Onkos tälle ongelmalle löytynyt vieläkään mitään ratkaisua?
Pisti taas esiin kun kaivoin Mighty Mousen laatikosta, ja samanteinhän se kuminauhamaisuus alkoi ärsyttämään versus Windows koneet koulussa. Aiemmin mainituilla apuohjelmilla käsisäädöillä oli mahdollista päästä hieman parempaan tuntumaan, mutta ei aivan täysin siihen mitä se Windowsissa parhaimmillaan on.
MacBookin trackpadilla homma kyllä toimii kuin unelma! Epäilen että johtuupi siitä, että siinä liikutellaan kursoria niin nopeasti suhteessa lyhyeen matkaan että kiihdytyskäyrällä ollaan melkein maksimikohdassa kokoajan ja siten toimitaan lineaarisesti kiihdytyksen pysyessä vakiona. Ei ole MightyMousesta trackpadin korvaajaksi ei kyllä niin alkuunkaan. Snow Leopard siis alla.
Millaines tuntuma esim. Logitechin hiirillä on?
Hiiri niinkuin Windowsissa...?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
Re: Hiiri niinkuin Windowssissa.. ?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Minä en edelleenkään ole mitään eroa huomannut tarkkuudessa oli alla sitten trackpad, mahtihiiri tai sitten logitech. Windowsia kun joutuu käyttämään, niin siellä taas hiiren liikehdintä ottaa kupoliin ja pahasti.
Logitechin omilla ajureilla muistaakseni sai säädettyä hommaa paremmin kuin OS X:n omilla. En itse tosin niitä enää pidä asennettuna, koska tuo hiirulainen toimii mainiosti ilmankin. Halvallahan sitä kaupasta jonkun Logitechin testiin hakee. Kyllä sen kaupaksi palstalla saa jos ei itselle kelpaa
Logitechin omilla ajureilla muistaakseni sai säädettyä hommaa paremmin kuin OS X:n omilla. En itse tosin niitä enää pidä asennettuna, koska tuo hiirulainen toimii mainiosti ilmankin. Halvallahan sitä kaupasta jonkun Logitechin testiin hakee. Kyllä sen kaupaksi palstalla saa jos ei itselle kelpaa

-
Re: Hiiri niinkuin Windowsissa...?
Viesti Kirjoittaja AnteroK »
Tätä pitää ihan ajatuksen kanssa testata töissä huomenna, koska en ole ikinä kiinnittänyt erityisempää huomiota Windowsin hiiren toimintaan. Ehkä en ole sentään niin herkästi ärsyyntyvää sorttia
. Itse olen Macittanyt vuodesta 1990 enkä yhtään PC:tä omistanut eläessäni, mutta työmaalla käytän Windows PC:tä. Kiihdytys Ompun hiiressä on kyllä hyvä ominaisuus, eikä se ihan oikeasti ole mikään X-juttu.

-
Viesti Kirjoittaja atheos »
SteerMousella on menty jo hyvän aikaa ja kiihdytys on mukavasti kontrollissa mutta kyllä tuo kuminauhaefekti tökkii edelleen. Siinä on usean kymmenen millisekunnin latenssi sen välillä kun liikauttaa hiirtä ja kursori liikkuu, kuka huomaa, kuka ei. Itse ainakin huomaan ihan selkeästi. OS X vissiinkin ajaa hiiriajuria sen verran korkeammalla tasolla kuin Windows että ainoa kuka tämän voisi korjata on Apple. Jostain hiiren liikeinformaation softan kautta pyörittelystähän tuon latenssin on pakko tulla kun samalla koneella Windowsilla hiiri reagoi salamannopeasti.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kyllä minunkin mielestäni Windowsin hiirenliikuttelu on paljon tarkempi kuin OS X:n.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Jep, pitää vaan totutella tähän osx maailmaan itse kunkin...Sherukka kirjoitti:Kyllä minunkin mielestäni Windowsin hiirenliikuttelu on paljon tarkempi kuin OS X:n.
-
Viesti Kirjoittaja zs6234i »
Ja mä oon niin tomppeli, että en oikeen huomannut mitään eroja, kunhan sain hiiriasetukset kohdilleen, mieleiseksi niin polkka jatkui vanhaan malliin..rahi kirjoitti:Jep, pitää vaan totutella tähän osx maailmaan itse kunkin...Sherukka kirjoitti:Kyllä minunkin mielestäni Windowsin hiirenliikuttelu on paljon tarkempi kuin OS X:n.
8)
Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi.
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka