Kuten jo kirjoitin, asensin Voikon uudelleen, ohjeiden mukaan, - jäi vain sanomatta että poistin sen ensin.MacFinn kirjoitti:
Kokeiles hurjaa juttua, poista se Voikko. Sitten saattaa Soikko toimia. Ainakin minulla toimii ihan hyvin. Tämänkin viesti oikoluin ja hyvin tunnisti virheet.
10.6 takaisin 10.5:teen?
-
Re: 10.6 takaisin 10.5:teen?
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
-
Nyt tuli tunne kuten entisellä rengillä kun mettässä tuli paskahätä ja teki tarpeensa - että olisihan ne housut voinut vetää ensin alas.kallekilponen kirjoitti:Oikoluvusta tuli mieleen, olettehan tarkistaneet oikolukuasetukset? Itsellä on sekä soikko, että voikko asennettuna, mutta ainoastaan Voikko asetettu toimimaan Snow Leopardin automatiikan kanssa ja hyvin pelaa:
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Eli - olin unohtanut kyseisen elementin Systeemistä

Kiitos vinkistä
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja morpp »
Itse itselleni vastaten, ei enää toimi ollenkaan. Jää vain tulostetaan tiedostoa kohtaan. Sentään aamupäivällä, jotain tuo HP:een laserjet M1005 MFP tulosti. Nyt ei enää mitään. Tulostin ajuria asennettu jo parisen kertaa uudelleen. Taitaa viikonloppuna lentää Leopard tilalle ja 10.6 myyntiin tai pöytälaatikkoon.morpp kirjoitti:
Jos joku sais tuon tulostus ongelman ratkaistuu niin siitä olisin kiitollinen. Tulostin tunnistuu kyllä ja lähtee tulostaa, mutta tulostukset jäävät tulostukseen. Eli tulostus ei mene läpi. Jää vain tulostus vaiheeseen.
Harmi oisin tykännyt tästä uudesta ohjelmavalikosta,ohjelmien piennennyksestä dockkiin ja finderin asetuksista. Nou jäi positiivisena asiana mieleen.
-
Sorry edelliseen, minulla on tuo P1005 - ja sain sen toimimaan.morpp kirjoitti: tuo HP:een laserjet M1005 MFP tulosti. Nyt ei enää mitään.
PS. Olisiko tuolla ROSETTAlla jotain tämän kanssa tekemistä?
Eli, olisiko siitä avuksi?
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Ei sen pitäisi ajureihin vaikuttaa noin.MacMan92 kirjoitti:Sorry edelliseen, minulla on tuo P1005 - ja sain sen toimimaan.morpp kirjoitti: tuo HP:een laserjet M1005 MFP tulosti. Nyt ei enää mitään.
-
En tiiä olen kyllä asentanut senkin. Offtopic löyty taas uus vika bluetooth hiiri ei löydä yhteyttä, kun yhteys on vähän aikaa poikki (yhteys vain "kuolee"). Ts. hiirtä ei käytä n. 10 min. Tosin toimii sitten, kun laittaa hiirestä virrat pois ja takas.MacMan92 kirjoitti:Sorry edelliseen, minulla on tuo P1005 - ja sain sen toimimaan.morpp kirjoitti: tuo HP:een laserjet M1005 MFP tulosti. Nyt ei enää mitään.

-
Vastaan itse itselleni jälleen. Jos auttaa joitain mutakin.tuo HP:een laserjet M1005 MFP tulosti. Nyt ei enää mitään.
Eli asensin gutenprint ja openprint juttuset. Tähän 10.6. kummassakaan ei ole ko. laserjetin ajureita. Mutta kaivoin seraavaksi vanhan foomatic foo2zjs 1.12 ajurin. Ja tuon asennettuani. Ko. laite toimi ainakin wippies boksin kautta(Usb-portin läpi). Airportin kautta ei toiminut. Eli uskoisin ehkä, että uudet OpenPrinting for osx ja tuo vanha foo2zjs binary (= siis valmiina DMG levykuvana) oleva ajuri toimii. Pitäs testata vielä ja asentaa vielä kerran osx 10.6 puhtaalta pöydältä ja tehdä vain tuo millä luulen, että lähtee toimimaan tuo tulostin ees jollain keinoin.
Mutta airportin kautta omalla HP-omalla ajurilla, moneen kertaan asennettuna ajurit uudelleen. Ei vain lähde toimimaan. Tulostin kyllä löytyy, mutta tulostettaessa data ei siirry koneesta tulostimelle asti. Tulostin jää vain tulostamaan. Nyt näytti tuleen, joku ajuripäivitys HP-tulostimiin, mutta ei sieltä löytynyt tuota tulostinta ollenkaan.
Lienekkö HP-hyljännyt koko tuen ko. tulostimelle macciin. Luulen pahasti, että on näinkö jos toi wippiesboksi menee rikki tahi vaihdan ADSL-liittymän toiseen mokkula tai kaapelimodeemi. Silloin menee toimiva hyvä tulostin vaihtoon taihi joutuu palaamaan pykälää taaksepäin käyttöjärjestelmässä. Ei voi muuta kuin kiittää Apple tai HP:eetä tasaisesti molempia.
Tuskimpa vain edes scannauskaan toimii --> en edes jaksa testata. Toisin onneksi tuolle toiminnolle ei ole suurempaa tarvetta.
-
Mites sitä sanotaan toimivaa ei kannata muuttaa

-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Eli oletteko jo päivittänneet sen levyversion netissä?
Minulla siis nyt versio 10.6.1
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
http://www.macrumors.com/2009/09/21/app ... rsion-2-2/
-
Eli varmaan allekirjoittaneelle tarkoitettu. Juu latasin tuon ei siinä ole sitä mukana. Alkuperäiset ajurit(tiger ajalta) toimivat satunnaisen epävarmasti suoraan koneeseen kytkettynä. Mutta ei ollenkaan airportin kautta esimerkiksi. Airportti tai muu langaton tulostin "laite" on vaatimus, koska tuostin ei mahdu työpöydälle tai sen läheisyyteen. Eli suomeksi en voi käyttää tuota USB-porttia tulostukseen vaan sen on tapahduttava langattomasti.kallekilponen kirjoitti:Kai olet tarkistanut myös eilen julkaistun ajuripaketin?
http://www.macrumors.com/2009/09/21/app ... rsion-2-2/
Toisin sain taas tulostimen pelaamaan wippies-boxin läpi

Olen laittanut palautetta HP:elle, että tehkääs ajuri snow leopardiin tällekin koneelle. Toivottavasti se joskus tapahtuupi.
-
Kalle varoitti aikoinaan ja nykyiset ryhmät
Kun kävin Applen keskustelu sivulla ja eräillä muilla toivon - että olisin tehnyt sen aiemmin - ja toivoin että posti olisi tuonut tuon käyttiksen muutamaa päivää myöhemmin. En olisi ottanut sitä käyttöön.
Nyt palauttaminen edelliseen tuntuu liian hurjalta operaatiolta - joten elän sen mukaan mitä minulla nyt on.
Totean vain sen minkä niin monet muut, tuhannet ovat tehneet - nyt Apple mokasi pahemman kerran!

Eikä korjauksesta ole vieläkään edes huhuja.

-
Re: Kalle varoitti aikoinaan ja nykyiset ryhmät
Viesti Kirjoittaja Stuge »
Vikahan ei voi koskaan olla käyttäjässä? Mikä siinä paluussa vanhaan hyvään nyt niin vaikeaa on? Ja oletkos kokeillut ihan uudelleen asennuksena? Jos sinulla kerran on backupit kunnossa, why not? Ihme itkua..MacMan92 kirjoitti:Nyt palauttaminen edelliseen tuntuu liian hurjalta operaatiolta - joten elän sen mukaan mitä minulla nyt on.
Totean vain sen minkä niin monet muut, tuhannet ovat tehneet - nyt Apple mokasi pahemman kerran!![]()
Eikä korjauksesta ole vieläkään edes huhuja.
-
HP ajurit
http://support.apple.com/downloads/#macosx106
Se mikä pisti ihmettelemään oli tuon uusimman HP ajurin koko, 383 MB!
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onneksi en ehtinyt hölmöillä. Ongelma on SL:n lisäämässä hölmössä DNS-palvelimessa. Se kun vaihtaa opedns.fi sivulta löydettävään palvelimeen, niin kaikki ongelmat loppuivat.
-
Äläpä muuta sano, itsestäni tuntu ihan samalta. Se on hyvä ottaa oppia redmontin pojista.Käsittämätöntä rähmäilyä Applelta, tuntuu ihan siltä kuin olisi asentanut jonkun Windowsin
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Meinaatko siis ihan käyttiksen omia laiteajureita? Ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää tarkemmin, niin ei ole ihan sormi suussa jos itse törmää.spiidi78 kirjoitti:Pakko asentaa itsekin Leopardi takaisin. Kun koneella pitäisi tehdä jotain hyödyllistä, niin ongelmia latelee vastaan näköjään juuri silloin. Laiteajurit kusevat toinen toisensa perään, koska kunnon supportia ei ole vielä. Leolla ei ollut kertaakaan vastaavaa. Vois odotella jonnekin 10.6.3:een ainakin. Eipä tuo mitään hyödyllistä vielä itselleni ole edes tarjonnut.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Kolmannen osapuolen ajureita tarkoitin. M-Audio Oxygen ei toimi, NTFS-3g ei pysty asentamaan enää. SL:n omat vaikuttaa toimivan moitteetta.TheKraken kirjoitti:Meinaatko siis ihan käyttiksen omia laiteajureita? Ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää tarkemmin, niin ei ole ihan sormi suussa jos itse törmää.
-
NTFS-3G toimii minulla kyllä aivan mainiosti. Outoa. Eikös M-audio ole Digidesignin rojuja, eli hajoaminen oli varsin hyvin odotettavissaspiidi78 kirjoitti:Kolmannen osapuolen ajureita tarkoitin. M-Audio Oxygen ei toimi, NTFS-3g ei pysty asentamaan enää. SL:n omat vaikuttaa toimivan moitteetta.TheKraken kirjoitti:Meinaatko siis ihan käyttiksen omia laiteajureita? Ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää tarkemmin, niin ei ole ihan sormi suussa jos itse törmää.

-
Viesti Kirjoittaja straight »
Lienee pakko luopua SL:stä kun nettiliikenne ei pelaa mokkulan kanssa ja köne tökkii ja käynnistyy hitaasti miä ei aiemmin ole ilmennyt. Lieköhän Apple tietoinen näistä ongelmista??? Ei ole ohjeita sivuilla näkynyt. Ongelmia ei ole kun vaikenee?
-
Apple on tietoinen asiasta, kun jo vuosi sitten kertoi, että korjatkaa ne softanne ja ajurinne tai muuten ne voi mennä rikki. Option ei päivittänyt ja tämä ei edelleenkään ole Applen vika eikä heidän tule jonkun random-mokkulavalmistajan korjausohjeita sivuilleen laittaa. Alkaa trollaamisen puolelle tuo kirjoittelusi nyt hissukseen menemään. Apple päivittää ja vastaa omista softistaan parhaansa mukaan. Optionin ajurit eivät sellaisia ole.straight kirjoitti:Mikä on puhdas asennus.
Lienee pakko luopua SL:stä kun nettiliikenne ei pelaa mokkulan kanssa ja köne tökkii ja käynnistyy hitaasti miä ei aiemmin ole ilmennyt. Lieköhän Apple tietoinen näistä ongelmista??? Ei ole ohjeita sivuilla näkynyt. Ongelmia ei ole kun vaikenee?
Option sitä vastoin semmoiset julkaisi, kuten itsekin huomasit, kun linkin Applen foorumeille tuonne toisaalle laitoit. Ilmeisesti et nyt vain ohjeita ymmärtänyt, kun et hommaa saanut toimimaan.
Vielä moderaattorin virassa sanon: Nyt loppui tämä 5 eri topicciin aiheesta valittaminen. Avaa uusi topic, jos sinulla on edelleen, tuon päivityksen jälkeenkin jotain ongelmia Optionin mokkulan kanssa Ongelmat-alueelle. Tai jos et osaa sitä päivitystä asentaa. Autamme mielellämme, mutta tuo touhu alkaa nyt menemään spämmäämisen ja trollaamisen puolelle, kun joka toisessa SL topicissa penäät perättömästi Applen vastuuta Optionin mokkulan toimivuudesta. Vedoten milloin mihinkin mielikuvituslakipykäliin.
EDIT: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 0&t=132388 Tässä nyt topic jossa sopii tätä säätöä jatkaa.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka