![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ruokatopic
-
Re: Ruokatopic
Viesti Kirjoittaja Maza »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
( Savulohta mulla murkinana, sopii senkin kanssa...mun mielestä...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Jos niitä kääryleitä on vielä jäljellä niin kiedo niitä tonnikalafileen ympärille ja laita uuniin... Mausteeksi hieman chiliä ja suolaa. Kastikkeen voi tehdä viinin jämistä. Nam!amanita kirjoitti:Ketään ei taatusti kiinnosta mun ruokailuni, mutta nostaisin korokkeelle viininlehtikääryleet. Huomasin yhden piilossa olleen purkin kaapin takaosasta, ja het siltään lautaselle...muun murkinan lisäksi. Oih ja aaah, ovat ne niin hyviä!! Suositan!
( Savulohta mulla murkinana, sopii senkin kanssa...mun mielestä.....)
-
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Älä tosikko ihmeessä pilaa ihania kanttarelleja oliiviöljyllä.
- Salamijakk
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »

24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Eiku voissa mää ne paistoin.Salamijakk kirjoitti:Älä tosikko ihmeessä pilaa ihania kanttarelleja oliiviöljyllä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Jaa muumilasista hieman juomaa samalla, niin ei Neste Hukka (eläimistä julmin) päässyt yllättämään.
-
- Salamijakk
-
Mutku ne kotona tehdyt maistuu paremmalta!Salamijakk kirjoitti:Tiedättekö miksi kotona tehdyt hampurilaispihvit eivät maistu `niin hyviltä´ kuin MC Donalds tai Hesburger hampurilaispihvit, minä tiedän?
Kuulin eilen ikävän uutisen, turkulainen mainosmies ja ruokakirjailija sekä suuri gastronomi Visa Nurmi kuoli sairaskohtaukseen. Mitään nekrologia en tähän kirjoita, vähintä mitä voin tehdä on nakkistroganoff Visan Nakit ja muusi -keittokirjan mukaan.
-
Osan ottoni uuteen ulottuvuuteen siirtyneelle.Maza kirjoitti:Mutku ne kotona tehdyt maistuu paremmalta!Salamijakk kirjoitti:Tiedättekö miksi kotona tehdyt hampurilaispihvit eivät maistu `niin hyviltä´ kuin MC Donalds tai Hesburger hampurilaispihvit, minä tiedän?
Kuulin eilen ikävän uutisen, turkulainen mainosmies ja ruokakirjailija sekä suuri gastronomi Visa Nurmi kuoli sairaskohtaukseen. Mitään nekrologia en tähän kirjoita, vähintä mitä voin tehdä on nakkistroganoff Visan Nakit ja muusi -keittokirjan mukaan.
Onhan ne parempia kotona maustetut jauhelihat (jos osaa) mutta niin erimakuiset, mitä ketjupurilaiset. Ketjupurilaisten lihaan lisätään liha-aromia, siksi niissä on se addiktoiva miljoonien makutestien tuoma ominaismaku.
- Salamijakk
-
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja MacMees »
Kyllä! Täysin samaa mieltä.Maza kirjoitti:Arvelinkin, että ajat glutamaattia takaa. Se, marinoidun lihan sekä valmiiksi viipaloiden leivän lisäksi, pitäisi kieltää lailla. Jos minä haluan purilaiseeni liha-aromia, laitan siihen lihaa. Se on niin yksinkertaista. Näinä hunajamarinoituina aikoina kansalaiset eivät enää tunnista lihan makua, kana ja possu sekoavat iloisesti toisiinsa. Etsin hiljattain paella-reseptiä, ensimmäinen tarjokas alkoi näin: 400g munajamarinoitua broilerin rintafilesuikaletta. Meinasi mennä hermot! Tai menikin. Miksi hemmetissä pitäisi käyttää proteiinilla lihotetun häkkikananpoikasen tylsimmältä maituvaa osaa, joka on vieläpä silputtu koneella ja jota on uitettu kelmeässä limassa viikkokaupalla? Eikä se 400 grammaakaan ole tarpeeksi.
-
Juu, eipä tuohon ole mitään lisäämistä. Ne lihaan lisätyt "lillukkeet" kauppojen hyllyillä ovat terveydellisesti arveluttavia ja makunautinnollisesti rutiköyhiä.Maza kirjoitti:Arvelinkin, että ajat glutamaattia takaa. Se, marinoidun lihan sekä valmiiksi viipaloiden leivän lisäksi, pitäisi kieltää lailla. Jos minä haluan purilaiseeni liha-aromia, laitan siihen lihaa. Se on niin yksinkertaista. Näinä hunajamarinoituina aikoina kansalaiset eivät enää tunnista lihan makua, kana ja possu sekoavat iloisesti toisiinsa. Etsin hiljattain paella-reseptiä, ensimmäinen tarjokas alkoi näin: 400g munajamarinoitua broilerin rintafilesuikaletta. Meinasi mennä hermot! Tai menikin. Miksi hemmetissä pitäisi käyttää proteiinilla lihotetun häkkikananpoikasen tylsimmältä maituvaa osaa, joka on vieläpä silputtu koneella ja jota on uitettu kelmeässä limassa viikkokaupalla? Eikä se 400 grammaakaan ole tarpeeksi.
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Joo noista lasin heijastuksista tunnistaa valokuvan ottajan kasvot kuvankäisttelyllisillä keinoilla tai joskus jopa ihan pienellä zoomauksella. Melko tavallinen töppi. Niisk, niinku.tosikko kirjoitti:
Ite höyristin parsakaalia ja roiskottelin päälle öljyä, murskattua valkosipulia ja chilikastiketta. Ja kyllä, ei, en minäkään omista valkosipulipuristinta, vaan valkosipulit oli ensin liiskattu veitsen lappeella, kuoritttu ja sitten silputtu veitsellä öljyn sekaan. Pienellä harjoittelulla päästään kokkauksessa ajan myötä jopa tilanteeseen, jolloin valkosipulimurskassa on lähes huomaamaton määrä lihaa.
edit. Menen nyt kauppaan katsomaan onko Au Naturellia poikaa näkynyt kanalasta. Joskus on, joskus ei. Jaan marinanne marinaadeista.
edit2. Tosin voihan se olla että ostankin nakkipaketin
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Turvanakit on parempia kuin terskattomat ja mitä itse olen nakkeja nauttinut on siinä sinapilla liukas, mutta ratkaisevan parantava osuus. Itse en vedä monestikkaan kylmänä. Keskustelu alkaa leijumaan Anna lehden svääreihin, anteeksimikastus kirjoitti: ostankin nakkipaketinja vedän kylmänä.
- Salamijakk
-
- Salamijakk
-
Hitsi mikä nyypiökämmi.mikastus kirjoitti:Joo noista lasin heijastuksista tunnistaa valokuvan ottajan kasvot kuvankäisttelyllisillä keinoilla tai joskus jopa ihan pienellä zoomauksella. Melko tavallinen töppi. Niisk, niinku.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tänään vuorossa oli hirvenlihalla höystetty lasagne, se tekee meillä hyvin kauppansa. Eikä tarvitse lisätä mitään luontaisen kaltaisia liha-aromeja, kuten purilaisbaareissa, soon todellista luomua tuo hirvi(ö).

-
Tuossa on monta hyvää ideaa. Itsellä lisääntyi töissä tupakointi, sai kiiren alla väkisentehtyjä taukoja.Salamijakk kirjoitti:Tämä kyllä vain liippaa ruokatopicia, mutta esitän tämän kuitenkin. Olen uustupakoitsija, aloitin tupakoinnin uudestaan 20 vuoden jälkeen, kun minut lomautettiin (näennäis aktiviteettia). Sitten jos pääsen takaisin töihin, niin olen ideoinut strategian nikotiiniriippuvuuden lopettamiseksi. En ala käyttämään kalliita nikotiinikorvaustuotteita, vaan ajattelin liittää nikotiinin kahviin. Tokkatupakkaa vaikka Aromaa lisään suodatinkahviin ja keitän tupakkisumpit. Onkohan tämä toimiva tai terveellinen tapa vieroittua nikotiinista? En ole vielä maistanut tupakkakahvia, mutta aion kokeilla.

-
-
- Ylläpitäjä
-
KVR
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
/V
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka