Minkälainen Mac minulle?
-
Minkälainen Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja Namusetä »
Mac-käyttistä on tullut kokeiltua näillä "viritetyillä" versioilla jotka toimivat PC koneissa. Nyt olisi tarkoitus perehtyä kuitenkin ihan aitoon mac-maailmaan.
Käyttö olisi sitä tavallista, netissä surffailua, kuvankäsittelyä Photoshopilla. Pelaamiseen käytän edelleen Windowsia.
Olen ajatellut joko Mac Pro:ta tai Miniä. Näppis ja hiiri löytyy, näyttönä olen ajatellut käyttää samaa jota käytän PC-koneessakin (Samsung TD220HD).
Mac Pro lienee helpoin päivitettävä laitteiston suhteen? Kovalevytilaa tarvitsen ainakin enemmän kuin maceissa näyttää yleensä olevan... Samoin polttavan aseman vaihto monipuolisempaan olisi tarvittava ominaisuus! Kuinkahan äänekkäitä tornikotelomacit ovat PC koneisiin verrattuna? On kai niissäkin virtalähteissä ja prossun ja näytönohjaimen jäähdytyksessä tuulettimia?
Onko Mini oikeasti niin hiljainen kuin väitetään? Voiko siihen vaihtaa vieläkin isompaa kovalevyä kuin millä sitä myydään?
Boot Campia tarvitsen myös, pitääkö sen toimimiseksi koneen olla Intel-suorittimella?
Kuinkahan mones ketju lienee asian tiimoilta, en vain haulla löytänyt näihin tyydyttävää vastausta...
-
Re: Minkälainen Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja -wk- »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Pis kirjoitti:Mac Pron ja Minin välillä harkitseminen vaikuttaa hiukan oudolta ihan vaan järkyttävän ison hintaeron takia. Tuohon käyttöön Pro olisi overkilliä. Ei iMacin toisesta näytöstäkään varmaan haittaa olisi eli kai voisit senkin ottaa vertailuun mukaan. Ja voisithan aina myydä vanhan näyttösi jos iMacin riittää. Sekin on hiljainen kuin mikä.
Ajattelin tuota Pro:ta hankkia käytettynä. Suurin syy olisi juuri tuo päivitettävyys. Kuuntelen koneen kautta myös paljon musiikkia ja minulla onkin PC-koneessa ollut aina laadukas äänikortti ja sen jatkeena vahvistin ja kunnon kajarit. Samanlaista systeemiä ajattelin Macille.
Minissä viehättäisi varsinkin tuo hiljaisuus! Minkähänlainen ääniulostulo siinä on laadultaan? Olen käsittänyt että niissä valmiina olevat romppuasemat eivät ole aivan parhaita laadultaan! Kuinkahan ulkopuoliset polttavat asemat toimisivat tuossa?
iMacia voisi myös tosiaan harkita. Mitenkähän siinä onnistuisi esim. kovalevyn vaihto isompaan?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eikä minin DVD asemassa mitään ihmeellistä laatuongelmaa ole. Ulkoiset toki toimivat, Firewire tai USB liitännällä. Mitä muuten tarkoitat tolla DVD-aseman laadulla?
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Onhan noista Matshitan asemista ollut täälläkin vähän sen suuntaista juttua, etteivät ne ole sieltä pitkäikäisimmästä päästä. Mutta jos ei ole tarkoitus "varmuuskopioida" kaikkia maailman elokuvia DVD:lle, luulisi mininkin DVD-aseman toimivan ihan hyvin.MacFinn kirjoitti:Eikä minin DVD asemassa mitään ihmeellistä laatuongelmaa ole. Ulkoiset toki toimivat, Firewire tai USB liitännällä. Mitä muuten tarkoitat tolla DVD-aseman laadulla?

Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Lienet kuullut sellaisesta kuin Panasonic-wk- kirjoitti: vähän tuntematon merkkihän tuo on ainakin minulle

Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Joo Panasonic -nimi on kyllä tuttu, Wikipediasta nyt katoinkin jo että mites tuo homma oikein meneekäänpnp kirjoitti:Lienet kuullut sellaisesta kuin Panasonic
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Äänestä, jos vahvarissa on optinen sisääntulo niin sillä vaan ääni läpi koska tällöin äänikortin laadulla ei ole mitään väliä kun DA-muunnos tapahtuu vasta vahvarissa. Niin ja kyllä nuo Matshitan asemat ovat ihan yhtä hyviä kuin mitkä tahansa muutkin saman kokoiset kelkattomat ja ominaisuuksista löytyy DVD-poltto, en nyt keksi mitä siinä pitäisi muka muuta olla. Blu-rayta ei käyttis tue kuitenkaan ja Lighscribe nyt on aika turha. Ja koneet ovat tosiaan juuri niin hiljaisia kuin kehutaan.
Itse suosittelisin kyllä paremman pään iMacia ja ulkoisia levyjä (Firewire 800 jos nopeutta kaipaa), pelitkin pyörähtävät sitten kivasti. Siihen tilaan minkä säästää keskusyksikön puutteella saa aikamoisen kasan levyjä

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Lähinnä ajattelin tuota aseman kestoa ja polttojälkeä, siis jos se alkaa tökkiä levyjen luennassa niin minkähänlaista polttojälkeä mahtaakaan syntyä jo sitä ennen ja varsinkin sen jälkeen?MacFinn kirjoitti:Tuosta äänestä. Pistä siihen vahvariin mini kiinni optisella kaapelilla. Vois vaikka riittää.
Eikä minin DVD asemassa mitään ihmeellistä laatuongelmaa ole. Ulkoiset toki toimivat, Firewire tai USB liitännällä. Mitä muuten tarkoitat tolla DVD-aseman laadulla?
Optinen tulo vahvistimesta tosiaan löytyykin...
Taitaakin mennä Mini hankintaan...

-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eivät lue kuin osan levyistä ja polttoihin ei voi luottaa.
Tiedä sitten, josko uudemmissa koneissa on laadukkaampia asemia.
Seuraavaksi levyasemaksi varmaan tuommoinen ulkoinen asema..
-
Viesti Kirjoittaja atheos »

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka