Siis mikä tämän tapauksen taustat on? Oletko avannut puhelinta/kastellut sen? Soita SCF:lle ja sano että vakuutusyhtiö korvaa kulut, joten vaihtolaitetta peliin...tmaakann kirjoitti:Vein iPhone 3G:n vakuutusyhtiön ohjeistuksen mukaan SCF-huoltoon.
Oli viikon ja sieltä todettiin, että 53€ : emme tutkineet laitetta - pohjassa avaamisen merkkejä ja kosteusvaurio.
Mitä tehdä seuraavaksi?
Siis jos haluaa oikeasti iPhonen huoltaa ?
Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
-
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja inf »
-
Viesti Kirjoittaja tmaakann »
2) Kuivausta -> riisiastiaan
3) Kiikutus nimimerkki Kinlille -> avaus, kuivaus ja hapettumien poisto. Ei kuitenkaan lähtenyt enää käyntiin...
3) Vakuutusyhtiön pyynnöstä SCF-huoltoon
4) SCF: Laitetta ei voi huoltaa takuutyönä laitevalmistajan takuuehtojen mukaisesti
Laitteessa havaittu: Kosteusvaurio, kuorissa jälkiä avaamisesta
Tarvittavat huoltotoimenpiteet ovat : Laitteenvaihto
660€
Vinkkejä mitä tehdä?
Kustannusarvion laadinta 53€
iMac 2.66 GHz
iPad 2 16Gb
iPhone 5 / iPhone 4S 16Gb/ iPhone 4 16Gb/ iPhone 3Gs 32Gb/ iPhone 3G 16 Gb B / iPhone 2G 8 Gb
iPod Classic 120 Gb / iPod 5G 30 GB
XBOX 360 / PS3 / XBOX / Sanyo Z3
-
Viesti Kirjoittaja inf »
SCF nyt jostain luulee että haluat takuuhuoltoon tuon, johon se ei tosiaan mene jo siitä syystä että laite on avattu ja kaikenlisäksi kastunut. Eli nyt sitten vaan SCF:lle ilmoitus että laite vaihtoon ja kulut hoitaa sitten vakuutusyhtiö.tmaakann kirjoitti:
4) SCF: Laitetta ei voi huoltaa takuutyönä laitevalmistajan takuuehtojen mukaisesti
660€
Ihan selkeät ohjeethan ja toimenpiteet SCF:ltä on tullut? Vai jumiiko mun pää nyt jotenkin niin pahasti etten jotain asiaa tässä tajua.
-
Re: Mun stoori
Viesti Kirjoittaja legace »
3.0inf kirjoitti:Mikä firmis muuten omassa vaihtolaitteessasi on?

-
Eivät antaneet kuin tuon lapun eli ei ohjeita. Tulkitsen tuon niin etteivät anna edes vaihtolaitetta (291€) tai huolla sitä. Ainoa vaihtoetho siis kokonaan uuden puhelimen osto SCF:n kautta...inf kirjoitti:SCF nyt jostain luulee että haluat takuuhuoltoon tuon, johon se ei tosiaan mene jo siitä syystä että laite on avattu ja kaikenlisäksi kastunut. Eli nyt sitten vaan SCF:lle ilmoitus että laite vaihtoon ja kulut hoitaa sitten vakuutusyhtiö.tmaakann kirjoitti:
660€
Ihan selkeät ohjeethan ja toimenpiteet SCF:ltä on tullut? Vai jumiiko mun pää nyt jotenkin niin pahasti etten jotain asiaa tässä tajua.
iMac 2.66 GHz
iPad 2 16Gb
iPhone 5 / iPhone 4S 16Gb/ iPhone 4 16Gb/ iPhone 3Gs 32Gb/ iPhone 3G 16 Gb B / iPhone 2G 8 Gb
-
Viesti Kirjoittaja Black Hawk »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Kyllä tuon takuuseen pitäisi mennä.Black Hawk kirjoitti:Itsellä on nyt ilmestynyt 4 ilmakuplaa näytön vasempaan yläreunaan, mietin korvaako takuu vai joutuuko itse huollot maksamaan?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Täällä meni heittämällä takuuseen. "Uusi" luuri tilalle.inf kirjoitti:Kyllä tuon takuuseen pitäisi mennä.Black Hawk kirjoitti:Itsellä on nyt ilmestynyt 4 ilmakuplaa näytön vasempaan yläreunaan, mietin korvaako takuu vai joutuuko itse huollot maksamaan?
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Onko sillä sulle mitään väliä, jos kerran vakuutusyhtiösi maksaa sen?tmaakann kirjoitti:Tulkitsen tuon niin etteivät anna edes vaihtolaitetta (291€) tai huolla sitä. Ainoa vaihtoetho siis kokonaan uuden puhelimen osto SCF:n kautta...
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Ei kai nyt itse hajotetusta puhelimesta pidä vaihtolaitetta tuohon hintaan (291€) saadakaan. Teitkö nyt puhelinta huoltoon kiikuttaessasi selväksi, että haluat huollattaa / vaihdattaa sen omalla kustannuksella? Vai yrititkö saada takuuhuoltoon? Omalla kustannuksella siinä mielessä, että joutunet ehkä ensin hoitamaan asian itse huollon kanssa ja sen jälkeen säätämään asian vakuutusyhtiön kanssa.tmaakann kirjoitti:Eivät antaneet kuin tuon lapun eli ei ohjeita. Tulkitsen tuon niin etteivät anna edes vaihtolaitetta (291€) tai huolla sitä. Ainoa vaihtoetho siis kokonaan uuden puhelimen osto SCF:n kautta...
-
Pyysin vain korjauskustannusarvion vakuutusyhtiötä varten... En tiennyt että puhelimen korjaus voi olla näin monimukaistaMiklu kirjoitti:Ei kai nyt itse hajotetusta puhelimesta pidä vaihtolaitetta tuohon hintaan (291€) saadakaan. Teitkö nyt puhelinta huoltoon kiikuttaessasi selväksi, että haluat huollattaa / vaihdattaa sen omalla kustannuksella? Vai yrititkö saada takuuhuoltoon? Omalla kustannuksella siinä mielessä, että joutunet ehkä ensin hoitamaan asian itse huollon kanssa ja sen jälkeen säätämään asian vakuutusyhtiön kanssa.tmaakann kirjoitti:Eivät antaneet kuin tuon lapun eli ei ohjeita. Tulkitsen tuon niin etteivät anna edes vaihtolaitetta (291€) tai huolla sitä. Ainoa vaihtoetho siis kokonaan uuden puhelimen osto SCF:n kautta...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iMac 2.66 GHz
iPad 2 16Gb
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Kyllä pitää. Ainakin vesivahingosta saa.Miklu kirjoitti:
Ei kai nyt itse hajotetusta puhelimesta pidä vaihtolaitetta tuohon hintaan (291€) saadakaan.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Täh? Nyt en ymmärrä. Jos omaa huolimattomuuttani / hölmöyttäni pudotan puhelimen uima-altaaseen ja se menee siitä rikki, niin pitäisikö minun saada huollosta korvaava laite puoli-ilmaiseksi? Miksi ihmeessä? Tähän tahtoisin perusteluita.jjari kirjoitti:Kyllä pitää. Ainakin vesivahingosta saa.Miklu kirjoitti:
Ei kai nyt itse hajotetusta puhelimesta pidä vaihtolaitetta tuohon hintaan (291€) saadakaan.
-
Joo olisinhan mä voinut vastata hieman perusteellisemmin. Perustelu on että mä sainMiklu kirjoitti:Täh? Nyt en ymmärrä. Jos omaa huolimattomuuttani / hölmöyttäni pudotan puhelimen uima-altaaseen ja se menee siitä rikki, niin pitäisikö minun saada huollosta korvaava laite puoli-ilmaiseksi? Miksi ihmeessä? Tähän tahtoisin perusteluita.jjari kirjoitti:Kyllä pitää. Ainakin vesivahingosta saa.Miklu kirjoitti:

iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Turhaa maksaa noin kamalasti !jjari kirjoitti:Kyllä pitää. Ainakin vesivahingosta saa.Miklu kirjoitti:
Monilla vakuutusyhtiöillä on olemassa "Jatkuva Matkavakuutus" niminen tuote.
Maksaa henkilöstä riippuen 30 - 80e / vuosi.
Kattaa kaikki matkoilla, yli 50km. päässä vakinaisesta osoitteesta tapahtuneet haaverit kaikelle, mitä mikään muu vakuutus ei kata.
Matkoilla ollaan, kun ollaan just yli 50km. päässä kotoa, ei siinä ole sen ihmeempää ihmettelyä.
Todella hyvä ja mielestäni halpa vakuutus, monellekin asialle, mitä nyt mieleen kelläkin tulee...

-
Sanoinko mä mitään siitä kenen pussista se raha lähti?rsaarela kirjoitti:Turhaa maksaa noin kamalasti !jjari kirjoitti:Kyllä pitää. Ainakin vesivahingosta saa.Miklu kirjoitti:
Monilla vakuutusyhtiöillä on olemassa "Jatkuva Matkavakuutus" niminen tuote.
Maksaa henkilöstä riippuen 30 - 80e / vuosi.
Kattaa kaikki matkoilla, yli 50km. päässä vakinaisesta osoitteesta tapahtuneet haaverit kaikelle, mitä mikään muu vakuutus ei kata.
Matkoilla ollaan, kun ollaan just yli 50km. päässä kotoa, ei siinä ole sen ihmeempää ihmettelyä.
Todella hyvä ja mielestäni halpa vakuutus, monellekin asialle, mitä nyt mieleen kelläkin tulee...

Mutta sama se kuka maksaa, hinta oli tuo.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja legace »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Et kai sä suoraan SCF:lle sitä ole viemässä? Sonerakauppa haluaa nykyään kuitin, SCF:llä on kuulemma liikaa hommaa kaivella tietoja esiin. Mutta jos viet siihen kauppaan mistä ostit niin ne saa sen koneelta.Pis kirjoitti:Voiko SCF:lle jättää iPhonen huoltoon ilman ostokuittia? Ei ehdi hakea kuittia himasta. Kai niille riittää IMEI, vai?
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Suoraan kun viet niin hommat hoituu huomattavasti nopeammin. Tosin voi olla että SCF haluaisi sen kuitin, ettei tarttisi tuhlata aikaa tietojen kaiveluun, mutta kyllähän sen nyt pitäisi onnistua ilmankin.jjari kirjoitti:Et kai sä suoraan SCF:lle sitä ole viemässä? Sonerakauppa haluaa nykyään kuitin, SCF:llä on kuulemma liikaa hommaa kaivella tietoja esiin. Mutta jos viet siihen kauppaan mistä ostit niin ne saa sen koneelta.Pis kirjoitti:Voiko SCF:lle jättää iPhonen huoltoon ilman ostokuittia? Ei ehdi hakea kuittia himasta. Kai niille riittää IMEI, vai?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ok. Ehkä mä maltan viedä sen joku toinen päivä kun on kuitti mukana. On tässä vielä muutama päivä ennen kuin vuosi tulee täyteen.inf kirjoitti:Suoraan kun viet niin hommat hoituu huomattavasti nopeammin. Tosin voi olla että SCF haluaisi sen kuitin, ettei tarttisi tuhlata aikaa tietojen kaiveluun, mutta kyllähän sen nyt pitäisi onnistua ilmankin.jjari kirjoitti:Et kai sä suoraan SCF:lle sitä ole viemässä? Sonerakauppa haluaa nykyään kuitin, SCF:llä on kuulemma liikaa hommaa kaivella tietoja esiin. Mutta jos viet siihen kauppaan mistä ostit niin ne saa sen koneelta.Pis kirjoitti:Voiko SCF:lle jättää iPhonen huoltoon ilman ostokuittia? Ei ehdi hakea kuittia himasta. Kai niille riittää IMEI, vai?
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Vikoina oli uudesta asti vähän auki repsottanut takakansi(joka ilmeisesti taisi olla tämän väärin kohtelu), toimimaton vibra ja huonosti toimiva sleep -nappi.
291euroa, kitosh.
Tämä tällainen huoltotoiminta vetää isoista yrityksistä, niinkuin omakin työpaikkani, aika nopsaan iPhonet pois, koska tuollaisia korjaushintoja ei vain maksella. Taisi jäädä tähän tänne hankittavat iPhonet.
Harmi sisänsä.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Firman luuri eikä penniäkään kiinni. Ja se vaihdettiinkin jo.masa kirjoitti:Mikset Tee-Rex vie Kinlille korjaukseen? Itse en ainakaan aio kovin herkästi tuonne scf:ään lähetellä.
-
Viesti Kirjoittaja Allu18 »
Tänään tuli scf web seurantaan päivitystä. Tila: odottaa varaosaa. Huoltotiedot: Odottaa vaihtolaitetta 26.10.2009
Eli tuleeko mulle sieltä uusi puhelin vai jokin uusi osa puhelimeen?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka