Mitä ihmettä? "iPhoto kuvakirjastosi on kadonnut"
-
Mitä ihmettä? "iPhoto kuvakirjastosi on kadonnut"
Viesti Kirjoittaja hatakadessa »
Siis miten yhdessä yössä voi kadota kuvakirjasto?
Kaikki mun kuvat. Onko tänään joku aprillipäivä vai nukunko mä vieläkin?
Haluaako kukaan auttaa mua vaikka suorasti sähköpostin välityksellä. Aina minua kun mollataan koko Macista ylipäätään ja kukaan tietokonegurutoverini ei tätä rakkinetta käytä.
Kiitos ja sori vaan tyhmästä kysymyksestä ja kielenkäytöstä.
ennaneh@gmail.com
Syy: HUUTO pois otsikosta
-
Re: Mitä ihmettä? "iPhoto kuvakirjastosi on kadonnut"
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Miten tämä on mahdollista??
Kuvake on tallessa. Kun yritän avata sitä, seuraus on sama: Your photo library was not found. Do you want to find your iPhoto Library?
iPhoto can’t continue without a photo library. Make sure the disk containing your iPhoto Library is connected.
ja vaihtoehdot:
1) quit 2) create library... 3)choose library...
eikä löydy
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Jos etsin haulla kuvia niin löydän vain osan sellaisista jotka olen joskus käsitellyt pienemmiksi Preview näkymässä. Eli n. 1/10 osan.
Kuvia oli n. 1500 ja iphoton koko näyttää nyt 170MB
Kiitos kun sä yrität pähkäillä
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onneksi sulla on TimeMachine varmuuskopio tallessa, sieltä toimivan kuvakirjaston voi palauttaa.
-
Itse Librarysta ei löydy mitään. Edes nimeä iphoto vaikka siellä on itunes jne.
Ja varmuuskopiota kun katsoin eilen, niin se ilmoitti vaan saman asian kuin kun tällä koneellakin.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mikä kone, käyttöjärjestelmä ja iLife-versio?
Muistatko tehneesi jotain erikoista silloin kun ongelma ilmeni? Poistelitko joitain tiedostoja? Oletko muokannut kotikansiosi nimeä? Kirjauduitko sisään eri käyttäjätiliin?
Edit: Kurkkaa varmuuskopioistasi, että löytyykö iPhoto Library sieltä Kuvat-kansiosta.
-
Kuvat kansiossa ei ole ole iphoto librarya. Koneella, MUTTA..
arvatkaa mitä. Tää on vielä järkyttävämpää, mutta mä olen itse poistanut ne kaikki kuvat! Nimittäin varmuuskopion kuvat kansiossa oli ilibrary. Mutta mä siirsin sieltä kansiosta muutama päivä sitten kaikki säläkuvat, joiden joukossa oli tää library 'ikoni'. Raahasin kylmästi roskiin ja poistin koko helahoidon. Monta sataa kuvaa.
Tota. :DD tää on jotenkin aika epätodellista, siis tää mun jatkuva ajattelemattomuus. (eilen purin virrat päällä sähkörasian ja sain hyvän tällin, jos tää selittää mun asennetta hoitaa asioita)
Nyt jos yritän varmuuskopiolta avata iphoto librarya, niin se herjaa silti samaa että sitä ei ole, haluanko luoda uuden tai etsiä koneelta. Siis onko ne kuvat kuitenkin varmuuskopiolla vaikka se ei suostu avaamaan?
Mitä seuraavaksi pitää tehdä?
-
Viesti Kirjoittaja ER »
hatakadessa kirjoitti:Tää on vielä järkyttävämpää, mutta mä olen itse poistanut ne kaikki kuvat!
hatakadessa kirjoitti:(eilen purin virrat päällä sähkörasian ja sain hyvän tällin, jos tää selittää mun asennetta hoitaa asioita)
Minusta tuntuu, että sinun pitää varovasti ensin kävellä - ja sitten turvallisen etäisyyden päästä juosta - mahdollisimman kauas kaikista sähkölaitteista.hatakadessa kirjoitti:Mitä seuraavaksi pitää tehdä?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Jos nyt kuitenkin avaat sen sun kuvat kansion finderiin (ikkunan työpöydälle) ja sitten avaisit sen Time Machinen sekä menet aikajanaa taaksepäin aikaan ennen tuota sähköiskua ja ennen kuin itse poistit nuo kuvat - sieltä sitten kopioit sen iPhoto library:n sun kuvat kansioon - poistut Time Machinesta ja käynnistät sen iPhoton...hatakadessa kirjoitti:Siis okei.
Kuvat kansiossa ei ole ole iphoto librarya. Koneella, MUTTA..
arvatkaa mitä. Tää on vielä järkyttävämpää, mutta mä olen itse poistanut ne kaikki kuvat! Nimittäin varmuuskopion kuvat kansiossa oli ilibrary. Mutta mä siirsin sieltä kansiosta muutama päivä sitten kaikki säläkuvat, joiden joukossa oli tää library 'ikoni'. Raahasin kylmästi roskiin ja poistin koko helahoidon. Monta sataa kuvaa.
Tota. :DD tää on jotenkin aika epätodellista, siis tää mun jatkuva ajattelemattomuus. (eilen purin virrat päällä sähkörasian ja sain hyvän tällin, jos tää selittää mun asennetta hoitaa asioita)
Nyt jos yritän varmuuskopiolta avata iphoto librarya, niin se herjaa silti samaa että sitä ei ole, haluanko luoda uuden tai etsiä koneelta. Siis onko ne kuvat kuitenkin varmuuskopiolla vaikka se ei suostu avaamaan?
Mitä seuraavaksi pitää tehdä?
-
Mun kuvakirjasto on palautettu kotiin. Siellä ne kaikki kuvat nököttää.
Kiitos paljon teidän jaetusta tiedosta!!
p.s muistakaa ajatella ennenkuin toimitte. Jos ette luota omaan ajatteluntasoonne, kopioikaa ajatuksianne paperille, nauhurille tai ulkoiselle kovolle!
Jos vielä kysyn jotain, nimittäin mietin jo aiemmin, että miksi aina kun kiinnitän ulkoisen kovalevyn niin alkaa automaattisesti tämä kone kopioimaan itseään buffalolle. Nyt siellä on jo joku 5 versiota mun macista vaikka se ihan ensimmäinenkin riittäisi. Onko mulla joku asetus päällä? Vievätkö jokaiset kopioinnin aina oman tilansa?
Muuten, onko kukaan huomannut tätä pikkuseikkaa joka jätettäköön nimeämättä: dna:n uusiversioinen mokkula on usbkohdasta niin leveä, että macbookin ei mahdu mitään muuta usb-liitäntää samaan aikaan kiinni. Hoh, että on turhauttavaa toisinaan. Mutta ei se haittaa, mä sain mun kuvat takaisin.
KIITOS vielä kerran.
Hyvällä tuurilla olisin kyllä itsekin tajunnut tuon kopioimisen jonain päivänä tulevaisuudessa mutta en varmaan sitä, että poistin ne itse. Joten aukokkaaksi olisi jäänyt.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Sulla on Time Machine käytössä, vai? Se varmuuskopioi vain ne tiedostot jotka ovat uusia tai muuttuneet sitten viimeisimmän varmuuskopiointikerran. Jos selaat varmuuskopioita Finderissa, näyttävät ne siltä kuin jokainen varmuuskopiointi olisi maanalaisen paikan iso, mutta näin ei oikeasti ole. Kai palautit kuvat viimeisimmältä varmuuskopiolta jottei jäänyt uusimmat kuvat palauttamatta?hatakadessa kirjoitti:Jos vielä kysyn jotain, nimittäin mietin jo aiemmin, että miksi aina kun kiinnitän ulkoisen kovalevyn niin alkaa automaattisesti tämä kone kopioimaan itseään buffalolle. Nyt siellä on jo joku 5 versiota mun macista vaikka se ihan ensimmäinenkin riittäisi. Onko mulla joku asetus päällä? Vievätkö jokaiset kopioinnin aina oman tilansa?
Tutustu Time Machineen
http://www.apple.com/fi/macosx/what-is- ... chine.html
-
Viimeisin/viimeiseimmät varmuuskopiot oli jo tyhjänä kuvista ja vasta ensimmäinen sisälsi kuvat jolta puuttuu parin-kolmen kuun kuvat. Ostin ulkoisen kovon silloin. Kiitos tuosta linkistä, meen lukemaan.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka