3GS käytössä, miten 3G myyntikelposeksi?
-
3GS käytössä, miten 3G myyntikelposeksi?
Viesti Kirjoittaja JariMaenpaa »
Soneralta sain nuo purkukoodit, mutta unohtu kokonaan miten tuo prosessi hoidetaan. Voisiko joku kokeneempi neuvoa?
-
Re: 3GS käytössä, miten 3G myyntikelposeksi?
Viesti Kirjoittaja projector »
tyhjäks luurin saat kun teet "palautuksen" itunesissa. mun käsittääksen ne pystyy vain asiakaspalvelusta tuon unlockin hoitamaan, että varmaan pitäis soitella sinne.JariMaenpaa kirjoitti:Eli nyt kun vihdoinkin on 3GS saatu käyttöön (ei mennyt kuin 2 ja puol kk prkl) niin mites tuo 3G hoidellaan alkuasetuksiin ja SIM vapaaksi myyntiä varten?
Soneralta sain nuo purkukoodit, mutta unohtu kokonaan miten tuo prosessi hoidetaan. Voisiko joku kokeneempi neuvoa?
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
-
Eikö jollain olisi tästä prosessista varmaa tietoa, ettei jokaisen tarvisi alkaa soitella tuonne asiakaspalveluun tämän takia?
-
Viesti Kirjoittaja jaksu »
2) Sopparia ei jäljellä / eräännytetty lasku maksettu -> Soita Aspaan ja pyydä laittamaan puhelin vapautettujen luurien listalle. Tässä vaiheessa sinulta voidaan vielä varmistaa vapautettavan puhelimen IMEI-koodi. Ilmeisesti vertaavat Aspan tiedossa olevaan koodiin.
Nämä eivät siis ole mitkään viralliset toimintaohjeet, mutta näin meidän entisten luurien kanssa toimittiin. Eikös nuo näpyteltävät koodit ole käytössä Nokian luurien kanssa, eikä suinkaan iPuhelinten? Mikäli sulle on Aspasta annettu ymmärtää, että puhelimesi on vapaa, niin sitten vaan testaileen mitä iTunes sanoo.
-
Kun sain vihdoinkin selitettyä tämän aspan neidille, hänen piti vielä käväistä jossain varmistamassa asia ja sitten palasi nöyränä takaisin puhelimeen ja antoi minulle purkukoodit ja neuvoi miten voin itse tuon iPhonen purkaa näpyttelemällä nuo koodit.
Ongelma on vaan etten muista miten tuo koko prosessi meni. En viittisi lähteä ilman kunnon ohjeita kikkailemaan, koska siinä oli joku juttu että jos tietyn määrän näpyttelee noita koodeja väärin, lukkiutuu puhelin "lopullisesti" tai jotain muuta kamalaa...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Niillä koodeilla ei tee mitään. Puhelin puretaan antamalla Soneralla IMEI jonka he lähettävät Applelle (nykyisin voivat tehdä purun myös itse). Tämän jälkeen kun puhelin kytketään iTunesiin tulee viesti, että lukitus on purettu. (Näin ainakin eilen täällä samassa tilanteessa). Jos (ja kun) aspa ei asiasta mitään tiedä niin pyydä suoraan tekniseen tukeen ja vielä siellä pyydä puhelimeen henkilö joka on tuon tehnyt.JariMaenpaa kirjoitti:Ongelma on vaan etten muista miten tuo koko prosessi meni. En viittisi lähteä ilman kunnon ohjeita kikkailemaan, koska siinä oli joku juttu että jos tietyn määrän näpyttelee noita koodeja väärin, lukkiutuu puhelin "lopullisesti" tai jotain muuta kamalaa...
Puhelimet nollaat helpoiten itse luurista. Asetuksista löytyy kohta "tyhjää kaikki", joka tosin kesti itselläni 1-2 tuntia, mutta näytti menevän toisessa puhelimessa 10 minuutissa. Tällöin wipataan kaikki pois ja puhelin on "tehdas asetuksissa" - toki tietenkin viimeksi päivitetyllä käyttisversiolla.
-
Annoin kyllä Soneralle IMEI koodini siinä puhelun yhteydessä ja sen jälkeen sain nuo purkukoodit (+ohjeet miten puran tuon itse, kun vain muistaisi ne...Puhelin puretaan antamalla Soneralla IMEI jonka he lähettävät Applelle (nykyisin voivat tehdä purun myös itse).
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Huomioksi vielä siis, että käytän samaa SIMiä 3GS:ssä nyt kuin mikä oli tuossa 3G:ssä.
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Tämän jälkeen luurin lukko aukeaa kun sen seuraavan kerran liittää iTunesiin kun luurissa on muu kuin Soneran SIM. Olen kahdesti tuon prosessin joutunut tekemään (lukko auki, luuri huoltoon ja lukko uudelleen auki).
-
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja hatiac »
MacBook Pro 13" (2,4 GHz, Mid 2010)
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Ei, IMEI pitää tietääkseni ilmoittaa Soneralle.hatiac kirjoitti:Olisi pieni kysymys. Viime lauantaina vein 3G:n lähetettäväksi huoltoon. Tänään noudin uuden 3GS:n ja samalla myös huollosta tulleen 3G:n, joka olikin takuussa vaihdettu uuteen puhelimeen. Kuinkahan on, että jos annan kaverilleni tuon huollosta tulleen, niin tarvitseeko minun suorittaa ensin Soneran kanssa se deaktivointi? Eli ovatkohan huollossa Soneralle ilmoittaneet vaihtolaitteen IMEI:n?
-
Viesti Kirjoittaja hatiac »
Eli siis mitähän vaihtoehtoa mahdat tarkoittaa? Mun pitää ilmoittaa uuden IMEI Soneralle ja sen jälkeen sitten soittaa sinne, että haluan purkaa sen, jotta voin pistää luurin eteenpäin?legace kirjoitti:Ei, IMEI pitää tietääkseni ilmoittaa Soneralle.
MacBook Pro 13" (2,4 GHz, Mid 2010)
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Soitat sinne, sanot IMEIn ja pyydät purkamaan.hatiac kirjoitti:Eli siis mitähän vaihtoehtoa mahdat tarkoittaa? Mun pitää ilmoittaa uuden IMEI Soneralle ja sen jälkeen sitten soittaa sinne, että haluan purkaa sen, jotta voin pistää luurin eteenpäin?legace kirjoitti:Ei, IMEI pitää tietääkseni ilmoittaa Soneralle.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka