Airfoil = AirTunes kaikille ohjelmille
-
Airfoil = AirTunes kaikille ohjelmille
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
-
Re: Airfoil = AirTunes kaikille ohjelmille
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja nandu »
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Apple Watch 8 41mm
-
Viesti Kirjoittaja Ninja Turtle »
[:^)]
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Itsekin luulen, että tulee Tiikerin ja CoreImagen mukana. Vois videoneuvottelut käydä vaikka langattomasti mistä päin kämppää tahansaMacFinn kirjoitti:Minä taas odotin että MWSF:ssä olis julkistettu DVD Playerin Airtunes versio. Mutta tulee varmaan vasta Tigerin mukana.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Ja onhan tuohon perusteluuni järkevä perustelukin. Miksi tehdä tuollainen ominaisuus joka tukisi muunkin kuin iTuneksen ääntä? Esim. videotiedostojen äänen siirto olisi ehkä mukavaa mutta kuvaa ei sillä voida siirtää joten ominaisuus jäisi puoliraakileeksi eli sellaiseksi josta Apple ei pidä.
No joku varmaan sanoo että haluu katsella leffoja ilman turhia piuhoja mutta pitäähän se kuvakin siirtää johdon varassa telkkariin. Joku varmaan vastaisi että olisipa vähemmän piuhoja. Mutta sanonpa vielä että on olemassa vieläkin vaivattomampi keino katsella elokuvia. Nimittäin DVD soitin joka löytyy nykypäivänä aika monelta jo muutenkin liitettynä televisioon.
Itse olen kyllä joskus näyttänyt jotain Quicktime formaatissa olevia Trailereita telkkarissa ja niiden piuhojen vetäminen kyllä ärsyttää. Eipä tuollainen ominaisuus paljoa auttaisi koska se videojohto (S-VHS) pitää vetää muutenkin. Vaikka asiaa punnitsisi jokaiselta mahdolliselta kantilta niin tuollaisen ominaisuuden hyötysuhde jää todella minimaaliseksi.
Apple yleensä miettiin ennen tuollaisten ominaisuuksien lisäystä niiden tarpeellisuutta. Mitään tarvetta äänen siirtoon jostain videosta stereoihin ei ole. En usko alkuunkaan että Apple tulisi tekemään jotain noin turhaa ominaisuutta.
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Apple Watch 8 41mm
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Siis kyllä tuo varmaan helpottaisi sinua ja ehkä muutamia muitakin mutta teidänlaisia käyttäjiä (siis sellaisia jotka katsoo leffoja kannettavalta ja jotka haluaisivat äänen stereoihin) kun on vain niin vähän että en usko että Apple itse tuollaista ominaisuutta tekisi. No ehkä sanoin liian kärjistettynä tilanteen mutta tarkoitus oli vain sanoa että se ei ole varmaankaan Applen kannalta mikään tärkeä juttu ja että ainakin Apple puolelta tuollaista on turha odottaa. Jotku kun nyt ihan oikeasti odottavat ja luulevat että sellainen ominaisuus tulisi jossain vaiheessa Applen toimesta.heifetz kirjoitti:En ymmärrä miksi tuo ominaisuus ei muka olisi hyödyllinen?? Helpottaisi ainakin minun elämää.
Juuri sempä takia kolmannen osapuolen valmistajat ovat hoksaneet tehdä tuollaisen ohjelman jonka avulla saat äänen muustakin kuin iTuneksesta. Tosin vielä tuo äänen synkkays ei vissiin toimi kunnolla video tai DVD playeristä.
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Ja mitäpä jos vetää läppäristä piuhan vaikka suoraan videotykkiin, oishan se kiva jos ääni siirtyisi langattomasti reteoihin. Ehkä sekin on sitten sitä marginaalia. Itse luulen että Apple on päättänyt pistää resurssinsa paremmin tuottavaan toimintaan, eihän niillä kai ole kuin tuo AE joka tukee edes koko Airtunesia. Olisi ihan eri asia jos olisi joku vahvistimen perään tuleva kalikka joka sitä tukisi. Ilmeisesti langaton äänen siirto ei kiinnosta suuria massoja, mukavampi tökkiä läppäri täyteen piuhoja.
Ja suuressa maailmassa Apple myy leffoja ja tv-sarjojakin katseltavaksi, näidenkään käyttäjiä ei siis ole asiassa ajateltu. Myisivätpä suomessakin, yleensä kun nuo palvelut tarvitsevat sen mikkisoftan.
-
Viesti Kirjoittaja Ave »
Mielipiteesi on väärä. Airfoil -> Speakers -> Link volume to System. Kyllä ainakin mun remote tota kivasti liikuttelee.dogmulder kirjoitti:AirTunesin miinuksiin voisi laskea myös sen että se ei tottele sitä Applen omaa kaukosäädintä. Kusinen homma kun pitää aina mennä koneelle ja iTunesin säätimestä ropata äänenvoimakkuutta. Tosin ehkä minäkin olen marginaalikäyttäjä kun ei ole tuon vanhan ja hyvän järkäleen tilalle varaa ostaa kunnon vahvaria (tai jotain halpaa rimpulaa). Tosin jos sillä biisejä vaihtelee, niin olisihan se kätevää samalla ruuvata äänen voimakkuutta eikä hakea aina sitä toista kapulaa.
edit. Ja mun lukutaito tarvii rukkausta, kyseessä taisikin olla AirTunes eikä Airfoil kuten threadissa muuten.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
GimmeSomeTunella saa äänensäädön toimimaan myös suoraan Airtunesissa, ilman AirFoilia.Ave kirjoitti:Mielipiteesi on väärä. Airfoil -> Speakers -> Link volume to System. Kyllä ainakin mun remote tota kivasti liikuttelee.dogmulder kirjoitti:AirTunesin miinuksiin voisi laskea myös sen että se ei tottele sitä Applen omaa kaukosäädintä. Kusinen homma kun pitää aina mennä koneelle ja iTunesin säätimestä ropata äänenvoimakkuutta. Tosin ehkä minäkin olen marginaalikäyttäjä kun ei ole tuon vanhan ja hyvän järkäleen tilalle varaa ostaa kunnon vahvaria (tai jotain halpaa rimpulaa). Tosin jos sillä biisejä vaihtelee, niin olisihan se kätevää samalla ruuvata äänen voimakkuutta eikä hakea aina sitä toista kapulaa.
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
En kai minä sitä Airfoilia ois ostanut jos ko feature siitä olisi puuttunutAve kirjoitti:Mielipiteesi on väärä. Airfoil -> Speakers -> Link volume to System. Kyllä ainakin mun remote tota kivasti liikuttelee.dogmulder kirjoitti:AirTunesin miinuksiin voisi laskea myös sen että se ei tottele sitä Applen omaa kaukosäädintä. Kusinen homma kun pitää aina mennä koneelle ja iTunesin säätimestä ropata äänenvoimakkuutta. Tosin ehkä minäkin olen marginaalikäyttäjä kun ei ole tuon vanhan ja hyvän järkäleen tilalle varaa ostaa kunnon vahvaria (tai jotain halpaa rimpulaa). Tosin jos sillä biisejä vaihtelee, niin olisihan se kätevää samalla ruuvata äänen voimakkuutta eikä hakea aina sitä toista kapulaa.
edit. Ja mun lukutaito tarvii rukkausta, kyseessä taisikin olla AirTunes eikä Airfoil kuten threadissa muuten.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja anttti »
Jos et vielä ehtinyt ostaa, niin koodilla MACSANTA07 saa -10%. Eli kaikki 2 euroaCathi777 kirjoitti:Vähän nostelen ikivanhaa ketjua, mutta jos jollakulla olisi tiedossa paikka, josta saisi alennuskoodin kyseiseen ohjelmaan niin olisin kiitollinen. Ei tee oikein mieli maksaa 20 euroa siitä, että välillä kuuntelisi Spotifyn kautta musiikkia airport expressin kautta.

-
Viesti Kirjoittaja mouthful »
-
Viesti Kirjoittaja Ave »
Uutiskirjeessä lupailivat muutamassa viikossa uutta päivitystä, saa nähdä mitä ovat keksineet.
-
Viesti Kirjoittaja mouthful »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Airfoilissa on mukana Airfoil video player, joka ainakin oman kokemukseni perusteella toimii erittäin hyvin. Ääni ja kuva pysyivät ainakin itselläni synkassa koko elokuvan ajan, hommaa ensimmäisen kerran testatessani. Ilmeisesti soittimessa on myös laaja tuki eri videoformaateille (en tiedä mitä kautta, tai mitään tarkempaakaan, mutta netistä sitä infoa varmaan löytyy tai joku muu osannee kertoa paremmin).mouthful kirjoitti:ahaa. eli eipä tuosta sitten mitään hyötyä olekaan elokuvien katselulle.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Ave »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka