iPhonen akun kesto
-
Re: iPhonen akun kesto
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
3G: koko ajan päällä
BT: ei ikinä päällä
Akku kestää käyttöä 4-7h, valmiustilaa 44-56h.
Käyttö: Musiikin kuuntelu ja sovellukset (Mail, Safari, IM+ (pushlla) Facebook).
Joka toinen päivä lataan.
EDIT: 3G S 16GB 3.1 ja tulokset todellakin heittää koska esim pelikäytössä akkua kuluu.
-
Viesti Kirjoittaja SbY »
Sherukan kanssa meillä siis samanikäiset 3GSt (?)
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
3G: ei ikinä päällä
BT: ei ikinä päällä
Akku kestää käyttöä about 6-8h, valmiustilaa 24<h.
Käyttö: Musiikin kuuntelu ja sovellukset (Mail ja Safari lähinnä).
Joka toinen päivä lataan yleensä, joskus pitää kesken päivän laittaa jos sattuukin iskemään himo pelata jotain tai akku kestää "puolitoista" päivää

3G S 32GB 3.0.1 luurina.
Nyt ihan ok statsit: 51% jäljellä
Käyttöä 7h15min
Valmiusaikaa pian 18h.
Sisältää yhden tai kaksi puhelua, pikkusen WLANin käyttöä ja loppu taitaakin olla valikoiden scrollailua, muistiinpanojen lukua/kalenteria joista kuitenkin suurimmaksi osaksi musiikkia.
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
3.0.1 puukotettu
5h 20min käyttö
12h 40min valmius
bluukkari päällä
3G päällä
wifi ei
navigoitu tuossa vähän ja jokunen aika bluukkarin välityksellä pölisty. Viestejä kirjoiteltu, messengerissä hilluttu Samoin kuin Facebookissa ja youtubeekin taisin iltapäivällä kurkkia.. Homppua myös seurailtu ja Google mapsilla jokunen välimatka tsekattu että sanoisinko et melkein kaikkea muuta tehty paitsi pelattu ja akun varaus tosiaan 48% tätä kirjottaessa. Ihan törkeen hyvin tänään kestänyt kun ei minusta käyttö ole ollut kovin kevyttä

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Kuulostaa melko vähäiseltä. Mun 3G & 3.1 pyörittää videotakin n. 3 tuntia yhdellä latauksella. En ole kyllä vielä testannut kauanko kestää striimattua videota (esim. youtube).jomppeli kirjoitti:itselläni kesti eka latauksen jälkeen akku 4h käyttöä toisen latauksen jälkeen 4.30h tuntia käyttöä ja kolmannella 3h. youtubessa hilluttu ja naamakirjassa. kait tuo tuosta paranee ajan myöten. niin ja firmis on 3.1
-
juu no en tiedä....siis tuo on jatkuvasti ollut netissä (3gs) tuo mun käyttö aikaToivonen kirjoitti:Kuulostaa melko vähäiseltä. Mun 3G & 3.1 pyörittää videotakin n. 3 tuntia yhdellä latauksella. En ole kyllä vielä testannut kauanko kestää striimattua videota (esim. youtube).jomppeli kirjoitti:itselläni kesti eka latauksen jälkeen akku 4h käyttöä toisen latauksen jälkeen 4.30h tuntia käyttöä ja kolmannella 3h. youtubessa hilluttu ja naamakirjassa. kait tuo tuosta paranee ajan myöten. niin ja firmis on 3.1

edit. sammutin wi-fi.n pois kokonaan kun se on näköjään jäänyt päälle kun yritin yhdistää sen kautta nettiin tuloksetta. saas nähdä vaikuttiko se paljon tuohon akun kestoon.
edit2. yön yli päällä n.8h ja 96% akkua jäljellä. siitä sit reipas puoli tuntia netin selaamist ja 88%. nopeaa se lähtee kulumaan kun nettiin menee. ainaski minulla.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Mulla sama. Nettiä selatessa prosentit laskee joskus todella nopeasti..jomppeli kirjoitti:edit2. yön yli päällä n.8h ja 96% akkua jäljellä. siitä sit reipas puoli tuntia netin selaamist ja 88%. nopeaa se lähtee kulumaan kun nettiin menee. ainaski minulla.
-
Ottakaa se prosenttien näyttö pois niin tuntuu kestävä kauemmin (ei mikään vitsi).legace kirjoitti:Mulla sama. Nettiä selatessa prosentit laskee joskus todella nopeasti..jomppeli kirjoitti:edit2. yön yli päällä n.8h ja 96% akkua jäljellä. siitä sit reipas puoli tuntia netin selaamist ja 88%. nopeaa se lähtee kulumaan kun nettiin menee. ainaski minulla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
eli tarkoitat että huijaat itseäsi kun et näe prosenttiaSherukka kirjoitti:Ottakaa se prosenttien näyttö pois niin tuntuu kestävä kauemmin (ei mikään vitsi).legace kirjoitti:Mulla sama. Nettiä selatessa prosentit laskee joskus todella nopeasti..jomppeli kirjoitti:edit2. yön yli päällä n.8h ja 96% akkua jäljellä. siitä sit reipas puoli tuntia netin selaamist ja 88%. nopeaa se lähtee kulumaan kun nettiin menee. ainaski minulla.

-
Toimii!jomppeli kirjoitti:eli tarkoitat että huijaat itseäsi kun et näe prosenttiaSherukka kirjoitti:Ottakaa se prosenttien näyttö pois niin tuntuu kestävä kauemmin (ei mikään vitsi).legace kirjoitti:Mulla sama. Nettiä selatessa prosentit laskee joskus todella nopeasti..jomppeli kirjoitti:edit2. yön yli päällä n.8h ja 96% akkua jäljellä. siitä sit reipas puoli tuntia netin selaamist ja 88%. nopeaa se lähtee kulumaan kun nettiin menee. ainaski minulla.ihminen luo illuusion päähänsä että no kappas eihän tuo ole liikkunut yhtään mutta kuin näkee prosentit niin tuntuu että silmien edessä kuluu?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
käyttö: 2tuntia 10min
valmiudessa 17tuntia 37min
akkua jäljellä 49%
3g päällä
wifi pois
mail push pois
facebook softaa käytetty noin pari tuntia ja muutama puhelu tehty.
-
Viesti Kirjoittaja Mxas »
käyttöä: 8h 34min
valmius: 1d 9h
Käyttö pääasiassa surffailua wifillä ja pieni pätkä navigointia. Kymmenkunta puhelua päivän aikana ja saman verran viestejä. Loppuaika enimmäkseen musiikin kuuntelua ja tällä hetkellä akkua jäljellä 19%. Ja ihan perus edge verkossalähes koko aika oltu.
-
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
jomppeli kirjoitti:Eipä pitäis varmaan vielä hätäillä kun puhelin on pari päivää ollut käyttössä vasta ja kun lukenut täällä noita kokemuksia että ollut alussa surkea akun kesto ja parantunut. Mutta onko se nyt ihan normaalia että esim. Kun käytän facebook sovellusta niin siinä 5-10min aikana tippuu 2-3%? Akkua ei tunnu kuluvan pelkässä valmius tilassa juuri olenkaan mutta kun tässä nyt sitten taas tunnin käytin yhtä soittoa niin tipahti 60% - 29% ja silloin käytin pelkkää facebook sovellusta ja myös ebuddya mesettämiseen.
Tää taitaa olla oikea ketju tälle:
Onko nyt kertynyt kellekään kokemuksia 3.1:sen vaikutuksesta akunkestoon?
Mulla on n. 2 viikkoa iPhoneaikaa takana ja toissapäivänä ja eilen akku tyhjeni nopeammin kun aiemmin vaikka käyttöä ei ollut enempää, eli n. 9 tunnin valmiusaika ja 3,5 tunnin käyttö, niin akku oli 10:ssä prosentissa. Illalla sitten tyhjensin akun kokonaan ja laitoin yöksi lataukseen ja tänään ollut koko päivän sadassa prosentissa, valmiusaikaa 2 h ja kolme puhelua soitettu. Eli ainakin tuo tuntui auttavan.
Oon toistaiseksi lykännyt 3.1-päivitystä, mutta nyt rupesi mietityttämään, että parantaiskohan se vielä akun elämää? Näinhän Apple ainakin sanoo akkuohjeissaan, että uusin käyttis kannattaisi ladata.
Googlaus tuotti kahdenlaisia kommentteja, joillakin parantunut ja joillakin huonontunut akunkesto 3.1:sen myötä.
Olisin kiitollinen kaikista kokemuksista...
-

-
Viesti Kirjoittaja Sophie »

I had strings / But now I’m free / There are no strings on me”
-
käynnistit vain uudestaan tai ajoit akun nolliin? mulla auttoi eka kerran toi ihan finitoon akku. sen jälkeen rupes kestään paremmin. tänään sit sammutin eka kertaa viikkoon ja heti oli akun kesto kuin puhelin tuli mulle. Eli pirun heikko.Sophie kirjoitti:^ Minulla oli täsmälleen samaa, ja siihen auttoi nimenomaan uudelleen käynnistäminen.
-
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Totta. Viimeiset 20% kestään ainakin kolme kertaa niin kauan kuin ensimmäiset 20% (100->80%).Sherukka kirjoitti:Malttakaa katsoa akun loppumiseen saakka että paljonko oikeasti kesti, en luota tuohon prosenttilaskuriin...
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
32g 3Gs
Eli nytten näyttää:
Usage: 5h 17min
Standby: 68h
14% jäljellä akkua.
Päällä ovat
Wifi
3G
1h fetch
-
Joo, aluksi laskee pirun nopeasti prosentit mutta tasoittuu sitten.Sherukka kirjoitti:Malttakaa katsoa akun loppumiseen saakka että paljonko oikeasti kesti, en luota tuohon prosenttilaskuriin...
-
valmiudessa: 1päivä , 17tuntia
3g koko ajan pääl.
wifi hetkeittäin
12% jäljel.
meni johonki 75-80% pirun nopeaa sit se hinas tuossa päivän ja sit taas meni alas nopeaa ja pysähty 30% kohdalle jonka jälkeen tippunut pikku hiljaa. noh ihan hyvin kestää siis pari päivää omalla käytöllä.
-
Viesti Kirjoittaja Fleetsing »
Mallina 3GS 32gb
Käyttö: 11 tuntia 22 minuuttia
Valmiudessa: 2 päivää 9 tuntia
Akkua jäljellä 2%
3G ei päällä
Wifi lähes koko ajan
Bluetooth päällä
GPS Päällä
Käyttö ollut suurimmaksi osin musiikin kuuntelua, surffaamista ja youtubea wifillä, sekä hieman pelaamista. Huomenna siirtyy numero, ja pääsen kokemaan kuinka 3G syö tehoa.
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka