iPhone 3G S -käyttökokemuksia
-
Re: iPhone 3G S -käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja enshka »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Saat. iTunesilla vaan Restorea peliin.enshka kirjoitti:Moi! hei olen ostamassa yksityiseltä henkilöltä iphone 3gs:n joka on soneralta kytkyllä hankittu. Puhelin on kuitenkin unlockattu ja jailbreikattu, joten saanko tehdas asetukset palauttamalla puhelimen samaan kuntoon, kuin se olisi soneralta suoraan tullut!? eli toimii vain soneran ja telefinlandian sim-korteilla, eikä tarvitse päivityksistä huolehtia!?
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Mulla kesti 5 päivääPsaikke kirjoitti:Nyt on upouusi 3 GS synkattu ja aktivoitu, näytössä on tunnin verran ollut "no service", kauankohan toi yleensä kestää? Kyseessä on uusi liittymä.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Tähän asti ollut pelkkää nokiaa (symbiania) ja täytyy kyllä sanoa, että onpa jäänyt suomalainen kehitys polkemaan paikalleen.
Tämä iphonen käyttishän pitäisi olla jokaisessa luurissa?!?

Androidista en tiedä.
Mutta hieno peli kyllä ja koko 500e arvoinen.
Itse en soneraa halunnut tähän tunkea joten RedSnow jailb+unlock (purplerain veti jumiin koko luurin) ja saunalahti pyörii.
Pidin tähän asti liioiteltuna tätä koko iphone hypeä mutta en enää
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Toisaalta vasta tässä uusimmassa (3gs) versiossa on ominaisuudet "nyky tasoa" joten jos olisin aikoinaan hankkinut jommankumman edellisistä malleista en ehkä olisi ollut näin vakuuttunut.
Jotain pieniä puutoksia vieläkin löytyy jos suurennus lasilla katsoo (esim fm-lähetin olisi kiva) mutta käytettävyys ja softan toimivuus vaan on niin edellä symbiania, että ne unohtuu samantien kun näppäinlukon avaa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Isoin miinus on minun mielestä kuuluvuus.
Haja-asutus alueella on usein "ei verkkoa"-teksti ruudun yläreunassa rumentamassa muuten niin kaunista näyttöä.
Mutta, mutta... tyytyväinen olen ensimmäiseen omenaan ja voin suositella sitä myös muille (etenkin nokian omistaville hermoraunioille).
PS: ensi kesää ja uutta iluuria odotellessa...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Esim akka pitää enemmän 5800 nokiasta koska sen näyttö toimii kynsillä, iphonen ei.
Mutta toisaalta hän ei muuta teekkään kun soita ja kirjota viestiä joten siihen nokia kelpaa varsin hyvin
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »

-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
mikäs tuossa puhelimena niin huonoa on? monet sitä valittaa, enkä ite oo huomannu mitään vikaa, päinvastoin, paremmin puhelimena toimii kuin nokiatt_makela kirjoitti:Nyt kun on käyttänyt jo pari kolme viikkoa tätä uutta 3GS:ää niin alkaa hahmottumaan tän vahvuudet ja heikkoudet. Hauska lelu, mutta surkea puhelin. Ellei Apple saa seuraavaan luuriin paljon parempia puheominaisuuksia, niin tämä jää kyllä mun puolesta ensimmäiseksi ja viimeiseksi iLuuriksi.
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
-
Nyt kyllä täytyy heittää vastakkainen kokemus. Eilen sain luurin ja tänään aktivoitui liittymä. Täällä kuuluisan kyläkauppiaan kotikylässä näkyy koko ajan täydet 3G tolpat, nokialla putoo pari tolppaa pois. Kun ajelee sivummalle niin 3G putoaa kokonaan pois nokialla hiukan ennemmin kuin tällä Ihmeluurilla. Mulla on työpuhelimena Nokia, myös soneran liittymällä, joten aika autenttinen vertailu...Sasquatch kirjoitti:Ainoa moite minulla on kuuluvuuden kanssa. Mokia jaksoi toimia vielä jopa työpaikan lounashuoneessa maanalla, mutta tuolla vehkeellä ei mitään toivoa. Ihan kotonakin välillä katoaa kuuluvuudet. Ihmettelen vaan, miten voi olla noin paljon eroa, kun pidän applea kuitenkin huomasti laadukkaampana muutoin. Kuuluvuudet kun saisi vielä paremmiksi, niin se olisi täydellinen. No.. aina sitä löytää mistä marista. Minä ainakin.
-
Komppailen täysin, ekaa päivää luuri käytössä (alla speksit) ja on tää uskomatonta... Kaikki vaan toimii, ja niin nopeasti ja yksinkertaisesti, asetukset, kuvat, musiikki, netti, meili... valikot ei voisi enää tämän helppokäyttöisempiä olla. Olin jo MacBookillani tehtaillut muutaman soittoäänen lempparibiiseistäni GarageBandin avulla (lähinnä kitarasooloja:)) ja nekin saundaa aivan loistavasti. Jahka ehdin, otan tyypit musasta Sennheiserin PX 100-luureilla...renttu85 kirjoitti:Reilu viikon ollut nyt eka iphone meikäläisellä (16g M 3gs) enkä ikinä aikaisemmin ollut edes näynyt livenä koko laitetta.
Tähän asti ollut pelkkää nokiaa (symbiania) ja täytyy kyllä sanoa, että onpa jäänyt suomalainen kehitys polkemaan paikalleen.
Tämä iphonen käyttishän pitäisi olla jokaisessa luurissa?!?Mitä ihmeen virkaa noilla sybianeilla ja winukoilla oikeen on jos tälläisiakin on mahdollista tehdä?
Androidista en tiedä.
Mutta hieno peli kyllä ja koko 500e arvoinen.
Itse en soneraa halunnut tähän tunkea joten RedSnow jailb+unlock (purplerain veti jumiin koko luurin) ja saunalahti pyörii.
Pidin tähän asti liioiteltuna tätä koko iphone hypeä mutta en enää
Toisaalta vasta tässä uusimmassa (3gs) versiossa on ominaisuudet "nyky tasoa" joten jos olisin aikoinaan hankkinut jommankumman edellisistä malleista en ehkä olisi ollut näin vakuuttunut.
Jotain pieniä puutoksia vieläkin löytyy jos suurennus lasilla katsoo (esim fm-lähetin olisi kiva) mutta käytettävyys ja softan toimivuus vaan on niin edellä symbiania, että ne unohtuu samantien kun näppäinlukon avaa![]()
Isoin miinus on minun mielestä kuuluvuus.
Haja-asutus alueella on usein "ei verkkoa"-teksti ruudun yläreunassa rumentamassa muuten niin kaunista näyttöä.
Mutta, mutta... tyytyväinen olen ensimmäiseen omenaan ja voin suositella sitä myös muille (etenkin nokian omistaville hermoraunioille).
PS: ensi kesää ja uutta iluuria odotellessa...
Edit: tyypit otettu ja täytyy sanoa että aivan loistava laatu, täysin verrattavissa erillisiin laadukkaisiin MP3-soittimiin, esim. Sonyn Walkmaniin.. Lisäksi tässä on toimintoja joita olen kaipaillut aiempiin soittimiini, esim. soittolistojen luonti on-the-go-periaatteella...
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Rutku kirjoitti:No joo, onhan tässä huonommat kuuluvuudet kun vanhemmalla nokialla mutta eipä ole kun pari puhelua mennyt "kohinaksi", liekö sitten verkosta vai luurista johtui, en tiedä mutta ihan perusmukava tuolla on soittaa, mutta kovaäänisissä paikoissa tarvitsisin ainakin ite vähän lisää äänenvoimakkuutta puhelimen kaiuttimeen (se mikä on korvaa vasten) tai sit oon vaan kuuro (paljon mahdollista musiikkia harrastaneena, ainakaan korkeimmat hertsialueet 17k-18k Hz on kadonnu jo kuuloalueen ulkopuolelle vaikka ikää ei oo ku 18 (parin viikon päästä))
Itse olen huomannut, että iphone on niitä harvoja luureja, joissa vastapuolen puheen kuulee omakotitalossa toiselle puolelle taloa kun toinen puhuu iphonella. Eli joutuu aika paljon hiljentämään äänenvoimakkuutta jos oikeasti haluaa "yksityisyyttä" puhelulle

-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Vaimollani oli aikoinaan Ericsson z600 ja siitä kuului kaikki läpi, nyt iPhonen aikana minäkin voin olla rauhassa kun ei tarvi kuulla akkojen ostoskitinöitä. Ehkä minun korvat ei enää ole herkimmässä olotilassaan, mutta en kyllä kuule vaimoni puheluista mitään läpi vaikka kuinka lähellä oltaisiin (no, vähitään pari metriä yritän pitää väliä kun naiset juoruaa puhelimessa), ja jos yllättäin ollaan alle metrin päässä toisistamme ihan kahdestaan, niin on ihan sama mitä puhelimesta kuuluu tai missä se on, kunhan ei vaan ole nauhoitus päällä.Mäksä kirjoitti:Rutku kirjoitti:No joo, onhan tässä huonommat kuuluvuudet kun vanhemmalla nokialla mutta eipä ole kun pari puhelua mennyt "kohinaksi", liekö sitten verkosta vai luurista johtui, en tiedä mutta ihan perusmukava tuolla on soittaa, mutta kovaäänisissä paikoissa tarvitsisin ainakin ite vähän lisää äänenvoimakkuutta puhelimen kaiuttimeen (se mikä on korvaa vasten) tai sit oon vaan kuuro (paljon mahdollista musiikkia harrastaneena, ainakaan korkeimmat hertsialueet 17k-18k Hz on kadonnu jo kuuloalueen ulkopuolelle vaikka ikää ei oo ku 18 (parin viikon päästä))
Itse olen huomannut, että iphone on niitä harvoja luureja, joissa vastapuolen puheen kuulee omakotitalossa toiselle puolelle taloa kun toinen puhuu iphonella. Eli joutuu aika paljon hiljentämään äänenvoimakkuutta jos oikeasti haluaa "yksityisyyttä" puhelulle
-
-
Viesti Kirjoittaja miicah »

Lukematta kunnolla muiden kokemuksia ryntäsin kylmänä asian kimppuun. Turhan monta vaihetta meni. Update, restore, deauthorize/authorize, osta kaupasta ilmainen ohjelma puhelimessa ja sync. Tuo kai olisi sitten minun kohdallani ollut se suoraviivaisin tapa... ehkä.
Fakta on se, että suoraan ei toiminut. Ensimmäinen restore tyssäsi väärään softaversioon. Seuraavan jälkeen oli vain 1/3 softista ja mikään ei käynnistynyt. Jne, jne...
Pari ylimääräistä restorea tuli sitten tehtyä, mutta lopulta kaikki ohjelmat ja datat oli paikoillaan. Tosin musat, videot, podcastit ja valokuvat eivät tuleet. Se ei haittaa.
Muoks: http://support.apple.com/kb/TS1702
Nopea tämä on

Tähän allekirjoitus.
-
Mulla ihan ihkaensimmäinen iPhone kädessä nyt kolmatta päivää ja täytyy sanoa, että olen ihan äimänä. Joo, siis nopee on ja mitään moniajoa en ole edes vielä kaivannut, kun ohjelmasta toiseen siirtyminen on niin sulavaa, ihan ku ne ohjelmat olis siellä taustalla päällä...miicah kirjoitti:Siirtyminen 3G -> 3GS ei ollutkaan niin helppo, kuin kuvittelin.![]()
Lukematta kunnolla muiden kokemuksia ryntäsin kylmänä asian kimppuun. Turhan monta vaihetta meni. Update, restore, deauthorize/authorize, osta kaupasta ilmainen ohjelma puhelimessa ja sync. Tuo kai olisi sitten minun kohdallani ollut se suoraviivaisin tapa... ehkä.
Fakta on se, että suoraan ei toiminut. Ensimmäinen restore tyssäsi väärään softaversioon. Seuraavan jälkeen oli vain 1/3 softista ja mikään ei käynnistynyt. Jne, jne...
Pari ylimääräistä restorea tuli sitten tehtyä, mutta lopulta kaikki ohjelmat ja datat oli paikoillaan. Tosin musat, videot, podcastit ja valokuvat eivät tuleet. Se ei haittaa.
Muoks: http://support.apple.com/kb/TS1702
Nopea tämä on
Olen viimeiset pari tuntia kuunnellu musaa, puhelin on ollut valmiudessa 12 h, Gpush on ilmoitellut n. 10:stä meilistä, jotka oon lukenu, oon ottanut 5 valokuvaa, selannut kymmeniä kuvia, lähettänyt 20 tekstaria ja 10 mms:ää ja käyttänyt 3G-nettiä n. tunnin, akku on 79%:sesti vielä täynnä. Mielestäni suht ok tällaiselle laitteelle...
Etukäteen arveluttanut virtuaalinäppiskin tuntuu isosormiselle tosi hyvältä, kirjoitan sillä jo nopeammin kuin E71:sellä
Kai tässä jotain negatiivistakin jossain vaiheessa ilmenee, eihän mikään oo täydellinen, mutta toistaiseksi oon 7. taivaassa...
-
Viesti Kirjoittaja puerco »

( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Minä olen viiskymppinen homekorva ja käynyt läpi koko koko kännyköiden historian, pääasiassa Nokiaa, mutta Nokian tuotteitten yhtäkkinen muuttuminen ihan roskatavaraksi pakotti kokeileen muitakin merkkejä. Motorola rules pitkään, mutta sitten tuli iPhone. Onneksi! 3GS:n myötä tullut video-ominaisuus kruunaa kaiken. Huippuhieno laite, mutta kuten kaikessa muussakin elämässä, iPhonekaan ei sovi kaikille. Minulle iPhone on kuitenkin kaikkien aikojen paras tietotekninen laite!puerco kirjoitti:Eipä ole koskaan ennen tullut nettiä niin paljon selttua kuin nyt tällä uudella iphonella. Oikein kummastuttAa miten voi olla vielä muutaman päivän jälkeenkin näin liekeissä jostain puhelimesta. Hemmetin äkkiä tähän näppikseenki tottuu kun alkaa kirjoituksestakin saamaan selvääolen tyytyväinen kyllä
iMac i7 / MacBook Pro 13" retina / Time Capsule 3 TB / Promise Pegasus R6 6x2 TB / Macintosh Classic / iPhone 6s plus 64 gb / iPad wifi 64 gb / AppleTV 4 gen / Leica M4P
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
On sitten niin yksinkertaista ja nopeaa. Itsekin viimisen 17v käyttänyt vain nokian tuotteita. Mutta kyllä tämä iphone sopii juurikin mun tyyliselle käyttäjälle. Eipä tarvitse miettiä mikä on seuraava luuri.
( Macbook Pro 13"M1 )
-
itsellenikin tää tuntuu täydelliseltä vermeeltä. Musiikkilaite, kohtuuhyvä kamera, hyvä videokamera, pelikone ja nyt jopa kitaranviritin samassa laitteessa. Ja kyllä tämä puhelimenakin toimiipuerco kirjoitti:^Tuo on totta. Tuo youtube:een videon uppaus ja facebook päivitykset kuvineen / videoineen on jo pelkästään ostoksen arvoinen.
On sitten niin yksinkertaista ja nopeaa. Itsekin viimisen 17v käyttänyt vain nokian tuotteita. Mutta kyllä tämä iphone sopii juurikin mun tyyliselle käyttäjälle. Eipä tarvitse miettiä mikä on seuraava luuri.

Juuri katsoin synkkaamiani kummelisketsejä muutaman ja ihasteli kuvan ja kaiuttimen loistolaatua.
En tiedä millainen N900 on, mutta paljon saa Nokia petrata pääästäkseen tällaiseen käytettävyyteen!
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Lisäksi löytyy Best Camera -niminen softa, aivan loistava kuvanmuokkain + kamera. Chase Jarvisin luomus tuokin. KAverihan on suht tunnettu valokuuvaja maailmalla.Ossi kirjoitti:Video on yllättävän hyvä ja kamerastakin saa paremman ostamalla "Pano"-nimisen panoraamaohjelman+"PhotoForge"-"photoshopin".
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka