Soneran 2. suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:stä
-
Re: Soneran 2. suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:s
Viesti Kirjoittaja omega »
Ei ole näin kaupat ja aspa on eri asia itseasiassa. Itse tilasin kaupan kautta 10.7 sain kännyn11.9
-MacBook
-3G s 16gb valkoinen
-
Viesti Kirjoittaja Avalen »
-
Viesti Kirjoittaja Leht1n »
En tiedä ehkä kaikkia näkökulmia tähän asiaan, mutta kerron kuitenkin oman mielipiteeni. Tilasin nimittäin juuri iPhonen Soneran verkkokaupasta. Erikoista oli, että puhelimen toimitusaikaa ei mainittu missään vaiheessa tilausta. Lopussa luki jopa suurinpiirtein näin, että: "Liittymä ja puhelin toimitetaan asiakkaalle 7 päivän sisällä tilauksesta". Tuo on kai joku yleinen toimituslitania, eikä liity erityisesti iPhoneen. Tilauksen jälkeen tuli nimittäin säköposti, joka sisälsi tilaustiedot ja VASTA siinä kerrottiin, että uusien tilauksien arvioitu toimitusaika on 6-9 viikkoa. Sitten kun klikkasin mailissa olleesta linkistä Soneran sivuille, niin siellä lukikin jopa 8-12 viikkoa. Niin, että josko jouluksi saisi nyt tilaamansa puhelimen?
Tekniikka menee nykypäivänä eteenpäin hurjalla vauhdilla. Mukava saada 3G S käteensä siinä vaiheessa, kun huhutaan iPhone 4G tms. julkaisusta...tämä siis vain esimerkkinä, huhua ei vielä ole. En haluaisi viljellä negatiivista ilmapiiriä asian tiimoilta, mutta jos Sonera voisi tästä jotain oppia, niin josko unohdettaisiin ne ennakkotilaukset kun seuraava iPhone julkaistaan ja myydään vasta sitten kun tavaraa on oikeasti saatavilla.
-
Viesti Kirjoittaja Fiend »
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
No Applestahan se on kiinni. He päättävät paljonko puhelimia valmistetaan ennen julkistusta, kenen kautta sitä jaetaan, missä maissa myydään jne. Turhaan sitä tehdasta syytellään, eiköhän siellä lapset puurra yötä päivää.Tege kirjoitti:Muistakaa, että Applesta tämä ei ole kiinni ns. Vaan siitä tehtaasta kuka näitä tekee olikohan se Focconn tjsp. Lisäksi Apple huhujen mukaan lähettää järkyttäviä määriä puhelimia Kiinaan kun siellä tullaan julkaisemaan 3GS. Ja Suomi on niin pieni markkina-alue.

-
Viesti Kirjoittaja Nakkeri »
Saisivat kyllä ruoskia nopeamminkamina kirjoitti:No Applestahan se on kiinni. He päättävät paljonko puhelimia valmistetaan ennen julkistusta, kenen kautta sitä jaetaan, missä maissa myydään jne. Turhaan sitä tehdasta syytellään, eiköhän siellä lapset puurra yötä päivää.Tege kirjoitti:Muistakaa, että Applesta tämä ei ole kiinni ns. Vaan siitä tehtaasta kuka näitä tekee olikohan se Focconn tjsp. Lisäksi Apple huhujen mukaan lähettää järkyttäviä määriä puhelimia Kiinaan kun siellä tullaan julkaisemaan 3GS. Ja Suomi on niin pieni markkina-alue.

-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
Eipä niitä Kiinaan tarvitse lähettää kun ne siellä tehdään. Ja tuskin niitä valtavaa määrää tehdään varastoon ennen julkistusta, taitaa olla ominaisuudet vielä kehittämisen alla aika lähelle julkistuspäivää joten ei niitä kuukausia etukäteen aleta tekemään varastoon. Ja eiköhän se tuotantovauhti suunnitella koko luurin valmistusajalle suht tasaiseksi.kamina kirjoitti:No Applestahan se on kiinni. He päättävät paljonko puhelimia valmistetaan ennen julkistusta, kenen kautta sitä jaetaan, missä maissa myydään jne. Turhaan sitä tehdasta syytellään, eiköhän siellä lapset puurra yötä päivää.Tege kirjoitti:Muistakaa, että Applesta tämä ei ole kiinni ns. Vaan siitä tehtaasta kuka näitä tekee olikohan se Focconn tjsp. Lisäksi Apple huhujen mukaan lähettää järkyttäviä määriä puhelimia Kiinaan kun siellä tullaan julkaisemaan 3GS. Ja Suomi on niin pieni markkina-alue.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
(Nyt on hyvä minunkin pistää lusikkaa soppaan, kun pöydällä möllöttää iPhone...)Leht1n kirjoitti:Laitanpa omankin lusikkani soppaan...
Tekniikka menee nykypäivänä eteenpäin hurjalla vauhdilla. Mukava saada 3G S käteensä siinä vaiheessa, kun huhutaan iPhone 4G tms. julkaisusta...tämä siis vain esimerkkinä, huhua ei vielä ole.
Tekniikka menee tietysti huimaa vauhtia eteenpäin, mutta 4G tullee vasta ensi kesällä, joten odotteluaikaa on vielä... Luulisi tarjonnan alkavan pikkuhiljaa vastaamaan kysyntää, jolloin jonotkin lyhenevät. Pari kuukautta luurijonossa on pitkä aika, mutta lopussa kiitos seisoo!
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
No syillä ei niin väliä. Jos he haluaisivat, he voisivat keksiä keinoja varmistaa puhelimen saatavuus, haittapuolena vain sitten tuote tulisi myöhään markkinoille tms. Siis se on vain Applesta kiinni. Jo Tege tuossa ekassa viestissään jossa sanoo ettei se ole Applesta kiinni kertoo myös sen olevan juurikin heistä kiinni - varaudutaan kiinan lanseeraukseen vaikkei muuallekaan riitä. Kuullostaa aivan mahtavalta idealta, ja hyvältä ratkaisulta saatavuusongelmaan?-VJ- kirjoitti:Eipä niitä Kiinaan tarvitse lähettää kun ne siellä tehdään. Ja tuskin niitä valtavaa määrää tehdään varastoon ennen julkistusta, taitaa olla ominaisuudet vielä kehittämisen alla aika lähelle julkistuspäivää joten ei niitä kuukausia etukäteen aleta tekemään varastoon. Ja eiköhän se tuotantovauhti suunnitella koko luurin valmistusajalle suht tasaiseksi.kamina kirjoitti:No Applestahan se on kiinni. He päättävät paljonko puhelimia valmistetaan ennen julkistusta, kenen kautta sitä jaetaan, missä maissa myydään jne. Turhaan sitä tehdasta syytellään, eiköhän siellä lapset puurra yötä päivää.Tege kirjoitti:Muistakaa, että Applesta tämä ei ole kiinni ns. Vaan siitä tehtaasta kuka näitä tekee olikohan se Focconn tjsp. Lisäksi Apple huhujen mukaan lähettää järkyttäviä määriä puhelimia Kiinaan kun siellä tullaan julkaisemaan 3GS. Ja Suomi on niin pieni markkina-alue.
-
Viesti Kirjoittaja clientti »
Tänään lähtee ensimmäinen reklamaatio.

-client-
-
Viesti Kirjoittaja Gerge »
Laitoin viime viikolla juuri samasta asiasta reklamaation menemään. Aika nopsaan (olisiko ollut seuraavana päivänä) tuli soitto soneralta jossa nainen alkoi sönköttää muuttuvista toimitusajoista ja muuta säälittävää. Totesin ettei minua kiinnosta uusien tilauksien toimitusajat vaan se luvattu 4 viikkoa mitä minulle oli ilmoitettu johon nainen meni mykäksi. Kyselin sitten vielä milloin nyt sitten puhelinta onkohan kyseessä vuosia, kuukausia vai päiviä ennen kun saan puhelimen mihin nainen tylysti totesi ettei pysty sanomaan mitään. Eli sonera viestittää sitten tällä hetkellä että toimitusaika voi olla vuosia! Hyvin menee!clientti kirjoitti:Mun näkökulmasta (tuotteen tilaaja) ainoa millä on väliä tän viivästymisen kannalta on se, että SONERA on luvannut mulle puhelimen 4 viikon sisällä eikä ole pystynyt sitä toimittamaan. Kukaan muu ei ole mulle luuria luvannut paitsi sonera, joten kenen muun piikkiin asian voi laittaa kuin Soneran?
Tänään lähtee ensimmäinen reklamaatio.![]()
-client-
Korvauksia menetystä käyttöhyödystä kyelin myös mihin ei osattu vastata. Lopuksi ihmettelin soiton syytä kun ei mihinkään minuun kysymykseen pystytty vastaamaan ja yllätys yllätys ei siihenkään ollut vastausta. Että näin meillä Suomessa...
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
No mitä oikein kuvittelit? Jos toimitusmääristä ja -ajoista ei etukäteen ole tietoa, ei tarkkaa toimituspäivää sinullekaan voida sanoa. Mitä taas olet menettänyt (rahallisesti) odottaessasi puhelinta? Maksoitko kenties toimimattomasta palvelusta? Nämä kulut saat varmasti sovittua. Mikä taas on menetetty käyttöhyöty? Olisit kuukauden odotuksen päästä voinut irtisanoa tilauksesi, mutta mitään myyjän vastuulla olevaa käyttöhyötyä ei laki taida tuntea - varsinkaan, kun tilausvaiheessa on sinulle sanottu (tai ainakin minulle sanottiin aika-arvion yhteydessä elokuussa), että saatavuudessa on ongelmia.Gerge kirjoitti: Korvauksia menetystä käyttöhyödystä kyelin myös mihin ei osattu vastata. Lopuksi ihmettelin soiton syytä kun ei mihinkään minuun kysymykseen pystytty vastaamaan ja yllätys yllätys ei siihenkään ollut vastausta. Että näin meillä Suomessa...
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja sahkari »
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
-
Viesti Kirjoittaja delic »

Ei sitten näköjään löydy yhtään joustoa ja ymmärrystä eräiltä
Mulle ainakin heittelivät sillon elokuussa arvioita, että saattaa mennä kuukausi saattaa enemmän, eivät LUVANNEET ainakaan mulle yhtään mitää sanoivat vaan, että kysyntä on todella kova, eivätkä osanneet antaa sen tarkempia aikoja
Mistä se on nyt sitten pois jos sitä luuria joutuu odotettua kauemmin odottamaan? jos on etukäteen myynyt vanhan puhelimen pois niin siinä olisi ehkä ainoa syy tai jos nykyinen hajoaisi tällä väliin kun odottaa uutta. Itselllä on tällainen tilanne, mutta vielä ei ole levinnyt lopullisesti

Voi reklamaatiot sanon minä

-
Viesti Kirjoittaja EL5 »
Ja eihan se nyt kannata kitista, ne jotka ovat reklamaation tehneet niin ovat saaneet 15e kirjallisesti luvatusta toimitusajasta ylimenevalta viikolta..
Samoin ne jotka sai kreikkalaisilla ohjeilla varustetun luurin saivat 50e alennusta, vaikka saivat lukottoman luurin mita muut metsastelee ulkomailta kalliiseen hintaan.
Juu, ei ole kannattavaa..
-
Öö... Koska itsellesi ilmoitettiin juuri oikein (että saattaa mennä pidempään) et ymmärrä miksi ne joille ilmoitettiin virheellisesti tarkempi päivä kitisevät? Puhut ymmärryksestä, muttet ymmärrä muita.delic kirjoitti:Heh täällä on kyllä aika uskomatonta kitinää
Ei sitten näköjään löydy yhtään joustoa ja ymmärrystä eräiltä
Mulle ainakin heittelivät sillon elokuussa arvioita, että saattaa mennä kuukausi saattaa enemmän, eivät LUVANNEET ainakaan mulle yhtään mitää sanoivat vaan, että kysyntä on todella kova, eivätkä osanneet antaa sen tarkempia aikoja
Mistä se on nyt sitten pois jos sitä luuria joutuu odotettua kauemmin odottamaan? jos on etukäteen myynyt vanhan puhelimen pois niin siinä olisi ehkä ainoa syy tai jos nykyinen hajoaisi tällä väliin kun odottaa uutta. Itselllä on tällainen tilanne, mutta vielä ei ole levinnyt lopullisesti
Voi reklamaatiot sanon minä
Huomioi etten minä kitise, mulle ei ole luvattu yhtään mitään. Minä lähinnä kommentoin tuohon vastuu kysymykseen.

-
Viesti Kirjoittaja delic »
mut vaikka mulle olis ilmotettu iha kirjallisena että luuri on sillo jo sillo tulossa ni en kyl siltinkää valittais, ymmärrän kuitenkin sen, että asiat ei aina mene niinkun ne haluaisi ja pitäisi menevän. Maltan odottaa, vaikkakin olen sellanen kaikki mulle heti nyt tyyppi, että jos jotai saan päähäni haluan sen sitten heti, mut eikai täs ny mitää hätää ole. Kyllähän se olis kiva se luuri jos se olis tullu jo kuukausi sitten kuitenkaan näin kauaa sen olettanu kestävän, tosin aika nopeestihan sen netin keskusteluista sitten näki, että ei iha hetkiin kannata odotella ja ei siinä sit mitää, näillä mennää. Jos nimeni olisi vaikka poistunut varaus/tilaus listalta niin sillon kyllä tekisin asialle jotain. Täällähän oli kai jollekin niin käyny, se ei kyl oo häävii
Enkä tarkoittanu kamina sua
Ja kyllä ymmärrän muita ja tässä yritän ymmärtää soneraa joka kai kuitenkin tekee parhaansa asian eteen, että ihmiset luurinsa saisivat
-
Viesti Kirjoittaja JML78 »
Miten sä sait hoidettua ne maksut ? Mulle aspassa sano joku nainen ma 5.10 että sen sakon + muut saa maksettua vasta seuraavassa laskussa joka tulee vasta joskus kuun vaihteessa, ja että se on nopee homma sitte kun rahat on menny tilille. Se minkä tää vitaliksen sonera sai tehtyä, niin suljettua liittymän välittömästi - mikä taas tarkottaa sitä että rahallakaan ei nyt saa tota puhelinta auki ennenkun ne keksii lähettää sen loppulaskun.sahkari kirjoitti:Ainakin Sonera osaa viivytellä lukituksen aukaisun kanssa kun maksoin sakot ja erotukset viime viikon keskiviikkona asiakaspalvelijan ohjeen mukaisesti niin ei vieläkään tänään mukamas näy tuota maksamaani summaa soneralla.

Kiitos sonera, on ilo olla asiakas!
Musta iPhone 15 PM 256GB
-
Viesti Kirjoittaja plussa »
Itselläni juurikin Kreikkailaisella paketilla varustettu 3GS ja elisan kortti toimii heittämällä! Voi tätä riemun päivää, kiitos vinkistä, en olisi muuten edes kokeillut elisan simmiä!
Harmittaa tosi paljon, 50€ hyvityskin vielä!!

-
Viesti Kirjoittaja sahkari »
Soitin asiakaspalveluun ja kysyin että miten voin hoitaa tuon maksun pois nopeammin ja käski laittaa viitenumeroksi oman puhelinnumeron, sitten soitin sinne muutaman päivän päästä että näkyykö jo tilillä rahat, niin ei näkynyt mutta sitten eilen näkyi ja aukaisivat lukituksen sitten mukisematta, kesti soitosta noin 10-15min kun oli joku yhteysongelma heillä ja joutu laittaa minulle tekstiviestin että lukitus purettu.JML78 kirjoitti:Miten sä sait hoidettua ne maksut ? Mulle aspassa sano joku nainen ma 5.10 että sen sakon + muut saa maksettua vasta seuraavassa laskussa joka tulee vasta joskus kuun vaihteessa, ja että se on nopee homma sitte kun rahat on menny tilille. Se minkä tää vitaliksen sonera sai tehtyä, niin suljettua liittymän välittömästi - mikä taas tarkottaa sitä että rahallakaan ei nyt saa tota puhelinta auki ennenkun ne keksii lähettää sen loppulaskun.sahkari kirjoitti:Ainakin Sonera osaa viivytellä lukituksen aukaisun kanssa kun maksoin sakot ja erotukset viime viikon keskiviikkona asiakaspalvelijan ohjeen mukaisesti niin ei vieläkään tänään mukamas näy tuota maksamaani summaa soneralla.Eli mulla on melko hintava paperipaino joka ei nyt toimi MILLÄÄN kortilla.
Kiitos sonera, on ilo olla asiakas!
8)
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
-
Viesti Kirjoittaja temb »
-
Viesti Kirjoittaja clientti »
Vois kerätä jonkinlaisen statistiikan siitä että milloin tilattu (malli ja väri) ja mistä, ja milloin saatu. Saataisiin varmaan ihan hyvä yleiskuva jo pelkästään täällä olevan porukan perusteella toimituksista. Olisko tossa mitään ideaa, ihan kuriositeettinä....?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ja tuollainen statistiikkakin on jo olemassa.clientti kirjoitti:IHan takapuoliä kyllä ko firman toimintatapa tässä asiassa. Eikä muuten ole ensimmäinen kerta kun olen kuluttajana tuntenut oloni kusetetuksi heidän toimestaan.
Vois kerätä jonkinlaisen statistiikan siitä että milloin tilattu (malli ja väri) ja mistä, ja milloin saatu. Saataisiin varmaan ihan hyvä yleiskuva jo pelkästään täällä olevan porukan perusteella toimituksista. Olisko tossa mitään ideaa, ihan kuriositeettinä....?
-
Viesti Kirjoittaja tuomari »
Mutta linkkiä et vaivaudu laittamaan? Muistan itsekin tuollaiseen listaan kerran törmänneeni mutta kun koitin toissapäivänä sitä uudestaan etsiä, niin en löytäny sitä mistään. Eli saisiko linkkiä tai vinkkiä mistä sen löytää??inf kirjoitti:
Ja tuollainen statistiikkakin on jo olemassa.

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka