Olen asentanut NTFS-3G ohjelman mutta en vain saa sitä jotenkin toimimaan. Kun menen Disc Utilityn RAID osioon niin se ei anna minun formatoida tikkua uuteen muotoon (se siis kyllä näkyy siellä). Osaisiko joku auttaa tai tietää mistä on kysymys? Ongelma siis siinä että haluan tikun mikä toimii sekä macillä että pc:llä ja saan sinne yli 4G tiedostoja. Ei pal mittää..
RAID ei varmaankaan ole toiminto mihin kannattaisi tuossa hommassa mennä, vaan Tyhjennys tai Osiointi. RAIDilla voit kyllä yhdistää joukon tikkuja yhdeksi, mutta en oikein usko, että se on päämääräsi.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Jep. Totta. Nyt kuitenkin tuli sellainen ongelma että kun sain sen tehtyä uusiksi, niin koneeni ei enää näytä koko tikkua kun sen laittaa sisään.. Any ideas?
Jep. Laitoin sen takas päälle ja huomasin että se heittää tällaista:
"NTFS-3G could not mount /dev/disk1s2
at /Volumes/Kingston because the following
problem occured:
/Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/
fusefs.kext failed to load - (libkern/kext) link
error; check the system/kernel logs for errors or
try kextutil(8).
the MacFUSE file system is not available (71)"
TinyDragon kirjoitti:Kukaan ei tiedä mistä johtuu?
No tuossa edellisessä viestissäsihän se lukee. Tiedosto fusefs.kext on korruptoitunut tai sitä ei ole tuossa sijainnissa ollenkaan tai sitä yritetään ladata väärästä paikasta. Eli pluginin asennus ei ole onnistunut. Minä asentelin NTFS-3G:n joskus pari vuotta sitten ja siinä oli omat ongelmansa. Lopulta sain sen toimimaan siirtämällä jotain asetustiedostoja paikasta toiseen tms. hämärää.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Jep.
Niin mäkin pähkäilin ja koitin asentaa uudestaa ja muuta, ei onnistunut.
MUTTA
sitten sain toimimaan kun boottasin koneen 32-bittiseksi ja laitoin tikun sisään. Johtopäätös (kiitos tästä Nikke) odotellaan 64-bittistä MacFUSEa ja NTFS-3Gtä...