hulkki kirjoitti:Tuntuu kyllä tuon videon perusteella ettei iPhonen oma gps riitä.. sekoilee mutkissa ja warppailee eteen ja taakse. Luulis olevan aika inhottava kun on lähekkäin olevia risteyksiä.
1.2 -versiossa on jotain häikkää, aikaisemmilla ei ongelmia.
Onkohan tuosta mennyt palautetta?
Sori, itse en ole laittanut...
1.1.x -versiolla ei koskaa sotkenut kuten nyt satunnaisesti tekee. Nyt voi esim suoralla tiellä käskeä tekemään u-käännöksiä vaikka näytöllä kaikki näyttää ihan oikealta.
hulkki kirjoitti:Tuntuu kyllä tuon videon perusteella ettei iPhonen oma gps riitä.. sekoilee mutkissa ja warppailee eteen ja taakse. Luulis olevan aika inhottava kun on lähekkäin olevia risteyksiä.
Onkohan tuosta mennyt palautetta?
Sori, itse en ole laittanut...
1.1.x -versiolla ei koskaa sotkenut kuten nyt satunnaisesti tekee. Nyt voi esim suoralla tiellä käskeä tekemään u-käännöksiä vaikka näytöllä kaikki näyttää ihan oikealta.
Mä oon täällä edelleen pähkäilemässä uskaltaako tuon ostaa, kun tuiee niin ristiriitasta palautetta
Macbook Pro 13,3" ja taskussa iPhone 4S 16Gb White ilman turhia lukkoja.
Mä oon täällä edelleen pähkäilemässä uskaltaako tuon ostaa, kun tuiee niin ristiriitasta palautetta
No mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia 3GS ja Navigon 1.2 kanssa. Yhden kerran stadin keskustassa menetti gps sinkun, kun olin korkeiden kerrostalojen välissä mut palas heti muutaman sekunnin jälkeen.
Ei mulla ole Navigonista kuin positiivista sanottavaa.... mitä ongelmia siinä sitten on ollut muka ?
iPhonen omassa GPS:ssa ei ole mitaan erityista vikaa muihin GPS:iin verrattuna videon perusteella. Warppailu on kiinni softasta.
Muistetaan kuitenkin etta GPS:n tarkkuus on parhaimmillaan 15m, ja normi GPS paivittaa sijaintinsa sekunnin valein. Tuloksena siis warppailua joka yleensa poistetaan softalla pois.
Vaikka tarkkuutta ei pysty parantamaan niin lisaamalla paivitysvalia saadaan tarkempaa tietoa silloin kun liikutaan autolla, navigoinnin suhteen talla ei ole merkitysta, sen sijaan esim mitattessa radalla kierrosaikoja jne alkaa merkitys nakya.
Mutkissa sekoilua en huomannut (en laske sellaiseksi lopun warppailua juuri risteyksen kohdalla).
Alun "omituinen" reitti selittynee jos asetuksissa oli u-kaannos kielto paalla, talloinhan navin kuuluu etsia sellainen reitti jolla u-kaannosta ei joudu tekemaan.
Ostin nyt tuon navigonin, vaikka luuri viela uupuu, onpahan sitten valmiina ja tarjous hinnalla..
Poistunut talta foorumilta. Saattaa joskus lueskella mutta vastaaminen hyvin epatodennakoista.
Onhan tuo minullakin koko ajan käytössä ja ei näitä satunnaisia sekoiluja kovin monta ole mukaan mahtunut joten älkää antako sen häiritä koska mistään suuresta tai monen sekunnin ongelmasta ei ole kyse, kun ja, jos sattuu kohdalle.
Niin, itsekin sain tästä ketjusta semmoisen kuvan että susi softa ja ei tunnu oikeen pelittävän tuo gps. Yllätys olikin sitten suuri kun lähti itse kokeilemaan. Mainio verme vaikka vähä harmittikin ettei baareja löytäny Isommasta kaupungista sitten kyllä löytää jokusen, että kaippa noissa karttojen päivittämisessä olisi vielä parantimsen varaa. Toki niin takapajulassa ollaan, etten yhtään ihmettele jos ei nyt ihan täydellinen kartta täällä ole
Jukjuv millä softalla noi screenit saa tohon "iphoneen" ettei oo pelkkäruutukaappaus.
Ja videon alun reittivalinta johtui siitä et GPS luuli minun olevan eri suuntaan. Olin siis pihalla, mutta navithan ei sitä tunnista, joten se käski seuraavasta risteyksestä kääntyä vasemmalle koska se tie lähti samaan suuntaan, ja näin saatii vältettyä u-käännös.
Sen sijaan lopussa ku asetin "kotiin" niin taas olin menossa väärään suuntaan, kun pitäis mennä tulosuuntaan, niin navigaattorin käskee 900m päässe tekemään u-käännöksen.
Ja mitään ihmeempää warppailua ei kyllä kerkii normi ajossa huomamaanja ainakin nopeus päivityy huomattavasti nopeammin kuin 1.1:ssä.
Mäksä kirjoitti:Ja videon alun reittivalinta johtui siitä et GPS luuli minun olevan eri suuntaan. Olin siis pihalla, mutta navithan ei sitä tunnista, joten se käski seuraavasta risteyksestä kääntyä vasemmalle koska se tie lähti samaan suuntaan, ja näin saatii vältettyä u-käännös.
Ja tamahan johtuu taas tuosta GPS:n teknisesta epatarkkuudesta, koska oletus on etta auto on tiella niin softa siirtaa sen "auton" tielle vaikka GPS kertoisikin sijainnin olevan 10m lepikossa. (Ja tama ei oikeastaan ole vastaus Mäksälle vaan yleista selostusta niille joille navien sisainen toiminta on tuntematon ja tapahtumat nayttavat oudolle..)
Tavallaan voisi todeta etta jos navi kertoo aina sijainnin tarkalleen, ei warppaile jne., niin ohjelmaan voisi lisata lottonumeroiden ennustuksen koska hommaan tuntuu olevan lahjoja..
Poistunut talta foorumilta. Saattaa joskus lueskella mutta vastaaminen hyvin epatodennakoista.
Mäksä kirjoitti:Ja videon alun reittivalinta johtui siitä et GPS luuli minun olevan eri suuntaan. Olin siis pihalla, mutta navithan ei sitä tunnista, joten se käski seuraavasta risteyksestä kääntyä vasemmalle koska se tie lähti samaan suuntaan, ja näin saatii vältettyä u-käännös.
Miksiköhän Navigon ei hyödynnä 3GS:n kompassia suunnan määrittelyyn? Joku varmaan laittanee palautetta Navigonin suuntaan...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
Miksiköhän Navigon ei hyödynnä 3GS:n kompassia suunnan määrittelyyn? Joku varmaan laittanee palautetta Navigonin suuntaan...
=)juha
eiköhän tuo kompassi ota niin paljon häiriötä autossa että se olisi yhtä tyhjän kanssa.
=)juha
eiköhän tuo kompassi ota niin paljon häiriötä autossa että se olisi yhtä tyhjän kanssa.
Ja tosiaan sitten vain tein Photoshoppiin normi Actionin, jossa ruutukaappaus ja tuo iPhone freimi yhdistetään ja tallenetaan. Helppoa kuin heinänteko .
Ja jos siis "photoshop action " kuulostaa oudolta, niin siis saahan sen yhdistettyä oikestaan millä kuvankäsittelyohjelmalla vain perinteisesti. Tuo action vaan tekee ne monet asiat yhdellä klikkauksella.
Itellä varmaan jotain vikaa iphonessa, kun navigon pätkii ihan witussi. Välillä ei löydä signaali ollenkaan koko matkan aikana. GPS toimii muutenki ihan sika huonosti muissakin softissa, esim. fitnio, running keeper ja google maps . Onks vinkkejä en jaksain viedä huoltoon 3 viikkoa vanhaa laitetta. Yleensä navigon lähtee toimimaan paremmin kun buuttaa puhelimen. Pitää varmaan tehä restore puhelimelle ja kokeilla lähtiskö vörkkii paremmin.
Wurthur kirjoitti:Itellä varmaan jotain vikaa iphonessa, kun navigon pätkii ihan witussi. Välillä ei löydä signaali ollenkaan koko matkan aikana. GPS toimii muutenki ihan sika huonosti muissakin softissa, esim. fitnio, running keeper ja google maps . Onks vinkkejä en jaksain viedä huoltoon 3 viikkoa vanhaa laitetta. Yleensä navigon lähtee toimimaan paremmin kun buuttaa puhelimen. Pitää varmaan tehä restore puhelimelle ja kokeilla lähtiskö vörkkii paremmin.
Ostin tossa eilen Navigonin Nordics version ja uuden hienon navigaattori softan innoittamana samalla rakensin telineen autoon ihan itte :p
Ainoo vaan, että tossa mun tekemässä telineessä tuo navigaattori pitää sijoittaa hyvin alas :/ No ei se elämää kaada. Oli hauska puuhastella.
Marbo kirjoitti:Ostin tossa eilen Navigonin Nordics version ja uuden hienon navigaattori softan innoittamana samalla rakensin telineen autoon ihan itte :p
Ainoo vaan, että tossa mun tekemässä telineessä tuo navigaattori pitää sijoittaa hyvin alas :/ No ei se elämää kaada. Oli hauska puuhastella.
Kuvia:
-
-
-
Navigon tuntu toimivan hyvin, kerran kadotti signaalin kun menin mäkkärin autokaistalle. Nams nams
eipä toimi kuvat...ainakaan ilman yahoon tunnuksia
Nightguest kirjoitti:
- Osoitekirjasta osoitteen haku, esimerkki: kaveri asuisi vaikka mannerheimintie 10 b 30. Navigon navigoi osoitteeseen mannerheimintie 30. Ei hyvä.
Siis ei mikään navigaattori osaa rappuja ja oven numeroita. Eli syötä navigaattoriin Mannerheimintie 10 ja löydät perille.
Eipähän se tarvitsisikaan osata rappuja ja ovia, kunhan osaisi ottaa oikean talonumeron osoitteesta
Tuohon vois vinkkinä kertoa, että asunnon numero kannattaa kirjoittaa yhteystiedoissa yhteen rapun kanssa, niin navigaattori pysyy kärryillä. Siis 10 b 30:n sijasta muotoon 10 b30. Silloin ei turhaan yritä etsiä ihmeellistä kirjaimella alkavaa numeroa vaan löytää oikean osoitteen. Muutenhan tuo ei vaikuta mitään.
Minä puolestani en tiedä juuri mitään
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
Rooster kirjoitti:Mitenköhän mahtaa Apple toimia niiden tilausten osalta, jotka ehdittiin tilata telineen vielä ollessa saatavilla... Itselläni on nimittäin tilaus aamupäivältä sisässä ja tuolloin Storen sivuilla olleen infon perusteella pystyi olettamaan, että teline+navigointisofta irtoaa alta 100 Euron.
Tätä minäkin mietin.. ja harmittaa kun en tehnyt tilausta heti. Kerro ihmeessä miten kävi.
No huonostihan siinä sitten lopulta kävi, kuten Apple Storesta saamani s-posti osoittaa:
Dear Apple Store customer,
Reference is made to your Order number XXXXXXXXX placed at the Apple Online Store.
We regret to inform you that at the moment we are not in a position to accept your order and therefore you will not receive an Order Confirmation and your order will not be processed.
No se on mentävä sit ilman Tomppaa vielä toistaiseksi; onhan tuo ojien välissä pitänyt.
Wurthur kirjoitti:Itellä varmaan jotain vikaa iphonessa, kun navigon pätkii ihan witussi. Välillä ei löydä signaali ollenkaan koko matkan aikana. GPS toimii muutenki ihan sika huonosti muissakin softissa, esim. fitnio, running keeper ja google maps . Onks vinkkejä en jaksain viedä huoltoon 3 viikkoa vanhaa laitetta. Yleensä navigon lähtee toimimaan paremmin kun buuttaa puhelimen. Pitää varmaan tehä restore puhelimelle ja kokeilla lähtiskö vörkkii paremmin.
Navigonin sivuilla oli joku ohje (faq:ssa?)...
Joo tein ton Navigonin ohjeiden mukaan ja toimi ekalla kerrala ihan hyvin, mut enää ei pelitä. Viimeksi ajelin himaan kaverilta eikä GPS löytäny kertaakaan signaalia 30min aikana. Myös google maps oli ihan pihalla missä oletiin, eli ilmeisesti vaan kolmiomittauksella yritti paikantaa. Kun nollaan asetuksista Asetukset--> Yleiset--> Nollaa --> "Nollaan sijaintivaroitukset" niin GPS saattaa hetken aikaa toimia, mutta sit hävii taas signaalit. Kyrsii ihan simona, onkohan softa ongelma vai rautavika? Ei viittis millään kiikuttaa lähes uutta puhelinta huoltoon