Onko myös olemassa jotain hyvää softaa, jolla tuota akun kuntoa voisi helposti tarkkailla?
Kiitos
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja paavohalo »
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja atheos »
Sherukka kirjoitti:Itse sanoisin että käytä miten käytät.![]()
Itse olen pari kertaa vuodessa kalibroinnut jotta näen akun 'todellisen' tilaneteen, kahdessa vuodessa mitenkään paljon hekentynyt ja melkein koko ajan MacBook piuhan päässä HTPC -käytössä.
Viesti Kirjoittaja Aries »
En oo insinööri, mutta kun se sietää lataussyklejä enemmän kuin saat neljässä vuodessa kasaan, miksi se pitäis olla irroitettava? Ja antaa pitkän käyttöajan?Aries kirjoitti:Varmaan joku ingenjöör osaisi tämän selittää, mutta miksi ihmeessä akku pitää olla ei-irroitettava?Ei tarvitsisi tällaisiakaan pohtia...
Viesti Kirjoittaja konsales »
Applen mainosvideo selittää aika hyvin miksi he ovat alkaneet käyttämään ei-irroitettavaa akkua http://www.apple.com/fi/macbookpro/feat ... tteryvideoAries kirjoitti:Varmaan joku ingenjöör osaisi tämän selittää, mutta miksi ihmeessä akku pitää olla ei-irroitettava?Ei tarvitsisi tällaisiakaan pohtia...
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Ei tarvitse kuluttaa kerralla loppuun, kalibroinnin idea on että akku löytää oman "nollakohtansa" ollessaan jonkin aikaa täysin virrattomana ja sitten se ladataan täysin nollista täysin täyteen.Kuutio kirjoitti:Eihän sitä akkua tarvitse kerralla kuluttaa loppuun? Eli kun itse nukun yöllä niin myös MBP:n voi laittaa nukkumaan tai vaihtoehtoisesti sammuttaa koko laitoksen ja jatkaa aamulla sitten taas akun loppuun kuluttamista?
Kyse nyt siis ensimmäisestä kalibrointi kerrasta mutta miksei tietysti jatkossakin tapahtuvista kalibroinneista.
Kannattaako muuten yleensä ottaen kone sammuttaa yöksi vaiko laittaa vaan nukkumaan?
Viesti Kirjoittaja Veivari »
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Tähän nyt sellanen piiieni huomautus että Sleep kuluttaa akkua aika merkittävästi etenkin silloin kun siitä pitäisi puristaa viimeinenkin pisara. Hibernate ja Shut Down ovat moodeja jotka eivät syö akkua lainkaan. (Sleep pitää virtaa käyttömuistissa jottei niiden sisältö tuhoudu). Mutta tämä ei liittynyt nyt Suoraan tähän.CamoN kirjoitti:Ei ole mitään syytä sammuttaa yöksi, Macci nukkuu yönsä aivan yhtä sikeästi kuin sinäkin.
Viesti Kirjoittaja nnynas »
Viesti Kirjoittaja rutina »
Juuri nykäisin testiksi laturista irti ja näytää 6h 15min käyttöajaksi. Auki vain tämä Firefox, jolla kirjoittelen viestiäkin. Konkreettisesti riittää kyllä akku yli viideksi tunniksi normaalissa nettikäytössä. Joskus jäänyt kone yöksikin auki lataamaan jotain uTorrentilla (ei mene minulla automaattisesti nukkumaan) ja aamulla on ollut vielä hitunen puhtia jäljellä, eli kyllä ainakin minun koneellani teoriassa pääsee yli 7h akkukestoon (tosin, ei varmasti olisi niin pitkään kestänyt, jos olisin koneella jotain tehnyt itse).Veivari kirjoitti:Voisitteko ystävällisesti laitella omia aikoja, mitä se näyttää, ku akku on täyteen ladattua.
Viesti Kirjoittaja iMika »
Viesti Kirjoittaja R84 »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”