ville900 kirjoitti:Kysytäämpä nyt seuraavasta, kun ei haulla tuntunut mistään löytyvän, vaikka varmaankin onkin jossain vaiheessa jo kysytty:
1) Tällä hetkellä käytössäni on Saunalahden liittymä, josta olen tekemässä numeron siirrolla vaihdon Soneralle samalla ottaen iPhone 3GS 16GB:n. Katselin tuossa jo alustavasti miten tilausprosessi menee Soneran verkkokaupassa ja heti alussa pyydetään määrittämään numeron siirrolle päivämäärä. Mitä tähän nyt sitten kannattaisi laittaa, kun Soneralta aiemmin kerrottiin, että liittymä SIM-kortteineen tulee puhelimen mukana ja puhelimen saamisessa voi kestää 6-12vkoa? Luonnollisesti en halua, että numero siirtyy Soneralle ennen kuin puhelin ja SIM-kortti on saapunut. Voisiko olla parasta laittaa siirtopäivä vaikka marras- tai joulukuulle ja sitten puhelimen saapuessa pyytää Soneraa muuttamaan siirtopäivä sopivaksi?
2) Sain myös Soneran myyntipalvelun kanssa aiemmin keskustellessani sen käsityksen, että kuukausimaksut alkavat juosta jo heti tilauksen jälkeen, eikä vasta puhelimen ja liittymän saapuessa. Ts. joudun maksamaan datapalveluista sun muista mahdollisesti jopa useita kuukausia vaikkei niitä olla toimitettu eikä niitä pysty käyttämään. Liekkö edes laillista?
1) Numero siirretään, vasta kun puhelin ja sim on toimitettu.
2) Maksutkin juoksee vasta tavaroiden toimittamisen jälkeen.
Joitain kauhutarinoita olen lukenut, että puhelinta ei näy ja maksut juoksee, mutta itse tilasin puhelimen 7.8, eikä mitään maksuja ole tullut, eikä numero siirtynyt kun puhelintakaan ei ole kuulunut...