"CD-tai DVD-levylle tallentaminen useammin kuin kerran
1. Avaa Ohjelmat/Lisäohjelmat-kansiossa sijaitseva Levytyökalu.
2. Sijoita tallennuskelpoinen CD- tai DVD-levy optiseen asemaan.
3. Kun levy näkyy työpöydällä, vedä tallennettavat kohteet levylle.
4. Valitse tallennettava levy Levytyökalu-ikkunassa.
5. Valitse Levytiedostot > Polta.
6. Osoittamalla oikeassa yläkulmassa olevaa kolmiota saat enemmän vaihtoehtoja näkyville.
7. Valitse "Salli lisää polttoja".
8. Osoita Polta. "
Tuon ylläolevan ohjeen mukaan pitäisi pystyä OSX.ssä pystyä polttamaan CD-R levylle useammin kuin kerran,mutta kun ei onnistu vaikka kuinka yrittää.Että jos joku,joka tietää voisi,vaihe vaiheelta rautalangasta vääntäen selittää kuinka tuo homma hoituu käytännössä.Meikäläinen ei ole saanut tuolla levytyökalulla aikaiseksi muuta kuin käyttökelvottomia CD-levyjä missä ei ole ollut mitään tiedostoja sisällä ja joihin ei voi enää mitään tallentaa.Nyt on paketti levyjä tärvelty ja hermot riekaleina,kohta hajoaa pää ja kone samaten jos ei tähän asiaan rupea löytymään selvyyttä.Onko vika koneessa,koneen käyttäjässä vai noissa h****tin levyissä kun noista ohjeista löytyy tämmöinenkin kohta.
"TÄRKEÄÄ: Jotkin formaatit (kuten ISO) sallivat vain yhden levynpolttokerran. Toiset, esimerkiksi HFS+ (Mac-OS Laajennettu) sallivat useamman polttokerran, kunnes levy on täynnä."
Mistäs pirusta tuon nyt sitten tietää,että onkos nuo levyt oikeaa vai väärää formaattia (Levyn kannessa muuten lukee VERBATIM data life plus 48xCD-R 700Mb jos tuosta on mitään apua.)
PS.Polttaminen normaalisti ilman levytyökalua onnistuu valan mainiosti.
CD-poltto ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: CD-poltto ongelma
Viesti Kirjoittaja hjuutilainen »
Enpä ole kokeillut useampaa polttoa Levytyökalulla. Nuo ohjeet vaikuttivat kyllä paikkansa pitäviltä. Kyseessähän on ns. sessioiden poltto cd-levylle. Tällä tavalla levy jätetään "auki" ensimmäisen polton yhteydessä. Levyä ei voi missään vaiheessa tyhjentää kuten esimerkiksi cd-rw levylle tehdään. Nuo yllä olevat ohjeet koskevat mielestäni ensimmäistä polttoa 10.3-systeemillä.
Formaatti tarkoittaa levyn tiedostojärjestelmää joka luodaan poltettaessa. Sitä ei ole cd-r levyllä valmiina. Oletusformaatti on kympissä aina HFS+.
Formaatti tarkoittaa levyn tiedostojärjestelmää joka luodaan poltettaessa. Sitä ei ole cd-r levyllä valmiina. Oletusformaatti on kympissä aina HFS+.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
kyllä minulla on multisession poltto toiminut noiden ohjeiden mukaan, tosin 3 sessiota on max mitä olen koittanut ja ensimäisellä kerralla kun poltin niin ei tullut multisessionia vaikka mielestäni olin niin valinnut. Joko muisti heittää tai sitten jotain vikaa cd-aihiossa, on muuten verbatimin levyjä myös täällä.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Levytyökalulla voidaan kyllä polttaa sessioita, mutta vain disk-imageista.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Krhhmmm..
Viesti Kirjoittaja EP »
Ööö tuota,luulin tehneeni kuvakansioista levytiedostoja mutta olin jotenkin onnistunut tekemään tyhjiä levytiedostoja ja niitä sitten polttelin CD.lle ja sitten ihmettelin kun ei mitään levyllä näy,no eipä näy,kun ei mitään ole.Kyllä tämä tästä alkaa pikkuhiljaa sujumaan,ensimmäisset multisessiot on jo polteltu :-$
-
Viesti Kirjoittaja sallam »
Olen törmännyt vähän samanlaiseen ongelmaan, joten kaivoin tämän threadin esille.
Olen nyt kaksi levyä polttanut ja mönkään on mennyt. Mikä olisi helpoin tapa polttaa levyjä niin, että saa myöhemmin lisättyä niille tiedostoja?
Toimiiko tuo levytiedostojen (sama kai kuin disc image?) käyttö niin että luodaan tietyn suuruisia levytiedostoja ja niille sitten siirretään esim. halutut kuvatiedosot? Ja näitä levytiedostoja sitten voi tehdä sen verran kuin rompulla on tilaa?
Huh, olen niin nyyppä maccien kanssa. (Koneena iBook G4)
Olen nyt kaksi levyä polttanut ja mönkään on mennyt. Mikä olisi helpoin tapa polttaa levyjä niin, että saa myöhemmin lisättyä niille tiedostoja?
Toimiiko tuo levytiedostojen (sama kai kuin disc image?) käyttö niin että luodaan tietyn suuruisia levytiedostoja ja niille sitten siirretään esim. halutut kuvatiedosot? Ja näitä levytiedostoja sitten voi tehdä sen verran kuin rompulla on tilaa?
Huh, olen niin nyyppä maccien kanssa. (Koneena iBook G4)
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka