Final Cut Pro:n koko kasvaa koneella?
Koko liikkuvan kuvan kirjo
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Final Cut Pro:n koko kasvaa koneella?
Viesti Kirjoittaja Marrjake »
Liekö kellään tuntumaa mistä johtuu, että ohjelman
alkuperäinen koko n. 50 gigaa on kasvanut 185 gigaan?
Tekeekö ohjelma omia backuppeja jonnekin?
Dokumentit ja muut tämän ohjelman luomat kansiot on kelattu
läpi moneen kertaan.
Jotenkin olen jäljittänyt tämän ohjelman koon lisääntymisen
ohjelman käyttömäärään ja joka käyttökerta se kasvaa lisää.
Alkaa olla koneen tila piripinnassa...
Kiitos kaikista vinkeistä.
alkuperäinen koko n. 50 gigaa on kasvanut 185 gigaan?
Tekeekö ohjelma omia backuppeja jonnekin?
Dokumentit ja muut tämän ohjelman luomat kansiot on kelattu
läpi moneen kertaan.
Jotenkin olen jäljittänyt tämän ohjelman koon lisääntymisen
ohjelman käyttömäärään ja joka käyttökerta se kasvaa lisää.
Alkaa olla koneen tila piripinnassa...
Kiitos kaikista vinkeistä.
-
Re: Final Cut Pro:n koko kasvaa koneella?
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Katsoppas esim WhatSize?:lla mikä sitä tilaa oikein vie.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
BlueTide kirjoitti:Katsoppas esim WhatSize?:lla mikä sitä tilaa oikein vie.
No helkkari. 130 gigaa heti tuli putsattua.
Kiitos vinkistä!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Hienoa, että ongelma ratkesi.
Semmoinen vinkki vielä sinnepäin, että rivinvaihtoa ei ole suotavaa läiskiä laisinkaan (paitsi kappaletta vaihtaessa) kun tänne kirjoittelee. Foorumi kun on skaalautuva, eli teksti rivittyy sen mukaan kuinka pienellä (tai isolla) näytöllä tekstiä luetaan. Tuo siis haittaa luettavuutta etenkin mobiililaitteilla, mutta toki muillakin.
Tervetuloa foorumille!
Semmoinen vinkki vielä sinnepäin, että rivinvaihtoa ei ole suotavaa läiskiä laisinkaan (paitsi kappaletta vaihtaessa) kun tänne kirjoittelee. Foorumi kun on skaalautuva, eli teksti rivittyy sen mukaan kuinka pienellä (tai isolla) näytöllä tekstiä luetaan. Tuo siis haittaa luettavuutta etenkin mobiililaitteilla, mutta toki muillakin.
Tervetuloa foorumille!

-
-
helinen kirjoitti:no ? mikä sitä tilaa vei ?
Vaikka olin poistanut vanhoja projekteja, niin em. ohjelma löysi ne Finalin jonkinlaisesta backup kansiosta. Ohjelman avulla homma hoitui ja Final cutin alkuperäis koko levyllä palautui. Se kun tekee melko järeitä tiedostokokoja. Kun vielä oppisi mikä on paras komressori dvd:tä varten. Perusasetuksilla se vetää liikkuvan kameran kuvan "nykimään". Täytyy koeponnistaa eri kompressoreilla lyhkäsiä liikkuvia pätkiä ja polttaa levylle.
-
Kai pakkaat ihan Compressorilla ne? Sillähän saa helposti tehtyä vaikka 10 eri laadulla saman pätkän.Marrjake kirjoitti:Vaikka olin poistanut vanhoja projekteja, niin em. ohjelma löysi ne Finalin jonkinlaisesta backup kansiosta. Ohjelman avulla homma hoitui ja Final cutin alkuperäis koko levyllä palautui. Se kun tekee melko järeitä tiedostokokoja. Kun vielä oppisi mikä on paras komressori dvd:tä varten. Perusasetuksilla se vetää liikkuvan kameran kuvan "nykimään". Täytyy koeponnistaa eri kompressoreilla lyhkäsiä liikkuvia pätkiä ja polttaa levylle.
Juuri pakkailin tuossa itse ihan preseteillä ja kuva ei kyllä nyi mihinkään suuntaan.
Tosin jos tekee PAL-levyä ja tavara on NTSC:tä (tai jotain muuta ei-24 fps -kamaa), niin sitten tosiaan nykimistä voi perussäädöillä ilmetä.
-
Viesti Kirjoittaja helinen »
joo. en tiedä minkä kestoisia klippejä ja mihin kokoon ne olisi saatava, mutta kaiken kaikkiaan mitä vähemmän kompressiota kuvassa niin sen parempi. Nykiminen ei välttämättä johdu kompressiosta yksistään myös epäonnistunut konvertio ja originaalin heikkous, yms voivat aiheutta nykimistä.
DVD:lle ei kannata jättää turhaa tilaa. vaan esim 4,2 gigan levylle 4,1 gigaa kamaa. ei siis kannata kompressoida enempää.
t
DVD:lle ei kannata jättää turhaa tilaa. vaan esim 4,2 gigan levylle 4,1 gigaa kamaa. ei siis kannata kompressoida enempää.
t
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Nykiminen voi *joskus* johtua myös liian _vähästä_ kompressiosta. Ts. datarate kasvaa ajoittain liian suureksi ja purku tukahtuu hetkeksi.
Muuten, PAL= 25fps, elokuvafilmi=24fps.
-
Kiinnostavia näkökulmia. Tämä kommentti voisi olla lähellä, mitä ajoin takaa. Käytössä on fullHD 1080 kamera, eikä laadussa pitäisi olla ongelmia. Täytyypä käydä Finalissa käyttämäni presetit läpi ja tuoda tiedot tänne. Hyvä on kuulla monia näkökulmia; olen kysellyt Finalin kompressoinneista ammattileikkaajilta ja nämä kaverukset lähes päivittäin pohtii (ja varmaan väittelee) mikä olisi paras kompressori. Palaan tähän asiaan myöhemmin. DVD:lle ajaessani matskua, sen matskun koko on yleensä ollut enemmän kuin mitä levylle mahtuu (esim 10 g), DVDPro pakkaa sitä myös. Kai. Koneelle matskun ajan Quicktime prolla, mikä mielestäni on paljon järkevämpi kuin esim imoviella. Kai tästäkin riittäisi jutun aihetta. Niin, ja miksi ei Finalilla? Koska haluan matskun kaikille ohjelmille käypäksi kerralla, että voin tarkastella kätevästi alustavasti esim. leikkauskohtia ihan vaikka "välilyönti" näppäimistöllä.Fixx kirjoitti:Nykiminen voi *joskus* johtua myös liian _vähästä_ kompressiosta. Ts. datarate kasvaa ajoittain liian suureksi ja purku tukahtuu hetkeksi.
Arvasin muuten, että aiheet karkaa käsistä, mutta antaa mennä vain. Kaikki kommentti on tervetullutta.
Yritän tuoda viikonlopun aikaan sen asetuksen, jolla nykiminen tapahtuu (joka muuten on presetti asetus)
-
Aina jotenkin unohdan sen ekan framen laskea mukaanFixx kirjoitti:Nykiminen voi *joskus* johtua myös liian _vähästä_ kompressiosta. Ts. datarate kasvaa ajoittain liian suureksi ja purku tukahtuu hetkeksi.

-
Pientä tarkennusta vielä tähän nykimisasiaan. Kuvattava kohde jos liikkuu äkisti, kohde tavallaan "leviää" poikkiviivoiksi sen liikkeen aikana. Siis ei nyt leviä, vaan kohde jättää poikkiviivoja ruutuun, jotenkin viiveellä. Helkkari miten vaikea selittää. Olen nähnyt televisio-ohjelmassa tätä samaa juttua. Kumma juttu. Kompressiona olen kokeillut H.264 ja hd 720... kaikkia näitä standardeja. Premieressä ei moista ollut havaittavissa, mut se onkin vanhalla PC:llä enkä kyllä lähtis ohjelmaa vaihtamaan, kun toi Final Cut on vaan selkeämpi käsitellä.
-
Viesti Kirjoittaja kapteeni_stubing »
Olen joskus törmännyt samaan ongelmaan. Varsinkin jos nopeutin tai hidastin klippejä. Muistaakseni asiaan auttoi kun klipistä otti "frame blending"-kohdasta ruksin pois.Marrjake kirjoitti:Pientä tarkennusta vielä tähän nykimisasiaan. Kuvattava kohde jos liikkuu äkisti, kohde tavallaan "leviää" poikkiviivoiksi sen liikkeen aikana. Siis ei nyt leviä, vaan kohde jättää poikkiviivoja ruutuun, jotenkin viiveellä. Helkkari miten vaikea selittää. Olen nähnyt televisio-ohjelmassa tätä samaa juttua. Kumma juttu. Kompressiona olen kokeillut H.264 ja hd 720... kaikkia näitä standardeja. Premieressä ei moista ollut havaittavissa, mut se onkin vanhalla PC:llä enkä kyllä lähtis ohjelmaa vaihtamaan, kun toi Final Cut on vaan selkeämpi käsitellä.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka