Moih,
Tässä huomio, jonka tein. Koitin hakea kohtalotovereita keskustelusta, mutta kun en löytänyt mielestäni vastaavaa niin pistin sitten uuden ketjunaloituksen.
Alle 24 tunnin omistuksen jälkeen törmäsin jo ensimmäiseen harmilliseen vikaan. Laitteena on _virallinen_ iPhone 3G S 16GB Soneralta. Laitetta ei ole ryssitty Jailbreakeilla, eikä siihen ole kajottu nörtteilyllä millään tavoin.
Oireet:
Asentelin alkuhuumassa App Storesta vaikka mitä 'kivaa' ja kokeilin ohjelmia. Kaikki pelitti vallan mainiosti, mutta sitten toistaiseksi tuntemattomasta syystä alkoi käymään niin, että ohjelmat, jotka itse asensin (esim. Spotify) hieman vaan väläyttää käyttöliittymäänsä ruudussa, mutta ei käynnisty. Laitteen mukana tulleet aplikaatiot pelaavat kaikki ilman ongelmaa.
-----
Uudellenkäynnistys ei auta, iTunes sync ei auta, ohjelman poisto ja uudelleenasennus TAI toisen ohjelman asentaminen palauttaa _kaikkien_ toiminnallisuuden!
Aivan kuin aplikaatiohallinnassa olisi jokin ruvella (?).
Asennettuna on niin maksullisia, kuin ilmaisia enemmän ja erityisesti vähemmän tärkeitä softia. Ohessa lista siltä varalta, että joku muistaan jonkin kohdalla sanotun jotain yhteensopimattomuudesta uusimman iLuurin kohdalla.
- iSip
- Alarm Clock
- Spotify
- RadioBOX
- Facebook
- Colloguy
- Google Earth
- Wikipedia
- ReittiGPS
- iBeer
- Midomi
- HS.fi
- iGoogle
- LOLCats
- Carpenter
- Curency
- fi-en Dictionary
- iHandy Level
- iDisk
Laitteen versio on 3.1 (7C144), Malli MC132KS
Mikäli kellään on tietoa ja mahdollista vinkkiä antaa korjaukseen olisi se kovin mukavaa! Kiitoksia etukäteen vinkeistä :-)
-Mac
Itse asennetut ohjelmat eivät käynnisty
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Itse asennetut ohjelmat eivät käynnisty
Viesti Kirjoittaja macwan »
-
Re: Itse asennetut ohjelmat eivät käynnisty
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Oletko kokeillut hardboottia eli sleep ja home buttonia pohjassa niin kauan kuin applen logo tulee esille... muuta en nyt tähän hätään keksinyt
-Kasimir
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Viesti Kirjoittaja macwan »
Tätä en olekkaan vielä kokeillut, ja koska tulen Nokia-maailmasta tämä siis kai vastaa akun irrottamista?
Hardboot pelottaa terminä - Nokun kanssa se meinas *#7370# koodin antamista = firmiksen resetointi ... ja hei hei kaikki omat softat ja asetukset![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
(älkää herran nimessä nyt kokeilko tuota, että onko näin, en ota mitään vastuuta)![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Hardboot pelottaa terminä - Nokun kanssa se meinas *#7370# koodin antamista = firmiksen resetointi ... ja hei hei kaikki omat softat ja asetukset
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
(älkää herran nimessä nyt kokeilko tuota, että onko näin, en ota mitään vastuuta)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Juu, ei huolta. Se on vaan reset, eli vastaa nokialaisen akun irrotusta.macwan kirjoitti:Tätä en olekkaan vielä kokeillut, ja koska tulen Nokia-maailmasta tämä siis kai vastaa akun irrottamista?
-
Viesti Kirjoittaja lagala »
Itsellä oli eilen ihan sama ongelma, puhelin on viikon vanha. Ohjelmia ehkä noin 10 yhteensä. Ongelma kojaantui poistamalla ilmaisohjelma esim. Facebook ja asentamalla uudestaan. Tämän jälkeen kaikki ohjelmat, mukaan lukien maksetut toimii taas. Kannattaa ainakin kokeilla! Toivottavasti tätä ei tarvitse tehdä joka viikko...
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
törmäsin tänään samaiseen ongelmaan. ja sain toimimaan uudestaan juuri kun yllä kirjoittanut eli poistin ja asensin uudestaan. olisko syynä bugi 3.1 firmiksessä....?
-
Viesti Kirjoittaja NeoGeo »
Ainakin 3g:llä tällä *piip* 3.1 versiolla kun itellä kävi näin niin itunesin palautus nappia käyttämällä homma korjaantui
i7-3770K | Asus P8Z77-V Pro | HD6870 | 8GB 1600MHz | Crucial m4 128GB | FD Define R3 |
MacBook Pro 13,3" 2,53Ghz mid09 | Samsung Galaxy S II
Dropbox, levytilaa netissä, tästä rekisteröitymällä 500mb lisätilaa http://db.tt/k5zaZZOE
MacBook Pro 13,3" 2,53Ghz mid09 | Samsung Galaxy S II
Dropbox, levytilaa netissä, tästä rekisteröitymällä 500mb lisätilaa http://db.tt/k5zaZZOE
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
tämä "ongelma" jatkuu. eli joka kerta kun puhelimen sammuttaa tai loppuu virta niin itse asennettu ohjelma/ohjelmat eivät toimi eninku asentaa uudestaan jonku. vähän ärsyttävä asia. onko tuosta 3.1.2 firmiksestä kii että näin pitää tehdä tai olenko itse sössinyt jotain (vaikka siinä ei kyl paljo voi sössiä kun ohjelman asentaa app storesta)
-
Viesti Kirjoittaja Kahi-Mooni »
Johan pomppas.
Itsellä sama ongelma ja kävin kysymässä asiasta ohimennen Sonerapisteessä. Luuri on kaikin puolin breikkaamaton ja alkuperäinen sun muuta.
Tuomio oli tyly: backuppia ja jos ei toimi, niin huoltoon. Nihkeää.
Jospa uusi käyttis - kun se tulee - korjaa bugin.
Sitä odotellessa...
-K
Itsellä sama ongelma ja kävin kysymässä asiasta ohimennen Sonerapisteessä. Luuri on kaikin puolin breikkaamaton ja alkuperäinen sun muuta.
Tuomio oli tyly: backuppia ja jos ei toimi, niin huoltoon. Nihkeää.
Jospa uusi käyttis - kun se tulee - korjaa bugin.
Sitä odotellessa...
-K
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka