iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
-
Re: iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
Viesti Kirjoittaja villeer »
Ainakin minulla tämä tarjous oli yksi syy, miksi ylipäätä päädyin iPhoneen. Myyjä sanoi kyllä, että hyviä tarjouksia on todennäköisesti tulossa lisää, mutta tuo lausahdus ei mielestäni merkkaa paljon mitään. Täytyy vain toivoa, että puhelin tulee tässä kuussa, mutta sitä epäilen vahvasti. Sen jälkeen pitänee alkaa miettiä jailbreakkia, jos se on mahdollista uuteen versioon, tai hitaampaa Soneran mobiilinettiä.
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
Hmm... Niin ja itellä pyörii jo liittymä tuolla tarjouksella vaikka puhelinta ei ole edes tullutvilleer kirjoitti:Kävin tänään paikallisessa Sonera-liikkeessä kyselemässä liikkuvan laajakaistan tarjouksista (9,90€/kk 3,6Mbs). Tarjoushan loppuu 30.9 ja oli alkanut mietityttää, jatkuuko tarjous, jos on tilannut jo puhelimen. Vastaukseksi sain, ettei jatku. Kerrottiin myös, ettei liittymää voi avata ennen kuin on saanut puhelimen, koska kyseessä on kytkysoppari. Tästä tulee hieman kusetuksen maku.
Ainakin minulla tämä tarjous oli yksi syy, miksi ylipäätä päädyin iPhoneen. Myyjä sanoi kyllä, että hyviä tarjouksia on todennäköisesti tulossa lisää, mutta tuo lausahdus ei mielestäni merkkaa paljon mitään. Täytyy vain toivoa, että puhelin tulee tässä kuussa, mutta sitä epäilen vahvasti. Sen jälkeen pitänee alkaa miettiä jailbreakkia, jos se on mahdollista uuteen versioon, tai hitaampaa Soneran mobiilinettiä.
-
Viesti Kirjoittaja SMu_ »
Itse soitin ja viime perjantaina oman puhelimen perään ja samalla heräsi tuo sama kysymys mieleen ja melko ymmärtäväisen oloinen aspan setä sanoi että tietty tuo tarjous on voimassa koska olen sen jo tilannut. Itsekin tietty pähkäilin että kun löytyy tilausvahvistus ja löytyy mustaa valkoisella että olen ottanut tuon tarjouksen mukaisen datan tarjousajan sisällä niin täytyyhän se tarjous säilyä vaikka mitään liittymääkään ei ole avattuna vielä.villeer kirjoitti:Kävin tänään paikallisessa Sonera-liikkeessä kyselemässä liikkuvan laajakaistan tarjouksista (9,90€/kk 3,6Mbs). Tarjoushan loppuu 30.9 ja oli alkanut mietityttää, jatkuuko tarjous, jos on tilannut jo puhelimen. Vastaukseksi sain, ettei jatku. Kerrottiin myös, ettei liittymää voi avata ennen kuin on saanut puhelimen, koska kyseessä on kytkysoppari. Tästä tulee hieman kusetuksen maku. Ainakin minulla tämä tarjous oli yksi syy, miksi ylipäätä päädyin iPhoneen. Myyjä sanoi kyllä, että hyviä tarjouksia on todennäköisesti tulossa lisää, mutta tuo lausahdus ei mielestäni merkkaa paljon mitään. Täytyy vain toivoa, että puhelin tulee tässä kuussa, mutta sitä epäilen vahvasti. Sen jälkeen pitänee alkaa miettiä jailbreakkia, jos se on mahdollista uuteen versioon, tai hitaampaa Soneran mobiilinettiä.
Aspan setä sanoi että puhelimen pitäisi olla perillä kaiken järjen mukaan tämän kuun aikana...uskoakko vai ei kun joka puhelun aikana on luvattu hieman eri aikoja. Tosin kaikki on osunut syyskuun ajalle

iPad 3rd Gen 16Gt 3G | iOS 6.0.1
MacBook Pro 17" | 2.4GHz | 4Gt SDRAM | Seagate Momentus 7200.4 500Gt | OS X 10.6.8
iMac 27" | 2.8Ghz i5 | 4Gt SDRAM | 1Tb | OS X 10.6.8
Airport Extreme
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
Sama homma itellä.. Väitti kyllä että soneran sivuila mainittu "syyskuun loppuun mennessä" pitäisi vielä paikkansa.. Saa nähä.arieli kirjoitti:20.7. tilattu 32Gb musta. Tänään soittelin myyntipalveluun, jossa todettiin ettei ollut puhelinta lähetetty, eikä uskallettu edes arvioida koska se lähetettäisiin..
-
Viesti Kirjoittaja jamk »

iMac 24" 3.06 GHz - iBook 12"
-> Tulossa iPhone 3G S 32Gt M Ostettu verkkokaupasta 25.7.
-
Viesti Kirjoittaja EL5 »
Minakin haluan nahda sitten nuo todisteet etta toimitusongelmat johtuvat soneran tai alihankkijan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisista esteista (onko alihankkija tukku vai apple?) ja todisteet kohtuullisista yrityksista valttaa seuraukset (esim. soneran ja applen valista viestintaa jossa vingutaan niita luureja tannekkin)..Nurffe kirjoitti: Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos Sonera osoittaa viivästyksen
johtuneen Soneran tai Soneran käyttämän alihankkijan vaikutusmahdollisuuksien
ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen
huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut vält-
tää tai voittaa.
Eiköhän se sullakin ala ääni muuttua kellossa kun pari kuukautta venailet ja sitten luet sopimusehtoi, että mitään korvauksia et tule saamaan.
(Ja juu, itse kokeilen kuitenkin kepillä jäätä ja reklamaatio on lähetetty nyt öööh... No tulee siitä pian 2vkoa täyteen ja sitten otetaankin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja sitä rataa. Mulla on vaan vahva fiilis ettei auta mitään, mutta onhan minulla aikaa)
Jos sonera ei pysty osoittamaan (=esittamaan todisteita) niin silloin oikeus korvaukseen on.
-
Viesti Kirjoittaja McToni »
Nyt alkaa kyllä kyrsimään oikein tosissaan!jamk kirjoitti:Jos jotain kiinnostaa, niin verkkokauppa.comin sivuston mukaan Oulun myymälässä on kaksi mustaa Apple iPhone 3GS 16GB vapaana. Hopi Hopi.
Naurettavaa pelleilyä ei enää riitä kuvaamaan lähimainkaan tätä harrastelijoiden puuhastelua.
Kun tässä vielä ennakkovaranneet/soneran verkkokaupasta tilanneet (heti kun luuri tuli myyntiin) vielä odottelevat toimitusta niin jälleenmyyjillä tämä alkaa olla jo hyllytavaraa!!!
Mikähän on selitys tähänkin, siis muu kuin se että homma on karannut täysin lapasesta ?
Ei näin.... ei todellakaan näin.
iPhone 5 16GB
iPad Air 64GB
-
Viesti Kirjoittaja villeer »
SMu_ kirjoitti:Itse soitin ja viime perjantaina oman puhelimen perään ja samalla heräsi tuo sama kysymys mieleen ja melko ymmärtäväisen oloinen aspan setä sanoi että tietty tuo tarjous on voimassa koska olen sen jo tilannut. Itsekin tietty pähkäilin että kun löytyy tilausvahvistus ja löytyy mustaa valkoisella että olen ottanut tuon tarjouksen mukaisen datan tarjousajan sisällä niin täytyyhän se tarjous säilyä vaikka mitään liittymääkään ei ole avattuna vielä.
Pitääpä sitten soitella aspaan ja varmistaa vielä asia. Jos tuo tarjous säilyykin, olisi kiva avata liittymä jo nyt, jos se on mahdollista, niin saisi nopeamman netin nykyisen DNA:n liittymän tilalle ja säästäisi samalla rahaa.Nurffe kirjoitti:Hmm... Niin ja itellä pyörii jo liittymä tuolla tarjouksella vaikka puhelinta ei ole edes tullut
-
Viesti Kirjoittaja nassekova »
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
Niinno korjataan nyt vielä vähäsen, että minähän olen jo vanha soneran asiakas. Mielestäni vaan aika lailla sama toimenpide tossa tehtiin kun jos olisi täysin uusi asiakas sillä edellinen laskutuskausi tökkäsi kun seinään ja uusi alkoi siitä päivästä kun tilaus otettiin vastaan.villeer kirjoitti:SMu_ kirjoitti:Itse soitin ja viime perjantaina oman puhelimen perään ja samalla heräsi tuo sama kysymys mieleen ja melko ymmärtäväisen oloinen aspan setä sanoi että tietty tuo tarjous on voimassa koska olen sen jo tilannut. Itsekin tietty pähkäilin että kun löytyy tilausvahvistus ja löytyy mustaa valkoisella että olen ottanut tuon tarjouksen mukaisen datan tarjousajan sisällä niin täytyyhän se tarjous säilyä vaikka mitään liittymääkään ei ole avattuna vielä.Pitääpä sitten soitella aspaan ja varmistaa vielä asia. Jos tuo tarjous säilyykin, olisi kiva avata liittymä jo nyt, jos se on mahdollista, niin saisi nopeamman netin nykyisen DNA:n liittymän tilalle ja säästäisi samalla rahaa.Nurffe kirjoitti:Hmm... Niin ja itellä pyörii jo liittymä tuolla tarjouksella vaikka puhelinta ei ole edes tullut
-
Viesti Kirjoittaja aams »
Aamulla olin jo aivan raivon partaalla luettuani näistä tapauksista, joissa tyypit ovat kävelleet/soitelleet liikkeeseen, josta on sitten annettu luuri käteen saman tien. Uskomattoman törkeää toimintaa.
iPhone 3GS 16GB Musta (tulossa)
iPod Nano 8GB
-
Viesti Kirjoittaja Judge_Fire »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja OskariB »
-
Viesti Kirjoittaja BootedEagle »

Itse asiassa, puhelin oli jo tänään aamupäivällä saapunut tohon lähipostiin. 8)
EDIT: Tilasin siis Soneran verkkokaupasta.
-
Viesti Kirjoittaja pauliS »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

Selvästi nettilomakkeella varatut puhelimet on nyt prioriteetti öössä... täällä 13.7. varattu 32GB ja ei näy ei kuulu. (varausnumero 9X)
Mrr!!

BTW, Sellon Expert meinas, että 2-3 viikkoa, niin saa hyllystä tuota 3GS:ää...
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
-
Viesti Kirjoittaja Eurynomee »
täti kertoi että 16gb malleja kuulemma on nyt riittävästi, mutta 32gb malleissa on SUURI vaje.
sanoi että pahimmassa tapauksessa menee Marraskuulle.
-
Viesti Kirjoittaja churche »
Heh.. vai riittävästi 16 GB...Eurynomee kirjoitti:Aspaan soitin ja kysyin emännän 32M kapulaa, kun omani sain jo aikaa sitten.. kiltti
täti kertoi että 16gb malleja kuulemma on nyt riittävästi, mutta 32gb malleissa on SUURI vaje.
Edelleen odotellaan 11.7 liikkeeseen varattua pikkumustaa sijalla 58. Vaihtelee aika lailla tuo informaatio, riipuen keneltä kysyy. Ja ilmeisesti nettikaupasta ostetut menee liikkeeseen varattujen edelle.
-
Viesti Kirjoittaja Eurynomee »
Osa myyjistä on saanut reilusti enemmän kuin mitä on varauksia, ja toiset jällärit eivät ole saaneet vielä ensimmäistäkään puhelinta vaikka on varauksia jonossa. Sonera on kyllä hoitanut tän niin päin takapuoli kun voi.
churche kirjoitti:Heh.. vai riittävästi 16 GB...Eurynomee kirjoitti:Aspaan soitin ja kysyin emännän 32M kapulaa, kun omani sain jo aikaa sitten.. kiltti
Edelleen odotellaan 11.7 liikkeeseen varattua pikkumustaa sijalla 58. Vaihtelee aika lailla tuo informaatio, riipuen keneltä kysyy. Ja ilmeisesti nettikaupasta ostetut menee liikkeeseen varattujen edelle.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Sikäli tuo olisi ymmärrettävää, koska nettikaupasta tilailleet ovat jo maksaneet joko kokonaan tai mahdollisesti ainakin osittain puhelimen. Varaajathan eivät ole varmaankaan edes luottokelpoisuuttaan osoittaneet? Ei sillä että minä sitä epäilisin, tuli vain mieleen että juridisesti tuotteen jo maksaneet ovat aika erilaisessa tilanteessa kuin "vain" nimensä listaan ilmoittaneet.churche kirjoitti:...ja ilmeisesti nettikaupasta ostetut menee liikkeeseen varattujen edelle.
Eikä silläkään että tuolla seikalla mielestäni tulisi olla merkitystä, koko ruljanssihan on aivan naurettava jos kerran Ruotsin-puljussa on parin päivän toimitusajat ja täällä 12 viikkoa.
-
Viesti Kirjoittaja Miccis »
Eilen aspasta sanottiin, että menisi vielä jopa kuukausi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Katselen tässä postin saapumisilmoitusta kiiluvin silmin. Kotiuduin juuri päivän askareista, enkä tänään siis ehtinyt hakea puhelinta postista. Huomenna aamulla sitten.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
-
Viesti Kirjoittaja churche »
Joo. Samaa mieltä. Mielestäni olisivat voineet ilmoittaa, jos tuolla tilaustavalla olisi merkitystä. Vaimolle tilasin verkkokaupasta pari päivää myöhemmin (14.7) valkoisen 16 gigaisen ja se tuli postissa jo elokuun alkupuolella. Silloin jo ajattelin, että olisiko itsellekin pitänyt netin kautta tilata.tómppu kirjoitti:Sikäli tuo olisi ymmärrettävää, koska nettikaupasta tilailleet ovat jo maksaneet joko kokonaan tai mahdollisesti ainakin osittain puhelimen. Varaajathan eivät ole varmaankaan edes luottokelpoisuuttaan osoittaneet? Ei sillä että minä sitä epäilisin, tuli vain mieleen että juridisesti tuotteen jo maksaneet ovat aika erilaisessa tilanteessa kuin "vain" nimensä listaan ilmoittaneet.churche kirjoitti:...ja ilmeisesti nettikaupasta ostetut menee liikkeeseen varattujen edelle.
Eikä silläkään että tuolla seikalla mielestäni tulisi olla merkitystä, koko ruljanssihan on aivan naurettava jos kerran Ruotsin-puljussa on parin päivän toimitusajat ja täällä 12 viikkoa.
Eerikinkadun liikkeessä sanottiin viime viikolla, että olen toisena jonossa tuohon mustaan 16GS:ään. Toivonkin, että ensi viikolla pari puhelinta valuisi tuonne likkeeseen

-
Viesti Kirjoittaja JarmoR »
churche kirjoitti:Joo. Samaa mieltä. Mielestäni olisivat voineet ilmoittaa, jos tuolla tilaustavalla olisi merkitystä. Vaimolle tilasin verkkokaupasta pari päivää myöhemmin (14.7) valkoisen 16 gigaisen ja se tuli postissa jo elokuun alkupuolella. Silloin jo ajattelin, että olisiko itsellekin pitänyt netin kautta tilata.tómppu kirjoitti:Sikäli tuo olisi ymmärrettävää, koska nettikaupasta tilailleet ovat jo maksaneet joko kokonaan tai mahdollisesti ainakin osittain puhelimen. Varaajathan eivät ole varmaankaan edes luottokelpoisuuttaan osoittaneet? Ei sillä että minä sitä epäilisin, tuli vain mieleen että juridisesti tuotteen jo maksaneet ovat aika erilaisessa tilanteessa kuin "vain" nimensä listaan ilmoittaneet.churche kirjoitti:...ja ilmeisesti nettikaupasta ostetut menee liikkeeseen varattujen edelle.
Eerikinkadun liikkeessä sanottiin viime viikolla, että olen toisena jonossa tuohon mustaan 16GS:ään. Toivonkin, että ensi viikolla pari puhelinta valuisi tuonne likkeeseen
Mikä varausnumero sulla on? Itsellä 326 ja odottelen mustaa 16 gigasta Eerikinkadun liikkeestä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka