iPhoton kansiot katosivat - kuvia ei siis enää ole?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoton kansiot katosivat - kuvia ei siis enää ole?
Viesti Kirjoittaja eekapeeka »
Kyselin täällä joskus parisen vuotta sitten iphotosta, kun kuvat eivät menneet libraryyn vaikka mitä tein. no, en sit onnistunut siinä after all, mutta kuvat olivat kansioissa iphotossa, jossa niitä voi luoda. tajusin just uuden ongelman ilmettyä, et missähän ne kansiot sitten on jos ne ei menneet libraryyn?? ei kai sitten missään? tänään kun avasin koneen ja latasin muutaman kuvan kamerasta, totesin, että vanhoja kuvakansioita ei sitten näy missään enkä saanut niitä aukikaan mistään mistä blondina nyt ees yritin etsiä... Uudet kuvat tosin meni nyt suoriltaan libraryyn. ja huom; kone ei oo ollu netissä puoleen vuoteen eli mitään päivityksiä ei sinänsä oo tullut. wtf?????? oli tietty ihan kätevää jos kahen vuoden kuvat nyt katos - siis ne mitä en ollu varmuuskopioinu minnekään. Helppo ratkaisu after all... Mut silti ois kiva tietää et mitä tapahtui. Ai niin, sellainen päivitys tosin tuli, että iphoton pikkukuviin tuli jotain uutta...Näköjään.
-
Re: iPhoton kansiot katosivat - kuvia ei siis enää ole?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko sulla ollut iPhoton asetuksissa ruksi Lisäasetukset: Kopioi kohteet iPhoto kirjastoon? Jos ei, kuvat ovat siellä mistä olet ne iPhoton kirjastoon lisännytkin. Ja se taas riippuu siitä, miten (ja mihin) ole kuvat kamerasta koneeseen kopioinut.
Vai yritätkö sanoa, että ole manuaalisesti iPhoton Libraryyn kuvia kopioinut ja siellä luonut kansioita, siis Finderissa, ei iPhotossa. Jos näin on, juuri tästä syystä iPhoton kirjasto on suljettu uudemmissa iPhoton versioissa. Mikä versio sulla on?
Vai yritätkö sanoa, että ole manuaalisesti iPhoton Libraryyn kuvia kopioinut ja siellä luonut kansioita, siis Finderissa, ei iPhotossa. Jos näin on, juuri tästä syystä iPhoton kirjasto on suljettu uudemmissa iPhoton versioissa. Mikä versio sulla on?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
iphoto6 on kaiketi se, mikä mulla on... En kai osaa itekään selittää et miten oon käyttänyt sitä, mutta veljeni yritti antaa jotain tukea siihen kirjasto käyttöön, mut ei sit keksinyt et miksei kuvat menneet sinne. se ei oikeestaan ollu muuten ongelma, mut sitä varten piti koneelle luoda erikseen kansio ja aina avata iphoto ja raahata kuva sinne erilliskansioon, jos halus esim ladata sen jonnekin nettiin tms. mut se, miten "säilöin" ja arkistoin kuvia muuten toimi niin, et iphotoon lataamisen jälkeen kuvat jäivät "tapahtumiin" ja esim "uusimpiin". sitten iphoton vasemmasta alakulmasta vaan painoin + merkkiä luodakseni albumin, johon laitoin haluamani kuvat. niitä albumeita sitten oli aika monta kymmentä ja ne tulivat näkyviin vasempaan reunaan kun avasin iphoton... Ja niitä albumeja ei sis nyt näy.
oon pihalla ku lumiukko, kun ne yhtäkkiä vaan katosivat!!
-
siis kuvittelin et mulla on iphoto6 mut nyt kun katsoin niin se näyttää iphoto '08?
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
OT: Kyselit jo pari vuotta sitten, vaikka olet liittynyt foorumille vasta reilut 3 kk sitten. Olitko silloin eri nimimerkillä vai menikö nyt kuukaudet ja vuodet sekaisin?eekapeeka kirjoitti:Kyselin täällä joskus parisen vuotta sitten iphotosta, ...
Pahoitteluni, tämä ei auta ongelmassasi lainkaan, mutta tulin uteliaaksi.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Annas kun mä arvaan, "siirsit" kuvat Tapahtumista albumeihin ja poistit sieltä Tapahtumista...eekapeeka kirjoitti:iphoto6 on kaiketi se, mikä mulla on... En kai osaa itekään selittää et miten oon käyttänyt sitä, mutta veljeni yritti antaa jotain tukea siihen kirjasto käyttöön, mut ei sit keksinyt et miksei kuvat menneet sinne. se ei oikeestaan ollu muuten ongelma, mut sitä varten piti koneelle luoda erikseen kansio ja aina avata iphoto ja raahata kuva sinne erilliskansioon, jos halus esim ladata sen jonnekin nettiin tms. mut se, miten "säilöin" ja arkistoin kuvia muuten toimi niin, et iphotoon lataamisen jälkeen kuvat jäivät "tapahtumiin" ja esim "uusimpiin". sitten iphoton vasemmasta alakulmasta vaan painoin + merkkiä luodakseni albumin, johon laitoin haluamani kuvat. niitä albumeita sitten oli aika monta kymmentä ja ne tulivat näkyviin vasempaan reunaan kun avasin iphoton... Ja niitä albumeja ei sis nyt näy.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pilkut, pisteet, ajatusviivat ja kolmoispisteet kaikki hanskassa, mutta vielä jos saisi ne Isot Alkukirjaimet, niin ei sattuisi minun pääkoppaa noin pitkiä kappalejaottomia pätkiä lukiessa.
Mutta pari pointtia vielä, jos ei selväksi tullut:
a) iPhoto joko kopioi kuvat kirjastoonsa tai sitten jättää ne sinne missä ne olivatkin
b) iPhoton uudemmissa versiossa Finderilla ei pääse sitä kirjastoa (suoraan) penkomaan
c) MacFinn saattaa olla asian ytimessä
d) Mahdollista on tietenkin, että koko iPhoto on jotenkin solmussa. Niitä päivityksiä ei ihan turhaan koneelle tarjota.
Mutta pari pointtia vielä, jos ei selväksi tullut:
a) iPhoto joko kopioi kuvat kirjastoonsa tai sitten jättää ne sinne missä ne olivatkin
b) iPhoton uudemmissa versiossa Finderilla ei pääse sitä kirjastoa (suoraan) penkomaan
c) MacFinn saattaa olla asian ytimessä

d) Mahdollista on tietenkin, että koko iPhoto on jotenkin solmussa. Niitä päivityksiä ei ihan turhaan koneelle tarjota.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka