Armeija / sivari edessä?
-
Re: Armeija / sivari edessä?
Viesti Kirjoittaja biblo »
Olen siis vain vapaamatkustaja enkä sairas..
Valitan,laseja en tällä hetkellä omista ja jos omistaisin,tuskin ne olisivat vaaleanpunaiset.
Bless,Jonne
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Onko tuossa jotain uutta? En minäkään armeijaan vapaaehtoisesti olisi mennyt, eikä olisi moni muukaan, mutta kun paktotettiin...biblo kirjoitti: Kyseessä siis puhtaasti mielestäni sellainen asia missä ihminen pakotetaan johonkin vastoin tahtoaan.
Wikipedia kirjoitti:Asevelvollisuus Suomessa on miesten velvollisuus osallistua maanpuolustukseen. Asevelvollisuudesta määräävät asevelvollisuuslaki ja siviilipalveluslaki. Kyseessä on osa perustuslain 127 §:n määräämää maanpuolustusvelvollisuutta, joka koskee kaikkia Suomen kansalaisia. Asevelvollisuuteen kuuluu varusmiespalvelus tai siviilipalvelus.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tuohon tyyliin asiasi ensin ilmaisit.biblo kirjoitti:.....
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
The raconteur kirjoitti:Onko tuossa jotain uutta? En minäkään armeijaan vapaaehtoisesti olisi mennyt, eikä olisi moni muukaan, mutta kun paktotettiin...biblo kirjoitti: Kyseessä siis puhtaasti mielestäni sellainen asia missä ihminen pakotetaan johonkin vastoin tahtoaan.
Wikipedia kirjoitti:Asevelvollisuus Suomessa on miesten velvollisuus osallistua maanpuolustukseen. Asevelvollisuudesta määräävät asevelvollisuuslaki ja siviilipalveluslaki. Kyseessä on osa perustuslain 127 §:n määräämää maanpuolustusvelvollisuutta, joka koskee kaikkia Suomen kansalaisia. Asevelvollisuuteen kuuluu varusmiespalvelus tai siviilipalvelus.
Ei mutta on kuitenkin.Halusin vain omalta osaltani koittaa pakotetaanko tosiaan ihminen johonkin.Kuumottamaan alkoi siinä vaiheessa kun kerrottiin jo etukäteen että "teikäläisille" on oma paikkansa kun kyseenalaistin asiaa.Koskaan tämä paikka minulle ei kuitenkaan selvinnyt.
-
hatey kirjoitti:Tuohon tyyliin asiasi ensin ilmaisit.biblo kirjoitti:.....
Jonka korjasin kyllä myös melkein jokaiseen aikaisempaankin viestiin.Kuvailin sen ehkä hieman jyrkästi asian tuossa alussa.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Onko olemassa samoja haluttavia asioita sekä kieltäytyjiä? Sivareiden tahi-että militantti-ampujaidioottien kesken? Ja jos ei, niin mikä vielä pidättelee kansanmurhaa? Idiootit ! Pankaa se oma aivosolu alamäkeen nyt pikkuhiljaa.
Anteeksi provokatiivinen artikuleissoni.
edit. Oikeastaan anteeksi hyökkäävä asenteeni. En voi sille mitään tähän aikaan, enkä toisinaan muutenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Niin siis suomeksi en arvosta moista vapaamatkustamista. Totaalikieltäytymistä arvostan (vaikka en hyväksykään) - se valittaneen lähinnä vakaumuksesta. Eipä siinä sen kummempaa...biblo kirjoitti:Aistin samankaltaiset mietteet molemmilla mutta onko kummallakaan oikeaa asiaa vai huudellaanko muuten vaan?
Itse provosit näytelleesi sairasta. Näitäkin löytyy... Ja tämä on IMHO varsin selkärangatonta ja halveksittavaa.
Sittenhän olet vain toiminut kuten lain puitteissa on hyväksyttävää...biblo kirjoitti:...olen tahtomattani johonkin sairastunut...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Arvoisat keskustelijat, tämän ämpärin sisältö lähtee vaudilla tarvittaessa....
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Eikös ne vapaamatkustajat ole juuri ne (minä mukaan lukien), jotka sinne inttiin yhteiskunnan varoilla menevät ja elelevät. EI siis bilbo, kun hän joutui kustantamaan itse elämisensä tuonkin ajan...hatey kirjoitti:Niinpä! Vapaamatkustajia riittää.....Pasteur kirjoitti:kunnioitettavaa vakaumusta...biblo kirjoitti:...minua ei homma kiinnosta.Aseettomaankaan palvelukseen en suostunut joten käytin valttikorttia ja kerroin olevani sairas.Lääkärihän oli samaa mieltä kanssani ja vapautti minut.

Niin ja aika kallista se sotaa leikkiminen oikeasti on!
Viesti Kirjoittaja hatey »
Väärin. Silloin ollaan ikäänkuin valtion leivissä, töissä valtiolla. Vapaamatkustajana käsitetään nyt tässä sellaista, joka laiskuuttaan ja selkärangattomuuttaan, ei anna omaa osaansa yhteiskunnalle. Jos on oikeasti terveydellinen este, se on ok. Eihän sairaana töihinkään mennä.Kamu kirjoitti: Eikös ne vapaamatkustajat ole juuri ne (minä mukaan lukien), jotka sinne inttiin yhteiskunnan varoilla menevät ja elelevät.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Bless,Jonne
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
En.biblo kirjoitti:TIedättehän tunteen kun joskus valitsee sanat väärin alkuun?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Jep. Sivari ja inttipoika ovat valtion leivissä. Inttipoika on armeijassa ja sivari esim koulussa (valtion) tekemässä töitä. Jos vapaamatkustaja pitää etsiö kansalaisista niin ne on vuokralla asuvat pääsääntöisesti. Mutta ei siitä enempää. Mielestäni naisillekkin pitäisi määrätä pakollinen talouskoulu, koska sodan syttyessä olisi hyvä osata tehdä ruokaa, marjastaa yms. 6kk talouskoulu olisi täysin oikeuden mukainen vaihtoehto. Moni kaupunkilaistyttönen ei edes osaa liikkua metsässä saati tulla omillaan toimeen omakotitalossa, teltassa tahi muussa vastaavassa.hatey kirjoitti:Väärin. Silloin ollaan ikäänkuin valtion leivissä, töissä valtiolla. Vapaamatkustajana käsitetään nyt tässä sellaista, joka laiskuuttaan ja selkärangattomuuttaan, ei anna omaa osaansa yhteiskunnalle. Jos on oikeasti terveydellinen este, se on ok. Eihän sairaana töihinkään mennä.Kamu kirjoitti: Eikös ne vapaamatkustajat ole juuri ne (minä mukaan lukien), jotka sinne inttiin yhteiskunnan varoilla menevät ja elelevät.
-
Tai siis nämä taidothan olisi hyvä osata muutenkin kuin sodan syttyessä.Itse olen opetellut kaiken itse ja koittanut joskus emäntääkin opettaa mutta hän vain haaveilee palvelijoista ja muista.Marjastamassa hän sentään käy..M.P.T kirjoitti:Mielestäni naisillekkin pitäisi määrätä pakollinen talouskoulu, koska sodan syttyessä olisi hyvä osata tehdä ruokaa, marjastaa yms. 6kk talouskoulu olisi täysin oikeuden mukainen vaihtoehto. Moni kaupunkilaistyttönen ei edes osaa liikkua metsässä saati tulla omillaan toimeen omakotitalossa, teltassa tahi muussa vastaavassa.
En siis vaadikaan mitään osaamista johtuen siitä että itse tykkään kokkailusta,puusaunan/torpan lämmityksestä ja muusta vastaavasta.
Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Noh. Onhan se mukavaa lämmitellä puusaunaa ja takkaa. Kävellä metsässäja syödä kourallinen marjoja. Itse ainakin nautin suuresti kivellä istumisesta ja samalla seurata lintuja yms. Varsinkin kun tuota vapaa-aikaa on niin mikäs sen mukavempaa kokkailla ja patikoida. Maalla pärjään hyvin, mutta Helsingissä kerrostalolähiössä kuolisin aika varmasti nälkään tai tylsistymiseen.biblo kirjoitti:Tai siis nämä taidothan olisi hyvä osata muutenkin kuin sodan syttyessä.Itse olen opetellut kaiken itse ja koittanut joskus emäntääkin opettaa mutta hän vain haaveilee palvelijoista ja muista.Marjastamassa hän sentään käy..
En siis vaadikaan mitään osaamista johtuen siitä että itse tykkään kokkailusta,puusaunan/torpan lämmityksestä ja muusta vastaavasta.
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Noo.. harvassa lienevät kuitenkin ne paikkakunnat Suomessa joissa pääsee paikallisliikenteen seutulipulla keskelle kansallispuistoaM.P.T kirjoitti: Maalla pärjään hyvin, mutta Helsingissä kerrostalolähiössä kuolisin aika varmasti nälkään tai tylsistymiseen.

-
Viesti Kirjoittaja thompzon »
Seuraavat viisi viikonloppua auki, joista kolme pidempiä hölli/köllivelvejä. Sitten kaksi ihku ihanaa kolmen viikon kinkkua ja joululomille. Ihmeen vähän on kyllä ollut gineksiä (3kpl), ilmeisesti rahat loppumassa kun ei enää viitsitä innokkaita sotilaita kiinni pitää!
Pakkohan tuo on myöntää näin jälkeenpäin ajateltuna, että aika on nopsaa vierähtänyt. E-kausikin jo puolessa välissä, ja suhteellisen lepihommiin pääsi. Loppuajan pahimpia vitutuskäyrän nostajia lienee kylmyys ja väsymys, sekä pidemmät J-kauden leirit + ginekset. Eiköhän tämä nyt kunnialla loppuun vedetä, korpin natsat mielessä (E-kauden priimus

Johtajanhommat unohdin siinä P-kauden loppupuolella, kun oli tarpeeksi nähnyt sirkuksen toimintaa. Hyödyt verrattain olemattomat palvelusaikaan nähden, löytyy sitä tarkoituksellisempaakin tekemistä keväälle (lääkishaku woohoo). Sai sitä tosin jonkin verran kättä vääntää ylilutin kanssa vuoden nakin välttämiseksi, kun vielä tuli kaikki testit tehtyä tosissaan. Onneksi löytyi, jopa yli tarpeen, fiksuja johtojahalukkaita

"Sata salamaa" taisi pamahtaa soimaan keskiviikkona, eli kolminumeroiset luvut on nyt historiaa. Illalla taas takaisin laskemaan päiviä (mitä en tosin kyllä harrasta, hajottaa vain enemmän). Onneksi ensi viikolla metsään, missä aika vierähtää nopsaa. Kelit vaan näyttää melko herkullisilta.
-
Viesti Kirjoittaja magneto »
iPhone 4S | 64GB
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka