Onko omakohtaista kokemusta vai mihin tieto perustuu...? Asiakkaan kannaltahan tuo on hyvä tilanne jos hyvityksen saa vaikka palvelu on käytettävissä.Sherukka kirjoitti: Ei tarvitse muotoilla eri tavalla, ei tuosta voi laskuttaa.
Soneran suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:stä
-
Re: Soneran suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:stä
Viesti Kirjoittaja veppis »
-
Viesti Kirjoittaja MarKle »
Mulla sama tilanne. Soitin sitte tänään aspaan ja kyselin puhelimen perään. Samalla sanoin, että vähä nyppii kun turhaan maksan tuota data kuukautta, kun en oikeen pysty sitä hyödyntämään nykyisellä puhelimella. Aspan täti sitten kysyi, että laitetaanko paketti pois ja uudelleen päälle sitten kun puhelin tulee. Kysyin sitten, että millonhan mun puhelin mahtaa tulla (1.8. tilattu pieni musta). Veikkasi, että syyskuun lopussa. En sitten viitsinyt katkaista datapakettia parin viikon takia. Aspa kuitenkin lupasi kuitenkin yhden kuukauden hyvittää, jos puhelin ei tule syyskuun aikana.JetMet kirjoitti:Mulla on tuossa laskussa toi maksimi datan osuus kuukaudessa eli voi olla netti yötä pv päällä puhelimessa mutta en tee sillä HITTOJAKAAN ilman tuota iphonea!!!! p...le mikä on tilanne et voiko tuon peruuttaa ja lisätä uudelleen kun tulee puhelin???? maksan muuten ihan turhaa noita datamaksuja ja nopeuksia sun muuta!!!!
Tänään muuten aspassa kehuttiin, että 32 gigasia ois varastossa mustana ja valkosena ja että niitä sitten postitellaan kovaa kyytiä. Enpä kyllä tiiä enää, mitä uskoa...
EDIT. Ja näkyypä pitkästä aikaan olevan musta 16 giganenkin tilattavissa Soneran verkkokaupassa.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kyllä maalaisjärki pitäisi riittää, eiku puhelin kouraan ja soittamaan Soneralle. Tyhjästä ei tässäkään maassa pidä maksaa joten jos ei ihan märkäkorva osu aspa:ssa kohdallesi niin ihmettelen jos ei hyvitystä pukkaa.veppis kirjoitti:Onko omakohtaista kokemusta vai mihin tieto perustuu...? Asiakkaan kannaltahan tuo on hyvä tilanne jos hyvityksen saa vaikka palvelu on käytettävissä.Sherukka kirjoitti: Ei tarvitse muotoilla eri tavalla, ei tuosta voi laskuttaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kokemusta vain siitä kun korjasivat oman iPhonen ensimmäisen kuun laskutuksen kun oli vähän yli tuplahinta, korjasivat oikeaksi ja antoivat vielä puhelut ilmaiseksi (minulla ei ole puhepakettia).
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
MarKle kirjoitti:Mulla sama tilanne. Soitin sitte tänään aspaan ja kyselin puhelimen perään. Samalla sanoin, että vähä nyppii kun turhaan maksan tuota data kuukautta, kun en oikeen pysty sitä hyödyntämään nykyisellä puhelimella. Aspan täti sitten kysyi, että laitetaanko paketti pois ja uudelleen päälle sitten kun puhelin tulee. Kysyin sitten, että millonhan mun puhelin mahtaa tulla (1.8. tilattu pieni musta). Veikkasi, että syyskuun lopussa. En sitten viitsinyt katkaista datapakettia parin viikon takia. Aspa kuitenkin lupasi kuitenkin yhden kuukauden hyvittää, jos puhelin ei tule syyskuun aikana.JetMet kirjoitti:Mulla on tuossa laskussa toi maksimi datan osuus kuukaudessa eli voi olla netti yötä pv päällä puhelimessa mutta en tee sillä HITTOJAKAAN ilman tuota iphonea!!!! p...le mikä on tilanne et voiko tuon peruuttaa ja lisätä uudelleen kun tulee puhelin???? maksan muuten ihan turhaa noita datamaksuja ja nopeuksia sun muuta!!!!
Tänään muuten aspassa kehuttiin, että 32 gigasia ois varastossa mustana ja valkosena ja että niitä sitten postitellaan kovaa kyytiä. Enpä kyllä tiiä enää, mitä uskoa...
EDIT. Ja näkyypä pitkästä aikaan olevan musta 16 giganenkin tilattavissa Soneran verkkokaupassa.
hassua. tänään kuin itse soitin puhelimen perään niin sanottiin että varastot on täysin tyhjät ja seuraava kuorma tulee kuun lopussa. vastaukset tulee täysin randomina sieltä

-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Uskomatonta, miten ne vastaukset voi olla niin erilaisia eri aspoilla... ei ne varastot voi täysin tyhjät olla, kun joku on tänäänkin luurin saanut. Mun tämän päivän vastaukseni oli myös se että postitetaan koko ajan harvakseltaan ja luureja tulee koko ajan.jomppeli kirjoitti: hassua. tänään kuin itse soitin puhelimen perään niin sanottiin että varastot on täysin tyhjät ja seuraava kuorma tulee kuun lopussa. vastaukset tulee täysin randomina sieltäeli joka päivä voi olla "lottovoitto" kenelle tahaansa oli tilannut milloin tahaansa.
-
Viesti Kirjoittaja TomBear »

-
Viesti Kirjoittaja harri »
Jos se oli just se vihonviimeinen :-(Psaikke kirjoitti:ei ne varastot voi täysin tyhjät olla, kun joku on tänäänkin luurin saanut.
-Harri
-
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Eipä noita sopimusasioita aina maalaisjärjellä hoideta, mutta hyvä tosiaan jos nuo asiat on kitkattomasti hoidettu. Tosin tuossa yhdessäkin tapauksessa, tarkalleen ottaen, datapalvelu oli otettu pois käytöstä ettei laskua tule turhaan - se on eri asia kuin kuin jos käytössä olevasta palvelusta saa hyvityksen. Mutta joo, ehkä tästä ei tarvinne jauhaa sen enempää.Sherukka kirjoitti:Kyllä maalaisjärki pitäisi riittää, eiku puhelin kouraan ja soittamaan Soneralle. Tyhjästä ei tässäkään maassa pidä maksaa joten jos ei ihanveppis kirjoitti:Onko omakohtaista kokemusta vai mihin tieto perustuu...? Asiakkaan kannaltahan tuo on hyvä tilanne jos hyvityksen saa vaikka palvelu on käytettävissä.Sherukka kirjoitti: Ei tarvitse muotoilla eri tavalla, ei tuosta voi laskuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja Trevel »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Joo soittoa vaan. Ihan takapuoli mullakin oli noi laskut.Trevel kirjoitti:Itselleni tuli tänään lasku, jossa kuukausimaksut 50,79€, vaikka pitäisi olla 28,9€.
-
Viesti Kirjoittaja Rahnarsson »
Omaa pientä musta odotellessa.

-
2-3 kuukautta. Jaahas. Onneks mulla tää luuri on jo, mutta mitä järkeä noita on myydä, jos noin kauan joutuu odottamaan? Ja pitää laskutkin maksaa, vaikka liittymää ei ole..Rahnarsson kirjoitti:Tänään tullut uusi päivitys Soneran sivuille iPhonen saatavuudesta. Tällä hetkellä uusien tilauksien arvioitu toimitusaika 8-12 viikkoa?!?
-
Viesti Kirjoittaja axera »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Olen tämän 7 viikon aikana soitellut aspaan erinäisiä kertoja ja aina on ollut tilaus kunnossa, mutta nyt ei olekkaan... Oliko tämä aspan neitonen siis ainoa joka oikeasti tarkisti tilaukseni tilan??
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kerroin, että eipä tarvi sen enenpää selvitellä minun asioitani, perun tilaukseni.. Neito lupas olla minuun huomenna jokataupsessa vielä yhteydessä... saas nähä mitä huominen tuo tullessaan.
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Tuota laskuhommaa en ymmärrä, en ole saanut mitään laskuja. Olen siis uusi asiakas ja alta näkyy, koska olen liittymän+applen tilannut.legace kirjoitti:2-3 kuukautta. Jaahas. Onneks mulla tää luuri on jo, mutta mitä järkeä noita on myydä, jos noin kauan joutuu odottamaan? Ja pitää laskutkin maksaa, vaikka liittymää ei ole..Rahnarsson kirjoitti:Tänään tullut uusi päivitys Soneran sivuille iPhonen saatavuudesta. Tällä hetkellä uusien tilauksien arvioitu toimitusaika 8-12 viikkoa?!?
Onko siis jotkut vastaavassa tilanteessa saaneet jo laskuja?
-
Mitä täällä on tullu luettua niin kyllä.Psaikke kirjoitti:Onko siis jotkut vastaavassa tilanteessa saaneet jo laskuja?
-
-
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
Kyllä ja aspa sanoo, että ei ole mitään tietoa milloin saan 3GS jonka olen ennakkovarannut ja tilannut jo Heinäkuussa. Hyvä jos edes jouluksia saa!Onko siis jotkut vastaavassa tilanteessa saaneet jo laskuja?

Noh, reklamaatio on tehty kirjallisesti.
Tuonne voipi niitä myös jokainen lähetellä:
teliasonera finland oyj
matkapuhelin palautteet
pl 0400 15101 Lahti
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
Itse lähetin pääkonttoriin eli helsinkiin päin kun ei muita tietoja tuntunut sivuilta löytyvän.JMaccos kirjoitti:Kyllä ja aspa sanoo, että ei ole mitään tietoa milloin saan 3GS jonka olen ennakkovarannut ja tilannut jo Heinäkuussa. Hyvä jos edes jouluksia saa!Onko siis jotkut vastaavassa tilanteessa saaneet jo laskuja?![]()
Noh, reklamaatio on tehty kirjallisesti.
teliasonera finland oyj
matkapuhelin palautteet
pl 0400 15101 Lahti
Soneran päätoimipaikka
TeliaSonera Finland Oyj
Teollisuuskatu 15, Helsinki
PL 106, 00051 SONERA
Finland
Y-tunnus 1475607-9
Puh. 020401
(INT.+358 20401)
Asiakaspalvelu fax 02040 69100
(INT. +358 2040 69100)
http://www.sonera.fi
-
Viesti Kirjoittaja OskariB »
Voit myös astella lähimpään Sonera kauppaan, ja pyytää henkilökuntaa faksaamaan reklamaation perille.JMaccos kirjoitti:Noh, reklamaatio on tehty kirjallisesti.
teliasonera finland oyj
matkapuhelin palautteet
pl 0400 15101 Lahti
-
Viesti Kirjoittaja gold »
Tuossa ajassa kylläkin ehtii tapahtua jo ihmeitä jos Apple saa tuotannonsa kuntoon. Näin tehdas voi alkaa sylkemään laitteita vaikka 10-kertaisella tahdilla nykyiseen nähden ja seuraavassa kuormassa tuleekin jo laitteet kaikille. Never know, ja sonera tuskin tietää applen tuotanto-ongelmista tai niiden ratkaisusta mitään. Nykyinen saatavuusilmoitushan perustuu vain olettamukseen ja nykytahtiin.
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Mulla laskutus myös väärin. Maksoin puhelimen kerralla noudettaessa ja nyt se kummittelee osamaksuna mukana. Soitin Soneralle ja homma hoitui kyllä samantien näppärästi. Rasittavaa vaan, jos pitää koko ajan tarkastaa omat laskunsa, kun luulis, että ne nykytekniikalla saa oikein kerralla..Trevel kirjoitti:Itselleni tuli tänään lasku, jossa kuukausimaksut 50,79€, vaikka pitäisi olla 28,9€.
-
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
No aspan neiti neuvoi lähettämään tuonne Lahteen.Itse lähetin pääkonttoriin eli helsinkiin päin kun ei muita tietoja tuntunut sivuilta löytyvän.
-
Re: Soneran suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Niillon siellä se silppuri.JMaccos kirjoitti:No aspan neiti neuvoi lähettämään tuonne Lahteen.Itse lähetin pääkonttoriin eli helsinkiin päin kun ei muita tietoja tuntunut sivuilta löytyvän.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja antidisko »
Kuudes viikko meneillään. Pistää pikkuhiljaa ketuttamaan, varsinkin kun iPhonen saisi kahdessa päivässä käytettynä.1417/1993
Kauppa- ja teollisuusministeriön päätös
julkisten hankintojen yleisten sopimusehtojen vahvistamisesta
10.4. Toimituksen viivästyessä ostajalla on oikeus viivästyssakkoon osoittamatta, että viivästyksestä on aiheutunut vahinkoa. Viivästyssakko on suuruudeltaan 0,5 prosenttia jokaiselta alkavalta 7 vuorokauden pituiselta ajanjaksolta, jolla myyjä ylittää sovitun toimitusajan. Viivästyssakko lasketaan sellaisen tavaran tai sen osan hinnasta, jota ei ole viivästymisen takia voitu ottaa tarkoitettuun käyttöön, ja sitä peritään enintään 15 viikolta. Ostajalla on oikeus vähentää viivästyssakot myyjälle tapahtuvista maksusuorituksista.
10.7. Mikäli viivästys johtuu muusta kuin ostajan tuottamuksesta, on myyjä velvollinen maksamaan viivästysajalta vuotuista korkoa 12 prosenttia saamansa ennakon silta osalta, joka vastaa 10.4 kohdassa tarkoitettua viivästynyttä tavaraa. Ostajalla on oikeus vähentää korot myyjälle tapahtuvista maksusuorituksista.
Kohdan 11 tarkoittama vapauttamisperuste EI TÄYTY.
16.1. Kumpikin sopijapuoli saa purkaa sopimuksen, mikäli sopimuksen täyttäminen todetun vapauttamisperusteen jatkumisen johdosta viivästyy yli 6 kuukautta. Ostaja saa aina purkaa sopimuksen edellä mainitusta määräajasta riippumatta, mikäli viivästymisellä on hänelle olennainen merkitys ja myyjä käsitti tämän tai hänen olisi pitänyt se käsittää.
16.2. Ostaja saa purkaa sopimuksen siltä osin kuin se koskee tavaraa, jota ei ole voitu ottaa tarkoitettuun käyttöön, jos
b) myyjä ei täytä sopimusta sovitussa määräajassa eikä näytä toteen, että sopimuksen täyttämättä jättäminen johtuu todetusta vapauttamisperusteesta tai ostajan syystä, ja viivästystä on kestänyt enemmän kuin 1/3 sovitusta toimitusajasta, kuitenkin vähintään 14 päivää tai milloin toimitusaika on yli vuoden enemmän kuin 4 kuukautta. Ostaja saa aina purkaa sopimuksen edellä mainituista määräajoista riippumatta, mikäli viivästyksellä on hänelle olennainen merkitys ja myyjä käsitti tämän tai hänen olisi pitänyt se käsittää;
16.3. Sopimuksen purkautuessa ostajalla on 16.1 kohdassa tarkoitettuja tapauksia lukuunottamatta oikeus saada myyjältä kohdan 10.4 mukaisen viivästyssakon lisäksi korvaus sopimuksen täyttämättä jättämisestä johtuneista välittömistä kuluista ja vahingoista. Viivästyssakon ja korvauksen yhteissumma ei kuitenkaan saa ylittää viivästyssakon laskemisen perusteena olevaa tavaran hintaa. Vahingonkorvaus suoritetaan kuitenkin täysimääräisenä, mikäli viivästyminen tai virhe johtuu myyjän törkeästä tuottamuksesta.
16.4. Jos ostaja on maksanut ennakkoa tai antanut myyjän käytettäväksi raaka- tai tarveaineita, myyjä suorittaa sopimuksen purkautuessa ostajalle takaisin saamansa ennakon ja sille vuotuista korkoa 12 prosenttia laskettuna ennakon suorituspäivästä takaisinmaksupäivään, sekä palauttaa saamansa raaka- ja tarveaineet tai suorittaa niiden käyvän arvon mukaisen korvauksen ja korkoa kuten edellä on mainittu.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka