Mac OS X 10.5.8
Merkkipalettia ei löydy maakohtaisista / syöttövalikostakaan.
Levy tarkistettu eikä löytynyt korjattavaa.
Ohjeista löytyy kyllä miten merkkipaletti pitäisi saada auki mutta sitä ei löydy.
Joo, ei löydy sieltä muokkausvalikonkauttakaan. Siellä on kyllä Erikoismerkit... ,mutta sitä klikkaamalla mitään ei tapahdu.
Mä tiedän että se on toiminut mulla jossain vaiheessa tällä koneella mutta nyt ei enää pelitä.
Ei löydy tulta syöttölähteistäkään palettia, on vain ainoastaan näppäimistöä eri kielillä..
Ei avaudu merkkipaletti myöskään tuolla oikotienäppäinyhdistelmällä. Painaessa näppäinyhdistelmää muokkausvalikko välähtää tummana mutta mitään ei tapahdu.
Juu noita linkkien juttuja olen jo kokeillut aiemmin tänään. Tuossa ekassa linkissä olevia tiedostoja (jotka pitäisi heittää roskikseen) ei löydy mun koneelta.
Tässä alemmassa linkissä päätteelle kirjoitettavat komennot ei tehoa mulla mitenkään. Tai sitten en osannt kirjoittaa komentoja oikein.
Katja Nurminen kirjoitti:Tässä alemmassa linkissä päätteelle kirjoitettavat komennot ei tehoa mulla mitenkään. Tai sitten en osannt kirjoittaa komentoja oikein.
Ja käynnistit koneen ohjeen mukaisesti uudelleen, ja sen jälkeen kävit valitsemassa paletin asetuksista päälle?
...should now available choices in International preferences, and can be re-enabled there so that they appear in the text input menu.
Onkos /System/Library/Input Methods -kansiossa CharacterPalette.app olemassa?
Tämä on kuitenkin katsottu Snow Leopardista. On pieni mahdollisuus, että se olisi vanhemmassa Leossa jossain muualla.
...käynnistin koneen uudelleen eikä maakohtaisista / syöttövalikosta löytynyt palettia, ainoastaan näppäimistön ja näppäimistöjärjestyksen valintakohteita. Kokeilin antaa päätteelle komentoja eri lailla vielä pari kertaa uudestaankin mutta ei skulannut.
Mun koneelta ei löydy System/Library/Input Methods -kansiosta yhtään mitään -tyhjää täynnä. Kokeilin etsiä koneen hakukentällä character palettea mutta kone ei löytänyt sen nimisiä tiedostoja.
Juu kyllä se taitaa olla Leopardissa eri tavalla. Ilmeisesti /System/Library/Components-kansiossa on CharacterPalette.component ja sen sisällä CharPaletteServer.
Mitä komentoihin tulee, niin tuossa videossa sitä on havainnollistettu, mutta siinäkään ei tehdä sitä oikeasti. Terminal-ikkunassa jäädään odottamaan adminin salasanaa. http://www.youtube.com/watch?v=0aslarNtCEQ