Mansku kirjoitti:Liittyi ainakin joskus levy-yhtiöiden p*seilyyn ettei saa ladata ilmaiseksi loputtomasti, ja haluavat rahastaa kaikesta. Tuosta lukee ehdoissa ja muissa, että musiikki pitää varmistaa itse.
Jotakuinkin näin. Ja onhan siinä myös sekin, että Apple ei voi taata, että biisit pysyvät valikoimissa loputtomasti. Eli varmuuskopio tulee aina ottaa joka tapauksessa, niin aika turha se olisi tuollaista, Applelle kuitenkin kustannuksia aiheuttavaa, lisäpalvelua tarjota.
EDIT: Levyrikon sattuessa Apple on kyllä tähän asti uudelleen latausoikeuksia jakanut, kun vain soittaa aspaan hattu kourassa.
Kysytääs nyt tyhmiä, mutta voiko iPhonessa pitää Skypen jotenkin koko ajan auki, vaikka ei olisikaan itse ohjelmassa eli se olisi taustalla auki ja online koko ajan? Nyt kun menee pois ohjelmasta niin aina pitää loggautua uudelleen.
JMS kirjoitti:Kysytääs nyt tyhmiä, mutta voiko iPhonessa pitää Skypen jotenkin koko ajan auki, vaikka ei olisikaan itse ohjelmassa eli se olisi taustalla auki ja online koko ajan? Nyt kun menee pois ohjelmasta niin aina pitää loggautua uudelleen.
Skype ei taida vielä tukea push:ia joten esim ostamalla IM+ tms -sovelluksen onnistut pysymään online koko ajan.
Kun ei tiedä onko tuo sinun puhelimesi tehdas lukitsematon vai ei. Hong Kong versiot ovat.
Jos ei ole, niin suora iTunes 3.1 päivitys/palautus lukitsee sen siten, ettei siihen ole lääkettä. Voit vain ajaa 3.1 version iTunesin kautta. Jos se on paennut vankilasta aikaisemmin, niin Pwnage Tool 3.13 toimii 3.1 versiossa - ja iLuuri pysyy karkuteillä.[/quote]
Kiitos vastauksesta, vielä yksi kysymys. Voiko tästä luurista jostain todeta onko tämä tehdaslukittu, vai ei? Sillä ainoa, mitä tein oli unlockkaus, enkä ollut aivan varma, näin jälkikäteen olisiko sitäkään tarvinnut, kun yksinkertaisesti ajattelin, että nämä ovat aina lukittuja.
Mitä mun kannattaisi ottaa huomioon, kun haluan asentaa wintoosan koneelleni täysin uusiksi? Siis näin iphone/itunes näkökannasta... Varmuuskopioita? Siirtää tiedostoja ulkoiselle (musat jne on tietty siellä jo)? Olisin super kiitollinen jos joku voisi neuvoa, että ei sitten käy niin, että odottaa tyhjä iphone kun laitan ekan kerran puhelimen puhtaaseen asennukseen kiinni.
egoste kirjoitti:Kun ei tiedä onko tuo sinun puhelimesi tehdas lukitsematon vai ei. Hong Kong versiot ovat.
Jos ei ole, niin suora iTunes 3.1 päivitys/palautus lukitsee sen siten, ettei siihen ole lääkettä. Voit vain ajaa 3.1 version iTunesin kautta. Jos se on paennut vankilasta aikaisemmin, niin Pwnage Tool 3.13 toimii 3.1 versiossa - ja iLuuri pysyy karkuteillä.
Kiitos vastauksesta, vielä yksi kysymys. Voiko tästä luurista jostain todeta onko tämä tehdaslukittu, vai ei? Sillä ainoa, mitä tein oli unlockkaus, enkä ollut aivan varma, näin jälkikäteen olisiko sitäkään tarvinnut, kun yksinkertaisesti ajattelin, että nämä ovat aina lukittuja.
Pystyykö iPhonella käyttämän internettä kotona langattomassa verkossa? Vaikka verkko ei olekkaan soneran, vaan paikallisen puhelinverkkoyhteyden? Miten riittävä on 100mb:n kuukausi data, jos lähinnä käyttää facebookkia, spostia ja lueskelee nettilehtiä?
jakkailija kirjoitti:Pystyykö iPhonella käyttämän internettä kotona langattomassa verkossa? Vaikka verkko ei olekkaan soneran, vaan paikallisen puhelinverkkoyhteyden? Miten riittävä on 100mb:n kuukausi data, jos lähinnä käyttää facebookkia, spostia ja lueskelee nettilehtiä?
100 megaa voi tulla äkkiä vastaan, jos vähänkin aktiivisemmin käyttelee, mutta jos on tarkkana, niin voinee riittää. Jos se Soneran 9,90 e/kk rajaton tarjous on vielä voimassa, niin se on ehdottomasti paras vaihtoehto. Vaikka nyt 100 megaa voi tuntua passelilta, niin sopimus kun on kuitenkin pitkäkestoinen ja käyttötarpeet voivat muuttua. Tuon halvemmalla tuskin saa vastaavaa mobiilinettiä edes silloin.
Ja tottakai iPhonessa on wlan ja sitä voi käyttää ihan missä ja miten haluaa.
jakkailija kirjoitti:Pystyykö iPhonella käyttämän internettä kotona langattomassa verkossa? Vaikka verkko ei olekkaan soneran, vaan paikallisen puhelinverkkoyhteyden? Miten riittävä on 100mb:n kuukausi data, jos lähinnä käyttää facebookkia, spostia ja lueskelee nettilehtiä?
100 megaa voi tulla äkkiä vastaan, jos vähänkin aktiivisemmin käyttelee, mutta jos on tarkkana, niin voinee riittää. Jos se Soneran 9,90 e/kk rajaton tarjous on vielä voimassa, niin se on ehdottomasti paras vaihtoehto. Vaikka nyt 100 megaa voi tuntua passelilta, niin sopimus kun on kuitenkin pitkäkestoinen ja käyttötarpeet voivat muuttua. Tuon halvemmalla tuskin saa vastaavaa mobiilinettiä edes silloin.
Ja tottakai iPhonessa on wlan ja sitä voi käyttää ihan missä ja miten haluaa.
Lisäksi nälkä kasvaa syödessä.
iPhonessa on niin paljon dataa käyttäviä ominaisuuksia, että olisi vähän outoa olla niitä käyttämättä kun monet niistä olisivat jopa ilmaiseksi käytössä. Esim. liitetiedostot meilissä, Maps, Weather, erilaiset uutispalvelut, YouTube, Shazam, Internet radio, Skype, Dropbox... jne. Lista on loputon.
egoste kirjoitti:Kun ei tiedä onko tuo sinun puhelimesi tehdas lukitsematon vai ei. Hong Kong versiot ovat.
Jos ei ole, niin suora iTunes 3.1 päivitys/palautus lukitsee sen siten, ettei siihen ole lääkettä. Voit vain ajaa 3.1 version iTunesin kautta. Jos se on paennut vankilasta aikaisemmin, niin Pwnage Tool 3.13 toimii 3.1 versiossa - ja iLuuri pysyy karkuteillä.
Miten teit pelkän unlockin ?
Tein sen iPhone Dev-Teams UltraSn0w unlock ohjeet cydiaa käyttäen.
iPhone 3G saapui Soneralta perjantaina, liittymä odottaa edelleen aktivointia. Mukana tullut lähete väittää, että liittymä olisi heti käytettävissä. Reklamaatio tehty Soneran suuntaan, eiköhän se joskus toimi. Kysymykseni ei koske tätä asiaa, mutta joitakin saattaa tämänkin asian ilmoittaminen kiinnostaa.
Olen käyttänyt aikaisemmin iPod touchia ja siinä äänet tulevat sisäisestä kaiuttimesta, ellen kytke kuulokkeita. Jostain syystä iPhone 3G:ssa tilanne ei ole sama. Olen vain muutamasta sovelluksesta onnistunut saamaan äänet tulos sisäisestä kaiuttimesta ja iPod-sovelluksesta. Muissa äänet kuuluvat vasta, kun kytken kuulokkeet. Onko tähän olemassa mitään keinoa, jolla saisin aina äänet ulos sisäisestä kaiuttimesta, ellen ole kytkenyt kuulokkeita?
Toinen kysymykseni koskee IM+ Push for Skype nimistä ohjelmaa. Toimiiko kyseinen sovellus, erityisesti Push-ominaisuus myös äänipuheluiden kanssa? Eli pystyykö minulle todella soittamaan Skypen kautta 24h, jos käytössäni on IM+ Push for Skype? Nimbuzz tukee Push-ominaisuutta, mutta ei Skypen kanssa. Ja muutenkin Push-tuki on rajoitettu 10 minuuttiin. Tylsää.
n-n kirjoitti:Toinen kysymykseni koskee IM+ Push for Skype nimistä ohjelmaa. Toimiiko kyseinen sovellus, erityisesti Push-ominaisuus myös äänipuheluiden kanssa? Eli pystyykö minulle todella soittamaan Skypen kautta 24h, jos käytössäni on IM+ Push for Skype? Nimbuzz tukee Push-ominaisuutta, mutta ei Skypen kanssa. Ja muutenkin Push-tuki on rajoitettu 10 minuuttiin. Tylsää.
Kysyisin semmoista, mistä johtuu, että erikseen hankitut ohjelmat (Facebook, ReittiGPS, MySpace...) eivät käynnisty. Klikattaessa käynnistyminen alkaa (zoom-efekti), mutta tämän jälkeen palautuu päävalikkoon. Mulla oli aiemminkin sama vika, mutta se korjaantui, tosin en muista mikä silloin asian ratkaisi. Kiitokset!
Apple iPhone 3G S 32 Gt (valkoinen)
Apple In-Ear Headphones
Kysyisin semmoista, mistä johtuu, että erikseen hankitut ohjelmat (Facebook, ReittiGPS, MySpace...) eivät käynnisty. Klikattaessa käynnistyminen alkaa (zoom-efekti), mutta tämän jälkeen palautuu päävalikkoon. Mulla oli aiemminkin sama vika, mutta se korjaantui, tosin en muista mikä silloin asian ratkaisi. Kiitokset!
Siirretty oikeaan topicciin.
Olethan käynnistänyt puhelimen uudestaan?
Jos se ei auta niin poista ohjelma ja asenna uudestaan.
Jos ei tuokaan niin sitten fw uusiksi.
Siirretty oikeaan topicciin.
Olethan käynnistänyt puhelimen uudestaan?
Jos se ei auta niin poista ohjelma ja asenna uudestaan.
Jos ei tuokaan niin sitten fw uusiksi.
Tuo on minulla auttanut joskus aikanaan.
Poistin ohjelmat painamalla kuvaketta pitkään ja poistamalla yksitellen luurista. Sitten vaan uusi synkkaus ja taas toimi.
Mikä on pielessä, kun iPhoneen itse laitettu taustakuva on suttuinen? Kuvan koko on Aperturessa oikea 480x320. Kun siirrän kuvan iPhoneen ja asetan taustakuvaksi, kuva on suttuinen eikä yhtään tarkka.
Viizei kirjoitti:Mikä on pielessä, kun iPhoneen itse laitettu taustakuva on suttuinen? Kuvan koko on Aperturessa oikea 480x320. Kun siirrän kuvan iPhoneen ja asetan taustakuvaksi, kuva on suttuinen eikä yhtään tarkka.
skaalaa se kuva niin tulee tarkempi. itse nakkasin myös tuossa koossa olevan kuvan taustakuvaksi ja oli suttuinen ja skaalasin kuvan niin tuli tarkka ja hyvä.
Viizei kirjoitti:Mikä on pielessä, kun iPhoneen itse laitettu taustakuva on suttuinen? Kuvan koko on Aperturessa oikea 480x320. Kun siirrän kuvan iPhoneen ja asetan taustakuvaksi, kuva on suttuinen eikä yhtään tarkka.
skaalaa se kuva niin tulee tarkempi. itse nakkasin myös tuossa koossa olevan kuvan taustakuvaksi ja oli suttuinen ja skaalasin kuvan niin tuli tarkka ja hyvä.
Siis mihin kokoon?
Kyllä tuo mainitsemasi koko on ihan oikea.
Enemmän epäilisin tapaa jolla siirrät kuvat Aperturesta luuriin (itselläni ei ole Aperturea). Oletko varma että kyseisen kuvan resoluutio on sama iPhoneen siirrettynä? Ettet nyt siirrä jotain esikatselukuvaa?
Kokeile viedä kuva työpöydälle. Avaa "tietoja kuvasta" -ikkuna, kuvatiedostosta. Onko kuvan koko tuo 320 x 480?