Terve!
Nyt olisi pikkuprobleema safarin kanssa. Vaikka minä tyhjennän safarin sivuhistorian (historia->tyhjennä historia), sekä tyhjennän välimuistin ja kaiken lisäksi vielä nollaan safarin, niin jostain kummam syystä kun alan kirjoittaa kotain settisaitin osotetta, niin kone näyttää piiitkään liuskan jo aiemmin käysyissä osotteissa... mitä tehdä?
safarin sivuhistoria
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: safarin sivuhistoria
Viesti Kirjoittaja noodle »
Ootko varma, että ne osoitteet, mitä Safari siihen osoite-palkkiin "autofillaa", ei ole niitä osoitteita, mitä sulla on bookmarkeissa? Minäkin meinaan aluks luulin, että tota ominaisuutta ei millään saa nollattua, mutta Safari lukee kaikki bookmarkit ja käyttää niitä autofillatakseen kirjoittamasi osoitteen. Safarin bookmarkeissa on _paljon_ osoitteita loppujen lopuksi.
Ite tein historian, cachen, ja cookien nollauksen, ja kun aloin kirjoittamaan osoitetta siihen osoitekenttään, niin siitä tuli pitkä dropdown-lista osoitteita, mutta eipä mun mielestä näkynyt yhtään sellaista, mikä ei olisi ollut myös bookmarkeissa, kun sitten rupesin kunnolla tutkimaan.
Voithan siis tietty poistaa suurimman osan noista bookmarkeista, jos ne häiritsee? Vai miksi se osoitehistoria sua riivaa? Onko tullu käytyä jollain... salaisilla saiteilla...? [:O]
Ite tein historian, cachen, ja cookien nollauksen, ja kun aloin kirjoittamaan osoitetta siihen osoitekenttään, niin siitä tuli pitkä dropdown-lista osoitteita, mutta eipä mun mielestä näkynyt yhtään sellaista, mikä ei olisi ollut myös bookmarkeissa, kun sitten rupesin kunnolla tutkimaan.
Voithan siis tietty poistaa suurimman osan noista bookmarkeista, jos ne häiritsee? Vai miksi se osoitehistoria sua riivaa? Onko tullu käytyä jollain... salaisilla saiteilla...? [:O]
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Katoppa vaan, olit aivan oikeassa.
Ei mua se haittaa että niitä sivuja on dropdown listassa, mutta se häiritsee, että kun mulla on tollaisia pikakomentoja, esim kun kirjoittaa osoiteriville g, niin googlen sivusto aukeaa. tuo autofilli+bookmark kombinaatio tekee homman semmoseksi, että kun painan g ja juuri kun olen painamassa enteriä, niin url:iin tuleekin golfpiste.com...
Ei mua se haittaa että niitä sivuja on dropdown listassa, mutta se häiritsee, että kun mulla on tollaisia pikakomentoja, esim kun kirjoittaa osoiteriville g, niin googlen sivusto aukeaa. tuo autofilli+bookmark kombinaatio tekee homman semmoseksi, että kun painan g ja juuri kun olen painamassa enteriä, niin url:iin tuleekin golfpiste.com...
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
En nyt ole maccini ääressä, joten en voi tarkistaa asiaa, mutta evästeiden poistaminen voisi auttaa tuohon vaivaan. (vai lähtevätkö ne jo nollauksen yhteydessä?)
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Safarin autofillauksessa on ärsyttävää kun se fillaa liian innokkaasti.
Jos haluan vaikkapa Versiontrackeriin ja ehdin kirjoittaa "www.ve" niin tässä vaiheessa osoiteriville ilmestyy "http://www.versiontracker.com/php/searc ... x&x=15&y=8"
Myöskään dropdownissa ei ole juurikaan simppelimpää vaihtoehtoa valittavana.
Haluan kuitenkin vain Versiontrackerin etusivulle eli minun täytyy manuaalisesti deletoida nuo ylimääräiset pois, vai onko tähän joku keino (muukin kuin bookmarkata pelkkä http://www.versiontracker.com) ?
Jos haluan vaikkapa Versiontrackeriin ja ehdin kirjoittaa "www.ve" niin tässä vaiheessa osoiteriville ilmestyy "http://www.versiontracker.com/php/searc ... x&x=15&y=8"
Myöskään dropdownissa ei ole juurikaan simppelimpää vaihtoehtoa valittavana.
Haluan kuitenkin vain Versiontrackerin etusivulle eli minun täytyy manuaalisesti deletoida nuo ylimääräiset pois, vai onko tähän joku keino (muukin kuin bookmarkata pelkkä http://www.versiontracker.com) ?
3-6-9
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
Hei nyt keksin: käypäs katsomassa kohta: asetukset / autofill / muita lomakkeita / muokkaa
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka