tómppu kirjoitti:Ei ihme että Sonera on sekaisin noiden toimitusten kanssa kun porukka malttamattomana tilailee kahdesta tai kolmestakin paikasta yhtä ja samaa luuria. "Hetkinen, tältä tyypiltä on nyt kolme tilausta, mikä näistä laitetaan menemään... laitetaan vaikka se viimeisin niin ei tule kovin pitkää odotusaikaa laskennallisesti." Sama tuon jatkuvaan aspaan soittelun kanssa, mitä järkeä? Niiltä ihmisiltä joilla on jotain ihan oikeaa asiaa kysyttävänään joutuvat jonottamaan kahta kauemmin. Se puhelin tulee sitten kun tulee jos on tullakseen, eikö se jo riitä jos olette saaneet kuulla että tilaus on rekisteröity eikä hukattu?
Ymmärrän kyllä että kyrsii, mutta tuosta ei ole mitään hyötyä. Valitusta ja vaatimuksia kehiin, niihin kirjalliset vastaukset ja niillä sitten eteenpäin.
Noihin takuun ennenaikaisiin alkamisiin ja ennen toimitusta alkaineisiin laskutuksiin sanoisin että ei muuta kuin kuluttajaneuvojaa kehiin, ensin täytyy tehdä kuitenkin kirjallinen vaatimus siitä mitä tahtoo tapahtuvan tai edes selvitysvaatimus asiantilasta. Älkää nielkö kakka. Itse aion lähteä siitä että sähköpostiin tulleessa tilausvahvistuksessa lukee arvioiduksi toimitusajaksi 4 viikkoa, tämä 4.9. tehdylle tilaukselle. Tämän ylimenevästä ajasta on Sonera vastuussa, saa selittää miksi ja mahdollisesti korvata jotain. Mikäli eivät tuon kahden ensimmäisen myyntikuukauden aikana ole osanneet olettaa toimitusvaikeuksien jatkumista niin milloin sitten? Mielestäni tämä nykyisin arvioitu 8-12 viikkoa on niin räikeä ylitys tuosta ensimmäisestä arviosta, että mikäli tuo (läheskään) toteutuu niin voidaan ihan hyvin puhua siitä että olen oikeutettu tuolla aiemmin mainittuun ns. vakiokorvaukseen. Neljän viikon muuttuminen kahdeksitoista viikoksi syyskuun alussa pitäisi Soneralle olla jossain määrin odotettava tapahtuma, mikäli yhtään osaavat tilannetta seurata.
Kohta 4 SONERAN PALVELUIDEN YLEISET TOIMITUSEHDOT
KULUTTAJA-ASIAKKAILLE
...
4.3 Viestintäpalvelun vakiokorvaus. Mikäli viestintäpalvelun toimitus on viivästynyt,
asiakkaalla on oikeus vakiokorvaukseen. Vakiokorvauksen määrä on 15 euroa kul-
takin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin yhteensä enintään 120 euroa.
Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos Sonera osoittaa viivästyksen
johtuneen Soneran tai Soneran käyttämän alihankkijan vaikutusmahdollisuuksien
ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen
huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut vält-
tää tai voittaa.
Eiköhän se sullakin ala ääni muuttua kellossa kun pari kuukautta venailet ja sitten luet sopimusehtoi, että mitään korvauksia et tule saamaan.
(Ja juu, itse kokeilen kuitenkin kepillä jäätä ja reklamaatio on lähetetty nyt öööh... No tulee siitä pian 2vkoa täyteen ja sitten otetaankin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja sitä rataa. Mulla on vaan vahva fiilis ettei auta mitään, mutta onhan minulla aikaa

)