Perduel kirjoitti:EL5 kirjoitti:Ai joo, se tukku taiskin olla Teliasonera, jolta toimitukset onnistuu ruotsiin nopeammin..
Kannattaa varmaan perustella tälläiset "tiedot".
Ja ovelasti olit leikannut osittaiset (lopun ajattelin olevan riittavan selkeaa) perusteluni lainauksesta pois?
Perduel kirjoitti:
Eiköhän TeliaSonera toimita kaikille ihan tasapuolisesti laitteita niin hyvin kuin kykenevät. Ruotsiin luonnollisesti menisi TeliaSoneran saamia luureja enemmän, koska kyseessä on melkein tuplaten isompi maa. Tosin veikkaan kyllä että Sonera & Telia hoitavat ihan itse hommansa, eikä tässä mitään Suomen sortoa ole kenenkään muun taholta kuin Applen (jos senkään).
Ruotsiin menee enemman luureja koska on isompi ja siella enemman asiakkaita, luonnollista, mutta miksi jonot ovat taalla kaksinkertaisia?
Ihmisia ryhmassa R 40, joista 16 tilaa luurin. Ihmisia ryhmassa S 24, joista 8 tilaa luurin. Tulevan eran koko on 12, kuinka monta toimitamme ryhmille R & S?
onko se R=8 ja S=4 vai onko se R=10 ja S=2, vai lasketaanko suhdetta entisestaan?
Eli jos TeliaSonera jakaisi luurit tasapuolisesti (huom. ei tasan!) suomen ja ruotsin valilla olisivat jonot about yhtapitkat, vaikka siis toimitusten maara eroaa voimakkaastikkin.
Perduel kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, se ei ole Sonera tai TeliaSonera joka niitä puhelimia panttaa. Applella ne toimitusvaikeudet on. Ja yleensä se ruskea materiaali tuppaa valumaan alaspäin -> Soneran sekoilut menevät varmastikin suurilta osin tämän piikkiin. Itse en jaksaisi Soneran kimppuun asiasta lähteä, koska kyseinen firma on tietenkin kykeneväinen näyttämään että vika ei ole heidän. Joko Apple on aliarvioinut Suomen kysyntää tai sitten siellä on yksinkertaisesti pyritty minimoimaan Wall Streetille kuuluvien hälyäänien määrä (ts. toimitusvaikeuksia mieluummin Suomeen / pohjoismaihin kuin esim. Britteihin).
Ei kai taalla kukaan kuvittelekkaan etta TeliaSonera tai Sonera niita puhelimia panttaisi? Kysymys onkin siita etta Applen jalkeisissa valikasissa
nayttaisi jako tapahtuvan epatasapuolisesti.
Ja kun kyseinen firma on tietenkin kykenevainen nayttamaan etta vika ei ole heidan, niin mita jos vaikka nayttaisivat?
**tutus kayra nousee samalla kun Sonera puhuu **skaa medialle, Soneran aspassa valehdellaan ja Soneran tilausjarjestelma ei toimi.
Naille vaitteille loytynee riittavasti perusteita tasta ja parista muusta ketjusta, eika taman pitaisi olla kenellekkaan epaselvaa. Huom. En vaita etta kaikki aspat valehtelee, siella on paljon myos niita jotka tekevat tyonsa jne., se saattaa olla vain muutama (tai jopa yksittainen) tyyppi siella joiden tekemiset( tai lahinna tekematta jattamiset) kuuluvat taalla tavallista kovempaa. Myoskin siella on toissa henkiloita joita ei ole tarpeeksi opastettu tehtavaansa.
Ja myoskin Soneran edustajien haastattelut ja tiedotteet sisaltavat "tarkkaan ottaen en valhdellut"-vapautuksia, sanoja kuten "tietaakseni" jne.
(Kuten edella huomaamme, minua ei niinkaan arsyta luurin odottaminen, vaikken sita aio odottaa ikuisuuksia, vaan Soneran toiminta. Enka myoskaan kuulu niihin jotka ovat jo kahden viikon odottelun jalkeen ruvenneet soittelemaan Soneran aspaan paivittain "missa mun luuri viipyy".)
Poistunut talta foorumilta. Saattaa joskus lueskella mutta vastaaminen hyvin epatodennakoista.