Täällä on varmaan monia, jotka ovat juuri ostaneet uunituoreen MBP:n. Pieni kysely pystyyn akun kestosta.
Itselläni on reilu viikon vanha ja akku kestää n. 2,5-3,5 tuntia. Lataussyklejä kertynyt huimat 9 ja kapasiteetti tippunut prosentin(?!?). Konetta käytetään kevyellä käytöllä, lähinnä surffailua ja musan kuuntelua. Näytön kirkkaus n. 50% luokkaa ja näppäimistön valot minimissään. Käytän parempaa näytönohjainta päällä.
Onko kukaan päässyt Applen lupaamiin käyttöaikoihin? Muistaakseni hitaammalla näytönohjaimella päästään n. 7 tuntiin ja nopeammalla tunnin vähemmän. Itse en tosiaan ole koskaan päässyt noin pitkälle, lähinnä puolet tai vähemmän luvatuista ajoista. Akun kalibroinnin olen tehnyt ohjeiden mukaan muutaman kerran. SMC:tä en ole vielä kokeillut nollata.
Itse siirtynyt juuri PC-maailmasta. Jos kone olisi PC, en varmaan kiinnittäisi huomiota akun keston suhteen, koska ei olisi mitään odotuksia, mutta koska kyseessä on kallis laatutuote ja luvattu akun kesto oli melkein pääkriteeri, jonka vuoksi vaihdoin leiriä. Vai oliko odotukset sittenkin liian suuret?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mites muilla? Onko mahdollinen vika vai ominaisuus?