Moi,
Olenko ainoa suomessa, jolla iPhone jää satunnaisesti kuuloke moodiin vaikka kuuloketta ei ole sisällä? Tässä keskustelua:
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 0&tstart=0
Ongelma ei siis liity likaiseen kuulokkeen sisääntuloon. Olen antanut palautetta Applelle asiasta. Mun meili alla:
"This is a problem that has been reported by several users of the iPhone 3G (both 3.0 and 3.01 OS sofware version). The common belief to the problem is that there is dust in the headphone jacket. However, this is not the problem. This has been verified by many users when googling about this problem. The problem seems to be related to heat when using the iPhone. Every now and then the iPhone turns itself into headphone only mode and nothing seems to get it back in normal mode. Then after not using the phone for some time its suddenly turns back to normal mode. It may also turn itself to headphone mode during a call. This is annoying and then the user has to put the phone in speaker mode to finish the continue the conversation.
SOLUTION: every time this has happened it helps to put the iPhone on a cold block (those u have in the cold bag). Keeping it on a cold block for some 10 minutes the problem dissapear. Until it starts again randomly when using the phone in some other way."
Please help! There is some heat problem that may be tackled with firmware update.
Sincerely,
iPhone 3G jää "kuuloke moodiin"
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 3G jää "kuuloke moodiin"
Viesti Kirjoittaja np »
Viimeksi muokannut np, 9.8.2009 klo 21.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iPhone 3G jää "kuuloke moodiin"
Viesti Kirjoittaja gvoima »
Mulla tekee tuo iPod Touch 2nd gen tätä samaa välillä. Mutta se ei "jää" vaan se ennemmin pomppii sen kuuloke ja kaiutin tilan välillä. Eikä se vaikuta olevan kyllä huono kuulokeliitäntä, mitä nyt olen testaillut sitä.
Vaihtoon sen silti vein, kohta näkee mimmoinen kapistus tulee takaisin.
Vaihtoon sen silti vein, kohta näkee mimmoinen kapistus tulee takaisin.
-
Viesti Kirjoittaja np »
Tässä ei ole enää takuuta voimassa. Tosin sain pari kuukautta sitten uuden iPhonin Soneralta liittyen muuhun ongelmaan. Siinä aikaisemmassakin iPhonissa oli myös tää sama ongelma mutta selkeästi harvemmin. Netissä paljon keskustelua kyseisestä ongelmasta.
-
Viesti Kirjoittaja np »
Tänään kokeilin seuraavaa lääkettä ja se toimi ainakin tämän kerran. On kyllä mystinen ongelma:
"I had this problem too, but solved it by only removing the headphones whilst the iPhone is unlocked. I had previously just unplugged the headphones once i had stopped the iPod. Ie you have to have to turn on the iPhone and remove the headphones whilst the screen is active and unlocked."
Toivottavasti Applelta tulee fixi. Ei jaksais enää pelleillä tämän puhelimen kanssa...
"I had this problem too, but solved it by only removing the headphones whilst the iPhone is unlocked. I had previously just unplugged the headphones once i had stopped the iPod. Ie you have to have to turn on the iPhone and remove the headphones whilst the screen is active and unlocked."
Toivottavasti Applelta tulee fixi. Ei jaksais enää pelleillä tämän puhelimen kanssa...
-
MAHD. RATKAISU: iPhone 3G jää "kuuloke moodiin"
Viesti Kirjoittaja np »
Olen hämmästynyt, että kellään täällä foorumissa ei ole esiintynyt tätä ongelmaa
Yhtä kaikki, olen löytänyt mahdollisen ratkaisun ja olen myös kirjoittanut siitä Applen sivuilla:
"I have found a possible fix for the "iPhone stuck in headphones mode". It has got to do with how the iPhone uses its RAM when in intensive use. Heat seems to be a factor but probably just is result of the memory being almost full and the processor working hard. Most often the iPhone will go into headphone mode when playing a Youtube video for a while over WLAN or 3G.
The FIX: Download the "Memory Sweep" application from iTunes Application store. With it you can free 30 mb of memory on your iPhone (you need to free 30 mb as 20 mb is not sufficient). After you have freed the iPhone memory lock the phone. Unlock again and voila the iPhone is now in "Ringer" mode. Underneath the link to the free application:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZSt ... 54758&mt=8
Apple has to provide a fix for this!! It is a type of software/hardware issue that makes the iPhone think that it is in headphone mode when in intensive use and its memory is running short. Not all iPhones seem to suffer from this but there are loads of people having this problem and writing about it in Europe/US."
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
"I have found a possible fix for the "iPhone stuck in headphones mode". It has got to do with how the iPhone uses its RAM when in intensive use. Heat seems to be a factor but probably just is result of the memory being almost full and the processor working hard. Most often the iPhone will go into headphone mode when playing a Youtube video for a while over WLAN or 3G.
The FIX: Download the "Memory Sweep" application from iTunes Application store. With it you can free 30 mb of memory on your iPhone (you need to free 30 mb as 20 mb is not sufficient). After you have freed the iPhone memory lock the phone. Unlock again and voila the iPhone is now in "Ringer" mode. Underneath the link to the free application:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZSt ... 54758&mt=8
Apple has to provide a fix for this!! It is a type of software/hardware issue that makes the iPhone think that it is in headphone mode when in intensive use and its memory is running short. Not all iPhones seem to suffer from this but there are loads of people having this problem and writing about it in Europe/US."
-
Viesti Kirjoittaja joonakoo »
moido,
mulla on ollut juurikin tuo ongelma iPhone 3G:ssäni. Ongelma ilmeni ensimmäisen kerran n. 6 kk hankinnan jälkeen. Alkoi olemaan niin tuskasita käyttää "mykkää medialaitetta", että oli pakko viedä huoltoon. Kolmen viikon odottelun jälkeen laite tuli takaisin saatteenaan: "liitäntä putsattu, puhelin testattu, toimii".
No, se toimikin - sen kaksi kertaa, kun kuulokeet liitti iPhoneen. Sen jälkeen täsmälleen sama juttu... Ja eikun taas huoltoon.
Nyt olen odotellut taas tuskaiset kolme viikkoa, ja näinä päivinä pitäisi tulla vaihdettu uusi laite...
Itse epäilen kuulokeliitännän heikkoja liittimiä/jumitusta. Pölyllä/lialla saattaa kuitenkin olla osuutta asiaan?
mulla on ollut juurikin tuo ongelma iPhone 3G:ssäni. Ongelma ilmeni ensimmäisen kerran n. 6 kk hankinnan jälkeen. Alkoi olemaan niin tuskasita käyttää "mykkää medialaitetta", että oli pakko viedä huoltoon. Kolmen viikon odottelun jälkeen laite tuli takaisin saatteenaan: "liitäntä putsattu, puhelin testattu, toimii".
No, se toimikin - sen kaksi kertaa, kun kuulokeet liitti iPhoneen. Sen jälkeen täsmälleen sama juttu... Ja eikun taas huoltoon.
Nyt olen odotellut taas tuskaiset kolme viikkoa, ja näinä päivinä pitäisi tulla vaihdettu uusi laite...
Itse epäilen kuulokeliitännän heikkoja liittimiä/jumitusta. Pölyllä/lialla saattaa kuitenkin olla osuutta asiaan?
-
Viesti Kirjoittaja spraygun »
Sama vika täälläkin. Puhelin alkoi oireilla harvakseltaan 3.0 päivityksen jälkeen ja tällä hetkellä menee lähes päivittäin kuuloke modeen esim kesken puhelun.
Sitten vaan kajari päälle nopeasti jotta jutustelu voi jatkua.
Ongelma liittyy selkeästi puhelimen lämpenemiseen, koska iPhone palautuu itsestään normaaliin tilaan oltuaan hetken käyttämättä tai jääkaapissa viilentymässä.
Kuulokeliitännän sorkkiminen ei ole auttanut.
Sitten vaan kajari päälle nopeasti jotta jutustelu voi jatkua.
Ongelma liittyy selkeästi puhelimen lämpenemiseen, koska iPhone palautuu itsestään normaaliin tilaan oltuaan hetken käyttämättä tai jääkaapissa viilentymässä.
Kuulokeliitännän sorkkiminen ei ole auttanut.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Sama homma esiintyy kaverin iPod Touch 2G:ssa.
-
Viesti Kirjoittaja spraygun »
Onko näitä ongelmia ilmennyt muilla ennen 3.0 päivityksen tuloa? Pystyykö puhelinta downgradeta vanhempiin versioihin?
-
Viesti Kirjoittaja joonakoo »
Mun ongelma esiintyi jo 2-softan aikaan. Odotin 3.0 korjaavan tilanteen, mutta mitään muutosta ei tapahtunut...spraygun kirjoitti:Onko näitä ongelmia ilmennyt muilla ennen 3.0 päivityksen tuloa? Pystyykö puhelinta downgradeta vanhempiin versioihin?
-
Viesti Kirjoittaja np »
Updeitti: Vein iPhonen takaisin Soneralle -> SFC Huoltoon vedoten siihen, että Applen iPhonessa on 3kk huoltotakuu. Puhelin vaihdettiin pitkän vääntämisen jälkeen ja tämä toimii niin kuin pitääkin. Eli kannatti tapella SFC huollon ihmisten kanssa viallisesta tuotteesta.
Mikään softapäivitys ei tuota korjaa.
Mikään softapäivitys ei tuota korjaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka