morbusg kirjoitti:Tavoite: saada sanelut luurilta koneelle
Työn kulku, ensimmäinen päivä:
Ohjekirja auki, ja sieltä kohta "Saneluiden synkronoiminen"
"iTunes synkronoi automaattisesti sanelut iTunes-kirjastoosi, kun liität iPhonen tietokoneeseen." ... "Sanelut synkronoidaan Sanelut-soittolistaan. iTunes luo soittolistan, ellei sitä ole olemassa."
OK, eli minun pitää ilmeisesti muuttaa asetus "Hallitse musiikkia ja videoita käsin". Ruksi ruutuun ja OK.
Useamman tunnin ruksuttelun kuluttua iTunes päättää taas tehdä ah niin hauskan käytännön pilan että se tappaa Airport Extremen (musiikkikirjasto on ulkoisella USB-levyllä joka on kiinni APE:ssa).
Koska yhteys APE:en kuolee, iTunes jää ikuisen hämmennyksen valtaan josta sitä ei saa pois kuin pakkotappamalla. Virtapiuha irti hetkeksi APE:sta niin että se tulee takaisin tolkkuihinsa, ja itse menen nukkumaan.
Työn kulku, toinen päivä:
Päätän ottaa USB-levyn suoraan kiinni koneeseen. Ja synkronointiprosessi jatkuu.
"Sinulla on puhelimessasi musiikkia jota ei ole koneella, haluatko siirtää ne koneellesi?" tjsp. No joo, toki.
iTunes: ruksruksruksruks... kaikki ohjelmat näyttäisi menevän myös. Ttuako minä niillä tässä koneella teen? Noh, menkööt kun on mennäkseen.
"Puhelimesi tila ei riitä kaikelle musiikille. Haluatko olla synkronoimatta podcasteja?" Luulin olevani äärimmäisen selkeä ilmaistessani haluamattomuuteni olemalla valitsematta kys. vaihtoehtoa synkronoitavien kohteiden listasta. Mutta joo, en halua synkata podcasteja.
iTunes: ruksruksruksruks... "Määritellään tauottoman soiton tietoja... tässä saattaa kestää puoli vuosisataa" tjsp. No onhan se prkleen kätevää että tämä tehdään ihan joka jumalan kerta! Mitä, ladataanko niihin biiseihin aina välissä jotain dynaamista skädää netistä ihan randomisti kun tämä pitää tehdä useammin kuin kerran?
Tuntien ruksuttelun jälkeen katsaus soittolista-listaan. Ei saneluja.
Ttu minä arvasin. Noh, lähetän sähköpostilla ne luurista kun ei muu auta.
Sanelut -> lista -> Jaa -> sähköposti -> osoite -> lähetä. Sähköposti kilahtaa laatikkoon, ja kas', ei minkään sortin liitetiedostoja.
Joo.. mullakin oli kiva "visio" tuosta iTunesin applikaatiolistan siistimisestä... Mulla iTunesissa oli sovelluksia, mitä ei luurissa ole ja jotka eivät sinne myöskään mene, kun en halua. No ne jäivät kuitenkin killumaan sinne sovellukset -listaan.
Poistin kaikki ja ajattelin, että antaa puhelimesta tulla no sovellukset sinne applikaatio-listaan, niin eipähän listassa ole sitten ylimääräisiä.
** SYNC **
--> Puhelin tyhjä.
Arvaa miten v|ttumainen homma on käydä sähköpostista läpi kaikkia asentamiasi ohjelmia ja asennella niitä sitten ETSIMÄLLÄ ITUNESISTA uudelleen. Ja totta h*lv*tissä osa ohjelmista on jo "kuollut", eli niitä ei sitten saanutkaan enää AppStoresta.. (Puhumattakaan siitä, että iTunes kun tietää tasan tarkkaan kaikki ostamasi ja lataamasi sovellukset, niin sieltä listastahan niitä EI MISSÄÄN NIMESSÄ voi pystyä uudelleen lataamaan)
WIPPII!!!
Eikö PUHELIMEN pitäisi olla se määräävä osapuoli ja SIELTÄ asiat valuvat koneelle? Mistä minä tiedän.. 99% on kuitenkin sitä mieltä, että minussa se vika oli, niin sama se. . . Nyt on ohjelmat taas luurissa.