Eli otsikon mukainen kombinaatio on osoittautunut varsin huonoksi. Modeemiyhteyden saa kyllä aikaiseksi mutta puhelinta saa olla asentelemassa yhtenään uudestaan yhteyden kadottua, jonka jälkeen se ei yleensä kytkeydy enää päälle, tulee vain ilmoituksia modeemi virheestä ja vääristä asetuksista kun puhelin yrittää yhdistää. Autentikointiin saakka ei päästä. Läheskään aina puhelimen asennusrumbakaan ei auta mutta tarpeeksi monen yrityksen jälkeen homma lähtee sitten toimimaan. Samat asetukset toimivat kuitenkin mainiosti kun käyttää BT:n sijaan data-kaapelia.
Laitteiden uudelleen paritus/käynnistys ei tunnu auttavan. Operaattori on Saunalahti ja asetukset ovat ne jotka Saunalahden nettisivuilta on saatavisssa.
Kummassahan vika mahtaa olla: Nokiassa vai Macissa (MBP unibody), eli auttaisikohan puhelimen vaihto vaikka tarpeen vaatiessa sitten eri merkkiin.
Ross Barkmannin scriptejäkin on kokeiltu vaikka noita ei pitäisi käsittääkseni tarvita, eikä niillä mitään vaikutusta tunnu olevankaan.
Alkaa ottamaan pataan tämän systeemin epävarma toiminta...
Nokia 6220c, BT, 3G ja Leopard
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nokia 6220c, BT, 3G ja Leopard
Viesti Kirjoittaja kuda »
-
Re: Nokia 6220c, BT, 3G ja Leopard
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Suosittelen sijoittamaan parin kympin mokkulaan tai Usb kaapeliin sen puhelimesi kanssa. BT on tässä se heikoin lenkki, joka kusee koko homman. Hyvin toimivaa BT modeemia ei ole.
... tähän joku neropatti-insinööri hei ilmoittaa, että "mun n95 toimii täydellisesti BT:llä".
... tähän joku neropatti-insinööri hei ilmoittaa, että "mun n95 toimii täydellisesti BT:llä".
-
Viesti Kirjoittaja kuda »
Juu, kaapelilla tuo toimiikin yleensä ok. Tuohon mokkulaan olen kuitenkin itsekin kallistumassa, kun ei tämä unnu kerran kunnolla pelaavan BT:n kautta ja jååpå tämä ainainen akun latailu pois, junan pistokkeesssa se on nytkin...NeliX4 kirjoitti:Suosittelen sijoittamaan parin kympin mokkulaan tai Usb kaapeliin sen puhelimesi kanssa. BT on tässä se heikoin lenkki, joka kusee koko homman. Hyvin toimivaa BT modeemia ei ole.
-
Viesti Kirjoittaja Éclair »
Minulla juuri Bluetooth toimii paremmin kuin USB-tetheri. USB:tä käyttäessä puhelimen laite-ID vaihtuu lähes joka kerta, ja asetuksia saa olla rukkaamassa uudestaan verkkoasetuksissa. Bluetoothilla riittää että naksuttelee menubarin puhelinmodeemikuvakkeesta "Yhdistä Bluetooth DUN" ja netti toimii. Toiminta ollut samanlaista niin Leopardissa kuin Snow Leopardissakin. Modeemeina toiminut 5800 XpressMusic ja nyt N86 8MP.
Takuulla ei ole paluuarvoa jos hylje on rikki.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Éclair kirjoitti:Minulla juuri Bluetooth toimii paremmin kuin USB-tetheri. USB:tä käyttäessä puhelimen laite-ID vaihtuu lähes joka kerta, ja asetuksia saa olla rukkaamassa uudestaan verkkoasetuksissa. Bluetoothilla riittää että naksuttelee menubarin puhelinmodeemikuvakkeesta "Yhdistä Bluetooth DUN" ja netti toimii. Toiminta ollut samanlaista niin Leopardissa kuin Snow Leopardissakin. Modeemeina toiminut 5800 XpressMusic ja nyt N86 8MP.
NeliX4 kirjoitti:... tähän joku neropatti-insinööri hei ilmoittaa, että "mun n95 toimii täydellisesti BT:llä".
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Myös oma SE K800i toimi BT:llä oikein mainiosti

5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka