Olen tutustunut laitteisiin ja selaillut keskusteluja täällä. Tarvitsisin apua laitteistovalintaan, sillä valinta Minin ja Imacin välillä tuntuu todella vaikealta. Ihanne olisi 2,9 Gh. Imac GT130 näyttiksellä, mutta ilman näyttöä ja sen tuomaa lisähintaa. Tuo Applen laitteistopolitiikka on mitä on, eli sopivaa välisarjan konetta ei myydä ilman näyttöä. Tuntuu myös että Apple ryöstää raudalla ja sen lisukkeilla.

Käyttiksen paremmuudesta minua ei tarvitse vakuuttaa. Useampi tuttuni on puhunut sen puolesta.
Mutta lyhyesti: riittääkö tämä uusi Mini 4 Gt:n muistilla pyörittämään sujuvasti videoeditointia? Photaria varmastikin, mutta entäs videot? Uutta näytönohjainta on kyllä hehkutettu ja en sen kyvyistä tiedä, mutta jotenkin sitä on aina tottunut olemaan skeptinen integroitujen näyttisten osalta ja varsinkin kun puhutaan kuvien käsittelystä.
Sinänsä 1600,- € investointi Imaciin paremmalla näyttiksellä ei ole mahdollisuuksieni ulkopuolella, mutta harmittaisi maksaa näytöstä kun minulla on jo mielestäni ihan kelvollinen LG:n 22" widescreeni.
Välillä olen päätymässä Miniin 2,26 Gh prossulla höystettynä, välillä taasen Imaciin ja välillä uhkaan lipsua takaisin pc:n hankintaan, joten valaiskaa varsinkin kuvankäsittelyä ja videoeditointia Macilla tehneet, että mikä olisi viisain ratkaisu?