Ninja Turtle kirjoitti:Löysinkin ratkaisun itse, eli alt pohjassa iTunesin etsi päivityksiä nappia. Sitten library->itunes ja sieltä alkuperäinen soneran ipcc tiedosto. Latasin sen ja avot: tetherin toimii jälleen TeleFInlandilla 3.1:sessä. MMS tuskin toimii, mutta ei kai niitä kukaan muutenkaan lähetä?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Kiitos tästä, nyt toimii taas internet-jako/tethering, mutta ei tosiaan enää MMS.
Tässä vähän tarkennusta sellaisille ummikoille (niin kuin minä), joille tuo ohje oli turhan lyhyt - itse löysin apua muista viestiketjuista selailemalla ja kokeilemalla. Eli mulla sama ongelma kuin monella muulla, iPhone 3G TeleFinlandin liittymällä ja 3.1-päivityksen myötä siitä katosi koko internet-jako valikko (tai itse asiassa katosi vasta kun yritin ekan kerran ottaa sen käyttöön). Ja aiemmin toimi sekä internet-jako että MMS kun apuna oli MLarin ohje tästä ketjusta:
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=126900
Tetheringin saa tosiaan takaisin päälle palauttamalla Soneran operaattoriasetukset. Windowsissa yllä oleva ohje toimii niin että laittaa iPhonen kiinni koneeseen ja avaa iTunesin ja sieltä valitsee iPhone. Sitten painaa sift pohjassa iTunesin 'Etsi päivityksiä'-nappia ja sieltä valitsee oikeasta alakulmasta iPhonen operaattorimäärittelytiedostot (.ipcc). Sitten etsii iTunesin iPhone Carrier Support-kansio (löytyy Windows XP:ssa tod.näk. polulta: C:\Users\YourName\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Carrier Support) ja sieltä Sonera_fi.ipcc-tiedosto ja klikkaa 'Open'. Tämän jälkeen näytössä välähtää 'Päivitetään iPhonen asetuksia' tms. ja iPhonen uudelleen käynnistämällä pitäisi taas internet-jako löytyä Verkko-valikosta.
MMS ei tosin tällä tavalla enää toimi, mutta sen saattaa saada toimimaan tilapäisesti kirjoittamalla iPhonen Asetukset-Yleiset-Verkko-Matkapuhelindataverkko-valikon Multimediaviestintä-kohdan alle APN:ksi telefinland. Tämä tosin taas poistaa ainakin itselläni koko internet-jako-valikon tuosta Verkko-valikosta, mutta sen taas pitäisi saada takaisin palauttamalla ko. kohtaan APN:ksi wap.sonera.net ja käynnistämällä puhelimen uudelleen - mutta silloin taas MMS ei enää toimi... (itselläni tosin tässä oli jotain häikkää ja jouduin lopulta palauttamaan nuo Soneran operaattoriasetukset uudelleen yo. tavalla).
Soitin asiasta myös TeleFinlandin asiakaspalveluun, jossa olivat kovin avuliaita. Selvittivät asiaa omista luureistaan, joissa internet-jako kuulemma toimi 3.1:lläkin moitteettomasti - mutta ei yhtä aikaa multimediaviestien kanssa. Eli TeleFinladin omatkin asiakaspalvelijat tuntuivat pitävän asiaa luonnollisena
Kehotin kuitenkin vielä heitä selvittämään asiaa, koska onhan tuo selvä bugi joka olisi hyvä korjata - ja lupasivat sen tehdäkin. Sitä odotellessa jatkan siis tetheringin käyttöä ilman MMS:ää...