Olisiko muilla kokemuksia 3G:n ja 3GS:n kytkyliittymien määräaikaisuuksista yms. Vanhassa 3G-iphone-liittymässä (pelkkä minun sonera -GSM-liittymä) näyttää olevan edelleenkin allamainitusta huolimatta määräaikaisuus 14.7.2010:een saakka. 11.7.08 iPhone piti toki ostaa 24 kk liittymäsopimuksella varustettuna.
Tilasin 12.7.09 Soneran verkkokaupasta 16 G 3GS iPhone-puhelimen ja tilauksen yhteydessä vanhan 3G-iPhonen (ostettu Soneralta 11.7.2008) kytky siirrettiin S:n verkkokaupasta ennakkotilattuun 3GS:ään ja vanhan 3G-iPhone-puhelimeni operaattorilukitus purettiin. Peruin 31.7.09 Soneran verkkokaupan 3GS-iPhone- tilaukseni Soneran asiakaspalvelun kautta ja sain rahani takaisin. Ostin 3GS-iPhonen Sonera Kaupasta 31.7.09 ja myyjän pakottamana hankin 3GS:ään turhan minun sonera- liittymän (12kk sopimus).
Olettaisin, että vanhan 3G-iPhone kytky/määräaikaisuus olisi siirtynyt Soneran nettikaupasta tilaamaani uuteen 3GS:ään, mutta verkkokaupan toimitusviiveiden kautta tämä tilaus siis tuli peruttua ja kytky/määräaikaisuus jäi voimaan.
Olen vaatimassa reklamaation kautta tuon 3GS:n kytkyn siirtämistä vanhaan 3G-iphone-liittymääni ja turhan 31.7.09 avatun minun sonera-liittymän sulkemista. Soneran puhelinpalvelu ei kyennyt auttamaan, mutta arveli että reklamaation kautta asia pystytään ainakin todennäköisesti hoitamaan. Olisin selvittänyt asiaa jo 31.7. Sonerakaupassa mutta siellä meni muutoinkin jo niin kauan aikaa, ettei asiaa olisi ehtinyt eikä myyjän kokemattomuuden vuoksi todennäköisesti selvittämään.
3G- kytkyn päivittäminen 3GS-kytkyliittymäksi
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
3G- kytkyn päivittäminen 3GS-kytkyliittymäksi
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Re: 3G- kytkyn päivittäminen 3GS-kytkyliittymäksi
Viesti Kirjoittaja strong »
Soneran Kulta-asiakas saa palvelua Soneralta usein viiveettä, kun laatii vielä kirjallisen reklamaation ja postituksen lisäksi lähettää sen myös sähköpostitse Elimäenkadulle. Ylimääräinen 3GS -iPhonen kytkyliittymäni on nyt siirretty vanhaan 3G- iPhone -minun sonera- liittymääni ja 3GS:n kytky on ad 31.7. 2010 eli 12kk. Pääsin siis eroon turhasta minunsonera- gsm-liittymästäni, jonka avasin myyjän pakottamana 3GS:n kytkyliittymäksi 31.7.2009.
Vanha 7/2009 kytkyvapautettu 16G 3G-iPhoneni olisi nyt vapaa vaikka kauppatavaraksi. Vaihtoehtoisesti Vodafonen 16G 3GiPhoneni olisi kaupan ensi viikon Turkin matkani jälkeen. Kaksi iPhonea on hyvä olla olemassa, mutta 3 kpl on jo liikaa.
Saas nähdä onko Turkissa myynnissä kaupan hyllyillä unlocked 3GS- iPhoneja vielä näin syyskuun lopussa? Sellaisen tuominen Suomeen ja myynnistä mahd. saatava taloudellinen hyöty jäänee vähäiseksi.
Vanha 7/2009 kytkyvapautettu 16G 3G-iPhoneni olisi nyt vapaa vaikka kauppatavaraksi. Vaihtoehtoisesti Vodafonen 16G 3GiPhoneni olisi kaupan ensi viikon Turkin matkani jälkeen. Kaksi iPhonea on hyvä olla olemassa, mutta 3 kpl on jo liikaa.
Saas nähdä onko Turkissa myynnissä kaupan hyllyillä unlocked 3GS- iPhoneja vielä näin syyskuun lopussa? Sellaisen tuominen Suomeen ja myynnistä mahd. saatava taloudellinen hyöty jäänee vähäiseksi.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka