Éclair kirjoitti:Tuota... ellei kyse ole jostain Tigerista niin Työkalut > Kuvakoko?
Tigeristä on kyse, ei ole tuollaista valintaa..
EDIT: Seashoren laitoin lataukseen, en nyt viitsi lähteä ostelemaan mitään softia noin pientä editointitoimintoa varten, Imagewell taisi ainakin olla maksullinen, triali siitä toki oli.
EDIT2: Jees, Seashoresta löytyy tuo toiminto, tack
Viimeksi muokannut -wk-, 2.10.2009 klo 11.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikähän mahtoi tulla mahtirottaan kun klikkaukset ei kelpaa sille. Patterit ei ole loppu ja esim itunes toimii normaalisti eli nappuloissakaan ei pitäisi olla häikkää. Kuitenkaan vaikkapa järjestelmä asetuksista en pysty valitsemaan mitään tai esimerkiksi nukuttamaan konetta. Dockista saan ohjelmat kuitenkin päälle mutta sen jälkeen valinnat ei onnistu paitsi itunes. Onkos tässä nyt joku lapsilukko päällä vai pitääkö alkaa vakavempiin toimenpiteisiin?
Käyttiksenä SL ja koneena macmini 08
EDIT: Sellainen unohtui mainita että firefox kyllä aukeaa mutta jos klikkaat jotakin, se aukeaa aina uuteen ikkunaan.
Haiskahtaisi siltä, että näppiksessä on joku nappi pohjassa, joka estää klikkailut. Otapa piuhat irti ja kytke uusiksi kiinni. Myös vanha kunnon sisään-ulos -kirjautuminen voi auttaa ja jos ei, niin viimeistään buutti.
Ei auta buutit sun muut. TAitaa olla vakavammasta sotkusta kyse. Kaikista hämärin on tuo firefoxin käyttätyminen. Avaa vaan uuteen välilehteen painoi mitä tahansa. Olen tässä yritellyt päästä näppiksellä jollain tapaa korjaamaan oikeuksia josko sillä olisi jotain vaikutusta asiaan mutta kun ei sinnekään pääse. Mitenkäs hiiren tarve jos asennan käyttiksen uusiksi, toisin sanoen asentaisin lumilepardin puhtaalle alustalle? Koneesta entiset muhjut pois ja käyttis uutena sisään. Muutenkin tuo tuntuisi ajankohtaiselta. Kuinka tuo tulisi suorittaa? Olikos muuta muistettavaa kuin että levy sisään, uudelleen starttaus C pohjassa?
OS X:hän ei niitä "muhjuja" oletuksena siivoa, vaan kaikki käyttäjän tiedostot jää talteen ja vain se käyttis siellä pohjalla pannaan uusiksi. Mutta se on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Itse silti vielä kokeilisin hiirulaista eri porteissa, hubeissa, näppiksen kanssa, ilman näppistä jne, ennen kuin alkaisin käyttistä korjausasentamaan,
Valokuvauspaperi kokoa 13"x19"... onko tämän arkin koon ilmaisulle jotain muuta nimeä/termiä? A3 on tätä hieman pienempi koko.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Toivonen kirjoitti:
Tuosta 13X19 käytetään myös näköjään jossain nimeä A3+
Itse tulostimien kanssa työskennellessä olen tottunut tuohon SRA3+ -nimitykseen.
Ok. Hyvä tietää. Laitoin termistön jo muistiin vastaisuutta varten.
Törmäsin tähän juttuun näet niin, että A3 valokuvapaperini loppuivat ja ostin pienen pakan tätä SRA3+ paperia A3:na. Myyjäkin sanoi että ovat A3 kokoa ja kun vain kosteus-suojatussa irtopussissa tulivat niin sen syvällisempiä merkintöjä ei löytynyt sitten mistään. Mittasin paperin koon lopulta.
Kiitoksia vielä Tomi!
Jos joku kehtaisi mennä tähän osoitteeseen --> http://www.htc.com/www/product/tytnii/overview.html
Haluaisin nimittäin tietää, että välkkyykö näyttö muillakin tuon sivun harmaiden sivupalkkien kohdalla.
Mulla nimittäin välkkyy niin jumalattomasti, että ei mitään rajaa
Vaihtoehtoina on, että mun silmät bugittaa, näyttö on viallinen tai sitten se on jotenkin ton sivun syytä
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
Jos joku kehtaisi mennä tähän osoitteeseen --> http://www.htc.com/www/product/tytnii/overview.html
Haluaisin nimittäin tietää, että välkkyykö näyttö muillakin tuon sivun harmaiden sivupalkkien kohdalla.
Mulla nimittäin välkkyy niin jumalattomasti, että ei mitään rajaa
Vaihtoehtoina on, että mun silmät bugittaa, näyttö on viallinen tai sitten se on jotenkin ton sivun syytä
Ei välky iMac 24" ruudulla eikä vanhan cinema display 23" ruudulla. Mikä näyttö kyseessä? Allekirjoituksen masiina ilmeisesti?
Kone on siis MBP 13". Tein äsken näytöstä videokaappauksen ja huomasin, että kun video pyörii pienemmässä ikkunassa niin se ei värise, mutta sitten kun sen laittaa koko näytölle pyörimään, niin johan alkaa värisemään. Videon siitä voi tsekata tästä. Jos joku kyseisen koneen omistaja kehtaisi kokeilla vielä videota tai sivustoa... Siten saisi selville, että onko mulla rikkinäinen näyttö vai onko se näiden koneiden ominaisuus. Näyttö tuntuu myös yllättävän himmeältä verrattuna MacBook Unibodyyn...
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
Elgaton EyeTV:n asennuksen jälkeen Firefox ei toimi, nyt kaatuu koko ajan, ei pysy käynnissä, samoin on hukannut jonnekin bookmarkit. Inhottavaa. Kellään vastaavia kokemuksia?
Miten kummassa minulla ei VLC muutu millään oletussoittimeksi? Olen Quicktimen asetuksista poiminut kaiken mahdollisen MIME-asetuksista pois ja avannut tiedostoja varmaan kymmenen kertaa VLC:llä "Avaa aina ohjelmassa" -täppä valittuna. Edes sen kyseisen tiedoston oletussoitin ei kuitenkaan vaihdu, vaan pysyy Quicktimena.
EDIT: No nyt testatessa vaihtui kyllä siitä yhdestä videosta, ei muista samanlaisista.
Lionel Mandrake kirjoitti:Miten kummassa minulla ei VLC muutu millään oletussoittimeksi? Olen Quicktimen asetuksista poiminut kaiken mahdollisen MIME-asetuksista pois ja avannut tiedostoja varmaan kymmenen kertaa VLC:llä "Avaa aina ohjelmassa" -täppä valittuna. Edes sen kyseisen tiedoston oletussoitin ei kuitenkaan vaihdu, vaan pysyy Quicktimena.
EDIT: No nyt testatessa vaihtui kyllä siitä yhdestä videosta, ei muista samanlaisista.
Klikkaa oikealla, valitse "Näytä tietoja", siellä vaidat tuon käytettävän ohjelman ja painat "Vaihda kaikki".
Voiko MBP:n sisäistä iSight kameraa striimata jotenkin nettiin? Yritin kuvansiirtäjän kanssa kikkailla, mutta ei onnistunut. Toimiiko suoraan applen omilla ohjelmilla vai tarviiko kolmannen osapuolen ohjelmia?
Idea olisi, että voisin tietyssä osoitteessa käydä katsomassa mitä tapahtuu läppärini ympärillä
Joskus oli jotain juttua iSight-kameran käytöstä ns. turvakamerana. Onko tällainen ohjelma olemassa?
NeNithelo kirjoitti:Voiko MBP:n sisäistä iSight kameraa striimata jotenkin nettiin? Yritin kuvansiirtäjän kanssa kikkailla, mutta ei onnistunut. Toimiiko suoraan applen omilla ohjelmilla vai tarviiko kolmannen osapuolen ohjelmia?
Idea olisi, että voisin tietyssä osoitteessa käydä katsomassa mitä tapahtuu läppärini ympärillä
Joskus oli jotain juttua iSight-kameran käytöstä ns. turvakamerana. Onko tällainen ohjelma olemassa?
NeNithelo kirjoitti:Voiko MBP:n sisäistä iSight kameraa striimata jotenkin nettiin? Yritin kuvansiirtäjän kanssa kikkailla, mutta ei onnistunut. Toimiiko suoraan applen omilla ohjelmilla vai tarviiko kolmannen osapuolen ohjelmia?