mahdollisesti poltettu väärin? osx:n puolella pystyy kuitenkin lukemaan dvd:n sisältöä.. Lisäksi Boot Camp -asentaja on 3.0, osx on Snow Leopard 10.6.1. Windows 7 on 64bit.
Ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa kokeilemaan Boot Camp -asennusta. Kyseessä OS X 10.6.1 ja 64-bittinen Windows 7 Enterprise. Itselläni ei ole Boot Campin ohjeissa vaadittua usb-näppistä vaan Applen BT-näppis. Saanko tehtyä windows asennuksen pelkällä hiirellä? Windowsin puolelle kun pääsee niin ajureiden asennus lienee kuitenkin helppo pelkillä hiiren klikkauksilla.
Pis kirjoitti:Ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa kokeilemaan Boot Camp -asennusta. Kyseessä OS X 10.6.1 ja 64-bittinen Windows 7 Enterprise. Itselläni ei ole Boot Campin ohjeissa vaadittua usb-näppistä vaan Applen BT-näppis. Saanko tehtyä windows asennuksen pelkällä hiirellä? Windowsin puolelle kun pääsee niin ajureiden asennus lienee kuitenkin helppo pelkillä hiiren klikkauksilla.
hanki vaan jostain se usbinäppis. Pääset helepommalla...
Pis kirjoitti:Ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa kokeilemaan Boot Camp -asennusta. Kyseessä OS X 10.6.1 ja 64-bittinen Windows 7 Enterprise. Itselläni ei ole Boot Campin ohjeissa vaadittua usb-näppistä vaan Applen BT-näppis. Saanko tehtyä windows asennuksen pelkällä hiirellä? Windowsin puolelle kun pääsee niin ajureiden asennus lienee kuitenkin helppo pelkillä hiiren klikkauksilla.
7:n asennusohjelmassa BT-näppis toimii (varmaan joillakin koneen firmwaren ajureilla) mutta sen jälkeen se on asennettava että sitä voi käyttää Windowsissa. Näin ainakin minulla.
No asentuihan tuo bt-näppiksellä. Microsoftilta ladattu iso-tiedosto ei dvd:lle poltettuna suostunut buuttaamaan mutta tämän sivun ohjeilla sain poltettua buuttavaan levyn. http://www.fluxbox.co.uk/2009/08/26/win ... boot-type/
Aluksi kokeilin ilman boot camp ajureita ja applen bt-näppis toimi ihan hyvin vaikkei bluetoothista ollut edes mainintaa Device Managerissa. Boot camp-ajureilla näppis vaati pariutuksen ja toimii paljon huonommin.
asensin tuossa windows 7 ultimaten 64 bittisen macbookilleni mutta ei tunnu toimivan. Asennus meni hienosti läpi ja sen jälkeen kun se ilmoitti että lataa windows 7 loaderin ja käynnistää koneen uudestaan niin käynnistyksessä kone ei tee enää mitään vaan jää vilkuttamaan sitä valkoista viivaa vasempaan yläkulmaan. Mikäköhän on ongelmana ja mikä meni pieleen?