Sonera on myynyt kreikkalaisia 3GS iPhoneja Suomeen
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: Sonera on myynyt kreikkalaisia 3GS iPhoneja Suomeen
Viesti Kirjoittaja tuomo1985 »
Mulle ei ole vielä soittoa pitäisköhän sitä itse soitella soneralle päin. Minulla oli myös alussa toi ongelma, että liittymä ei ollut auki. Muuten toi kreikan malli on toiminut hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Soita vaan, asiat hoituu nopeammin niin..etuomo1985 kirjoitti:Mulle ei ole vielä soittoa pitäisköhän sitä itse soitella soneralle päin. Minulla oli myös alussa toi ongelma, että liittymä ei ollut auki. Muuten toi kreikan malli on toiminut hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja jaggej »
Satun kuulumaan siihen onnelliseen porukkaan jolle tommonen kreikkalainen luuri tippui postista. Ja ilokseni luin täältä että puhelimessa pitäisi toimia muutkin kun sonerana kortit. Tökkäsin saunalahden simin sisään mutta puhelin ei verkkoa löydä. Olen aktivoinut puhelimen (jos aktivointi siis tarkoittaa että ensimmäinen käynnistys tehdään mukana tulleella soneran kortilla ja rekisteröinti itunesissa) ja soneran kortilla yhteydet toimiikin mutta sitten ei siis saunalahdella löydä verkkoa. Missä vika? pitääkö vielä jotain puhelimen asetuksia vaihtaa yms? pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta tämä taitaa olla paras paikka niitä kysyä kun tietävää porukkaa on palstat täynnä..
kiitos jo etukäteen
kiitos jo etukäteen
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Aktivoi se puhelin sillä saunalahden kortilla.jaggej kirjoitti:Satun kuulumaan siihen onnelliseen porukkaan jolle tommonen kreikkalainen luuri tippui postista. Ja ilokseni luin täältä että puhelimessa pitäisi toimia muutkin kun sonerana kortit. Tökkäsin saunalahden simin sisään mutta puhelin ei verkkoa löydä. Olen aktivoinut puhelimen (jos aktivointi siis tarkoittaa että ensimmäinen käynnistys tehdään mukana tulleella soneran kortilla ja rekisteröinti itunesissa) ja soneran kortilla yhteydet toimiikin mutta sitten ei siis saunalahdella löydä verkkoa. Missä vika? pitääkö vielä jotain puhelimen asetuksia vaihtaa yms? pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta tämä taitaa olla paras paikka niitä kysyä kun tietävää porukkaa on palstat täynnä..
kiitos jo etukäteen
-
On saunalahden simi sisällä ja käynnistän itunesin herjaa seuraavaa:inf kirjoitti: Aktivoi se puhelin sillä saunalahden kortilla.
"Tälle iphoneen asetetulle SIM-kortille ei näytä olevan tukea."
tarkoittanee siis että jollain ihmeen keinolla minun kreikkalainen versioni onkin lukittu? paketin pohjassa on sikäläistä hepreaa ja ohjekirja näyttää kaksivuotiaan kirjoitusharjoitukselta että olen varma ainakin kreikkalaisuudesta. Millä ihmeen keinolla voi puhelin sitten olla lukittu? pitääkö itunes asentaa uudelleen tai jotain kun olen puhelimen jo kerran soneran kortilla aktivoinut? Vai onko joku soneran maailmanparantaja päässyt jo puhelintani kopeloimaan?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ilmeisesti kaikki näistä kreikkaluureista ei olekaan unlockattuja, ainakin foorumijuttujen perusteella. ITsellesi siis on sattunut tuollainen malli varmaan.jaggej kirjoitti:On saunalahden simi sisällä ja käynnistän itunesin herjaa seuraavaa:inf kirjoitti: Aktivoi se puhelin sillä saunalahden kortilla.
"Tälle iphoneen asetetulle SIM-kortille ei näytä olevan tukea."
tarkoittanee siis että jollain ihmeen keinolla minun kreikkalainen versioni onkin lukittu? paketin pohjassa on sikäläistä hepreaa ja ohjekirja näyttää kaksivuotiaan kirjoitusharjoitukselta että olen varma ainakin kreikkalaisuudesta. Millä ihmeen keinolla voi puhelin sitten olla lukittu? pitääkö itunes asentaa uudelleen tai jotain kun olen puhelimen jo kerran soneran kortilla aktivoinut? Vai onko joku soneran maailmanparantaja päässyt jo puhelintani kopeloimaan?
-
...Vinf kirjoitti: Ilmeisesti kaikki näistä kreikkaluureista ei olekaan unlockattuja, ainakin foorumijuttujen perusteella. ITsellesi siis on sattunut tuollainen malli varmaan.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Mikäs tämä Muropaketin väite kreikkalaisesta meinaa? Taitaa olla virhe?
"Operaattorivapauden myötä iPhone 3G S:n Internet-jako eli tethering-ominaisuus toimii miniläppärin kanssa 3.1-firmwaresta huolimatta TeleFinlandin ja muiden operaattoreiden liittymillä."
EDIT: Meinaan siis tethering-toimivuutta.
"Operaattorivapauden myötä iPhone 3G S:n Internet-jako eli tethering-ominaisuus toimii miniläppärin kanssa 3.1-firmwaresta huolimatta TeleFinlandin ja muiden operaattoreiden liittymillä."
EDIT: Meinaan siis tethering-toimivuutta.
-
Viesti Kirjoittaja ascii »
Jos se yhtään lohduttaa niin et ole yksin. Itselläni on myös kreikkalainen malli, muttei siinä tahdo toimia mikään kortti kunnolla. Yhdellä soneran simmillä löytää verkon, jos löytää. Senkin yleensä kadottaa silloin kun koneeseen kytkee kiinni. Tänään aspan kanssa tuosta juttelin ja eivät suoraan osanneet sanoa mitään. Katsotaan josko saisi puhuttua jotain järkevää ratkaisua.jaggej kirjoitti:Satun kuulumaan siihen onnelliseen porukkaan jolle tommonen kreikkalainen luuri tippui postista. Ja ilokseni luin täältä että puhelimessa pitäisi toimia muutkin kun sonerana kortit. Tökkäsin saunalahden simin sisään mutta puhelin ei verkkoa löydä. Olen aktivoinut puhelimen (jos aktivointi siis tarkoittaa että ensimmäinen käynnistys tehdään mukana tulleella soneran kortilla ja rekisteröinti itunesissa) ja soneran kortilla yhteydet toimiikin mutta sitten ei siis saunalahdella löydä verkkoa. Missä vika? pitääkö vielä jotain puhelimen asetuksia vaihtaa yms? pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta tämä taitaa olla paras paikka niitä kysyä kun tietävää porukkaa on palstat täynnä..
kiitos jo etukäteen
-
Viesti Kirjoittaja mckoivisto »
Minä myös sain tuollaisen kreikkalaisen Iphonen lokakuun alussa, kun ensimmäisen viikon aikana kokeilin saunalahden liittymää niin se toimi sain soitettua puhelun. Mutta nyt kun hankin oman saunalahden liittymän ja laitoin sen puhelimeen niin verkkoa ei löydy. En saa millään iphonea ja saunalahtea toimimaan. Onko kellään muulla käynyt näin? että ensin on saunis toiminut mutta nyt ei. Saanko saunalahtea toimimaan mitenkään iphonessa muutoin kuin unlockaamalla? Onko kukaan ollut soneraan yhteydessä samasta asiasta? jos on niin mitä sanoivat? Ihmettelen vaan kun ensin toimi, mutta nyt ei...
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Viime viikon loppuna käydessäni Ateenassa totesin ettei sieltä löytynyt 3GS-iPhoneja jälleenmyyjiltä. Jälleenmyyjiä on virallisesti ainakin Cosmote ja Vodafone gr. Italian Applestore sen sijaan lupaa niille 2 vrk toimitusajan. Ehkä näitä Kreikkaan kiintiöityjä laitteita on toimitettu virheellisesti useaankin Euroopan maahan. Näitä keskusteluja seuratessa voi päätyä johtopäätökseen että niitä olisi toimitettu Suomeenkin kymmenille Soneran asiakkaille.
-
Viesti Kirjoittaja code_xi »
Olen hankkimassa iPhonea ja tarjolla olisi MC131GR koodilla oleva, eli lienee näitä kreikkalaisia. Sen verran pääsin testaamaan, että kun heittää sisään Saunalahden kortin, verkkoa ei löydy. Myyjän Soneran kortilla löytyy heti.
Eli pitääkö tuo aktivoida/resetoida/palauttaa jotenkin Saunalahden kortilla, vai onko tuo ko. yksilö sitten lukittua mallia...?
Eli pitääkö tuo aktivoida/resetoida/palauttaa jotenkin Saunalahden kortilla, vai onko tuo ko. yksilö sitten lukittua mallia...?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka