Päivitin Snow Leopardiin ja Huawein Mobile Partner ohjelma ei enää toimi. Olen kokeillut seuraavilla nettitikku/operaattori yhdistelmillä: Huawei E230/Sonera ja Huawei E169/Elisa. Kummallakaan ei tikun oma softa toimi. Myöskään Macin oletusverkkoasetuksilla ei toimi. Mikä avuksi? Soneran asiakastuki nettisivut ei tiedä mitään koko netttitikusta.
Mitkä on oikeat asetukset nettitikulle?
t: razor
Nettitikun asetukset Snow Leopardissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nettitikun asetukset Snow Leopardissa
Viesti Kirjoittaja razor »
-
Re: Nettitikun asetukset Snow Leopardissa
Viesti Kirjoittaja ssulti »
Tuossa vähän aikaa sitten joku foorumilainen paketoi uusimmat Huawei ajurit ja softat: http://marttit.fidisk.fi/mac/huawei/
Verkkoasetuksien kautta tosin pitää laittaa asetukset kuntoon. Itsellä Elisan 160 tikussa seuraavasti;
- Puhelinnumero *99***1#
Lisäasetuksissa;
- Valmistaja - Yleinen
- Malli - Dialup Device
Näillä toimii ilman Mobile Partneria itsellä. Tuon ajurisetin kanssa toimii myös Elisan oma softa vallan mainiosti.
Verkkoasetuksien kautta tosin pitää laittaa asetukset kuntoon. Itsellä Elisan 160 tikussa seuraavasti;
- Puhelinnumero *99***1#
Lisäasetuksissa;
- Valmistaja - Yleinen
- Malli - Dialup Device
Näillä toimii ilman Mobile Partneria itsellä. Tuon ajurisetin kanssa toimii myös Elisan oma softa vallan mainiosti.
MacBook Pro 13" TouchBar 2017
-
Viesti Kirjoittaja razor »
Kiitos infosta. Ajurisetin asentamisen jälkeen toimii myös Soneralla.
-
Viesti Kirjoittaja AmandaK »
Mulla ois nyt tää sama ongelma mutta en kyllä ymmärrä hölkäsenpöläystä mistään ajureista, tai siis, kun en kerran pääse nettiin ni milläs mä tota linkkiä hyödynnän tossa kannettavassa?
Ja mistä tollaset verkkoasetukset löytyy?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Josko menisit tällä koneella, jolla tännekin kirjoittelet, hakemaan ne ajurit tuon linkin takaa ja siirrät vaikka USB tikulla ne siihen läppäriin. Tai liität sen läppärin nettiin sen koneen kautta, jolla tänne kirjoitat, Järjestelmäasetukset, kohta Jako ja sieltä Internetjako, jaat sen wlan tai ethernet-yhteyden etenpäin siitä siitä mistä se ei tule. Eli jos kone on netissä ethernet-kaapelilla, jaat ethernetyhteyden Airportilla läppärille. Tai päinvastoin.AmandaK kirjoitti:Mulla ois nyt tää sama ongelma mutta en kyllä ymmärrä hölkäsenpöläystä mistään ajureista, tai siis, kun en kerran pääse nettiin ni milläs mä tota linkkiä hyödynnän tossa kannettavassa?
Verkkoasetukset ovat siellä Järjestelmäasetuksissa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Sain metsästettyä langattoman verkon ja ladattua noi koneelle.
Mä en kuitenkaan löydä tollasia asetuksia tuolta järjestelmäasetuksista. Jos meen siis Järjestelmäasetukset-> Verkko polkua..
edittiä. Nyt löyty! Suur kiitos kaikesta avusta
Mä en kuitenkaan löydä tollasia asetuksia tuolta järjestelmäasetuksista. Jos meen siis Järjestelmäasetukset-> Verkko polkua..
edittiä. Nyt löyty! Suur kiitos kaikesta avusta

-
Paitsi! Ai että menee hermot!
Se nyt ei kaikesta huolimatta yhdistä tikun kanssa nettiin. Eli avaan mobile partnerin, se alkaa yhdistämään ja yhdistää ja yhdistää ja yhdistää.. ja sitten ilmotta että nou kän duu.
Se nyt ei kaikesta huolimatta yhdistä tikun kanssa nettiin. Eli avaan mobile partnerin, se alkaa yhdistämään ja yhdistää ja yhdistää ja yhdistää.. ja sitten ilmotta että nou kän duu.
-
Osaiskohan kukaan nyt auttaa kun ei tahdo onnistua..
Mulla on siis Elisan nettitikku Huawei E169
Sain siis ladattua ton Mobile Partnerin, se ilmottaa ensin yhdistävänsä, jonka jälkeen tulee ilmotus jostain SIM/USIM tarkistuksesta. Ja sen jälkeen menee errorille.
Asetuksiin laitoin ton Yleinen ja Dialup Device, kuitenkin ne vaihtuu itekseen, valmistajan kohdalle Apple jne. Silläkin kokeilin päästä mut ei onnistunu.
Osasiko kukaan neuvoa missä se vika vois olla?
Sain siis ladattua ton Mobile Partnerin, se ilmottaa ensin yhdistävänsä, jonka jälkeen tulee ilmotus jostain SIM/USIM tarkistuksesta. Ja sen jälkeen menee errorille.
Asetuksiin laitoin ton Yleinen ja Dialup Device, kuitenkin ne vaihtuu itekseen, valmistajan kohdalle Apple jne. Silläkin kokeilin päästä mut ei onnistunu.
-
Viesti Kirjoittaja erakko_ »
Poista SIM-kortistasi PIN-koodin kysely käytöstä matkapuhelimellasi, niin rupeaa toimimaan.AmandaK kirjoitti:Osaiskohan kukaan nyt auttaa kun ei tahdo onnistua..
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka