Missähän vois olla vika kun Leopardiin päivityksen jälkeen on näyttö alkanut meneen pois päältä, vaikka olen toistamassa leffaa VLC:llä?
Ärsyttävä ongelma, kun pitää hiirtä liikutella vähän väliä, ettei näyttö pimene!
Ei ollut ongelmia, kun oli vielä Tiikeri....oisko joku asetus jääny ruksaamatta?
Ja kun en ite löydä niin auttakee!
Näyttö sammuu vaikka video-toisto päällä (Ratkaistu)
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Näyttö sammuu vaikka video-toisto päällä (Ratkaistu)
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
Viimeksi muokannut mun_kero, 13.9.2009 klo 22.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Näyttö sammuu vaikka video-toisto päällä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siis FullScreen tilassa?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
jep!kallekilponen kirjoitti:Siis FullScreen tilassa?
ja lisätään vielä, että mulla tulee leffa video-ulostulon kautta telkkariin, en ole kokeillut tapahtuuko sama jos katon leffaa iMacin näytöllä...pitäis varmaan?
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei sen pitäis full screen -tilassa mihkään sammua, tai siis iMacissa mennä screen saveri tai dimmi päälle.
-
ei sen pitäisikään, eikä se ennen ole sitä tehnytkään, mutta nyt siis tekee, joten ei paljoa autaTouho kirjoitti:Ei sen pitäis full screen -tilassa mihkään sammua, tai siis iMacissa mennä screen saveri tai dimmi päälle.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Muistaakseni siellä VLC:ssä on asetus tälle.
-
Niin siis VLC:n full screen tilassa? Oletko käynyt läpi VLC:n Readme ja FAQ -valikot? Entäs Preferences -valikon, etenkin kohdista Interface ja Video? Sieltähän voi myös erikseen valita käytettävän full screen laitteen ynnä muuta.mun_kero kirjoitti:ei sen pitäisikään, eikä se ennen ole sitä tehnytkään, mutta nyt siis tekee, joten ei paljoa autaTouho kirjoitti:Ei sen pitäis full screen -tilassa mihkään sammua, tai siis iMacissa mennä screen saveri tai dimmi päälle.
Kyllähän sieltä voi asetukset nollaantua, jos/kun asennetaan kokonainen uusi käyttis vanhan päälle, mutta tuskin se sentäs ihan rikki on mennyt. Onko muuten viimeisin versio VLC:stä? Jos ei ole, niin kannattaisi varmaan imuttaa ja asentaa se uusin 1.x versio Leopardiin. Muutenkin sen toimintavarmuus on yleensä parempi, kun softan asentaa vasta uuden käyttiksen asentamisen jälkeen.
-
Mulla oli se 0.9.9a versio käytössä, joten asennellaanpa se uusin versio.Touho kirjoitti:Niin siis VLC:n full screen tilassa? Oletko käynyt läpi VLC:n Readme ja FAQ -valikot? Entäs Preferences -valikon, etenkin kohdista Interface ja Video? Sieltähän voi myös erikseen valita käytettävän full screen laitteen ynnä muuta.mun_kero kirjoitti:ei sen pitäisikään, eikä se ennen ole sitä tehnytkään, mutta nyt siis tekee, joten ei paljoa autaTouho kirjoitti:Ei sen pitäis full screen -tilassa mihkään sammua, tai siis iMacissa mennä screen saveri tai dimmi päälle.
Kyllähän sieltä voi asetukset nollaantua, jos/kun asennetaan kokonainen uusi käyttis vanhan päälle, mutta tuskin se sentäs ihan rikki on mennyt. Onko muuten viimeisin versio VLC:stä? Jos ei ole, niin kannattaisi varmaan imuttaa ja asentaa se uusin 1.x versio Leopardiin. Muutenkin sen toimintavarmuus on yleensä parempi, kun softan asentaa vasta uuden käyttiksen asentamisen jälkeen.
Kaikki valikot olen plärännyt, mistä saa esi. nuita full screen-setuksia vaihtaa, mutta en sieltä mitään löydä?
Josko tuo uusi asennus hoitaisi homman. Eihän ole mitään asetusta käyttiksessä, mistä vois laittaa päälle/pois tuon energiansäästö ominaisuuden videota katsottaessa?
Eikös tämä näytön sammuminen kuulu tuohon E:nsäästö-asetuksiin? Itse en sieltä valikoista löytänt myöskään mitään...
-
...ja muistan ajaa sen "delelte old pref." -scriptin
-
Pistäs ekana se uusin VLC kehiin, jatketaan sitten niitä säätöjen ihmettelyä, jos edelleen vaivaa.mun_kero kirjoitti: Mulla oli se 0.9.9a versio käytössä, joten asennellaanpa se uusin versio.
Kaikki valikot olen plärännyt, mistä saa esi. nuita full screen-setuksia vaihtaa, mutta en sieltä mitään löydä?
Josko tuo uusi asennus hoitaisi homman. Eihän ole mitään asetusta käyttiksessä, mistä vois laittaa päälle/pois tuon energiansäästö ominaisuuden videota katsottaessa?
Eikös tämä näytön sammuminen kuulu tuohon E:nsäästö-asetuksiin? Itse en sieltä valikoista löytänt myöskään mitään...
Tuohon käyttisasetuksiin vaan sen verran, että onhan siellä järkkäasetuksissa se kohta Energiansäästö (tjsp suomeksi), jossa voit säätää sekä kompuutterin että näytön nukkumaanmenolle oman aikarajan. Kun vedät sen alemman liukusäätimen sinne oikeaan ääriasentoon, eli kohtaan Ei koskaan, ei näytön pitäisi dimmata olleskaan.
Se vaan ei ole normaalisti tarpeen, koska tuo full screen tilan aikainen näytönsäästäjän tai dimmauksen esto hoituu sieltä softatasolta.
-
Sehän olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta kyllä tuo näyttö saisi mielellään sammua, jos sillä ei ole käyttöä.Touho kirjoitti: Tuohon käyttisasetuksiin vaan sen verran, että onhan siellä järkkäasetuksissa se kohta Energiansäästö (tjsp suomeksi), jossa voit säätää sekä kompuutterin että näytön nukkumaanmenolle oman aikarajan. Kun vedät sen alemman liukusäätimen sinne oikeaan ääriasentoon, eli kohtaan Ei koskaan, ei näytön pitäisi dimmata olleskaan.
Se vaan ei ole normaalisti tarpeen, koska tuo full screen tilan aikainen näytönsäästäjän tai dimmauksen esto hoituu sieltä softatasolta.
Toivottavasti tuo softan päivitys korjaisi ongelman.
-
Tarkoitinkin sitä lähinnä tilapäisratkaisuksi, eli jos pistää leffan katselun ajaksi vaikka 3h-ei koskaan, niin ehtii vaikka Oliver Stonet ja melkein Sormusten herratkin katsomaan läpi ilman hiiren liikautuksia.
Mutta tosiaan, kyllä tuo joku muu asetus- tai softajuttu nyt on, ja se telkkarin mahdollinen pimeneminen voi sitten olla vähän siitä telkkaristakin kiinni. Paha sanoa kun en tunne laitetta sen paremmin, mutta veikkaan että softan vaihto ja asetusten tarkempi mulkkaus poistaa ongelmat.
Mutta tosiaan, kyllä tuo joku muu asetus- tai softajuttu nyt on, ja se telkkarin mahdollinen pimeneminen voi sitten olla vähän siitä telkkaristakin kiinni. Paha sanoa kun en tunne laitetta sen paremmin, mutta veikkaan että softan vaihto ja asetusten tarkempi mulkkaus poistaa ongelmat.
-
eilen katoin leffan ja kaikki toimii kuten ennenkin, eli VLC:n uudelleenasennus toi ratkaisun ongelmaan.
Luultavasti käyttiksen päivitys on aiheuttanut jotain bugia softalle?
Mutta "Touholle" vielä erityisen iso kiitos!
Hompu ROCKS! 8)
Luultavasti käyttiksen päivitys on aiheuttanut jotain bugia softalle?
Mutta "Touholle" vielä erityisen iso kiitos!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hompu ROCKS! 8)
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka