PB Titaniumin vaihtokuoret - kestävyys?
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
PB Titaniumin vaihtokuoret - kestävyys?
Viesti Kirjoittaja finnegan »
Kyselin toisaalla Ti PB:n kannen vaihtamisesta, omastani kun maali lohkeillut ikävän näköisesti. Tector tarjoaa ystävällisesti vaihtotyön kokonaishintaan 465e, mutta ennen kuin kiikutan koneen huoltoon, haluaisin kuulla tietoa vaihtokansien kestosta. Eli onko maalin hilseily joku alkusarjojen ongelma, mikä on myöhemmin saatu korjattua, vai vaivaako se kaiken ikäisiä Titaniumeja?
-
Re: PB Titaniumin vaihtokuoret - kestävyys?
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Mulla on PowerBook G4 Ti 400 eikä sen kuori ole mistään hilseillyt.
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Itse ostin omaan 400MHz Titaniumiin maalia jolla piti korjata nuo hilseet. En ikinä päässyt niin pitkälle koska kauppasin koneen pois. Kaapissa siis vieläkin tuo maalisatsi (on tehty Titaniumille).
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Itselläni oli Ti PB 1 GHz mutta käytinkin sitä vain vajaa kaksi kuukautta. Ei se siinä aikana ainakaan hilseillyt ja oli muutenkin noin puoli vuotta tai alle vanha malli. Mutta niinkuin sanoin konetta oli kyllä pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Paha sanoa olisiko kestänyt pidempään yhtä hyvässä kunnossa.
Myin sen kyllä sitten eteenpäin kun halusin alumiinisen ja no tiesinhän mä siitä hilseillystä muttei ostaja tietenkään sellaista tiennyt ;-) Enpä pahemmin mainostellut sitä ominaisuutta ostajalle. Tietty jos sen pitää hyvässä kunnossa niin tuskin hilseilee. Olen kuullut että joillain olis kestänyt Ti PB ihan hyvässä kunnossa jos sitä ei ole hirveästi pidetty reissuissa mukana. Tosin ihmettelen että jos tuota hilseilyä ei olisi korjattu uusimmissa koneissa/kuorissa. Olihan se kyllä niin tunnettu tyyppivika varsinkin alkupään koneissa. En ole pahemmin itsekkään kuullut että uusimpien käyttäjillä olisi hilseillyt samaan tapaan tai sitten se vika oli loppuvaiheessa niin tunnettu ettei kukaan vaivaantunut siitä puhumaan.
Itse samaisessa tilanteessa myisin pois tuon powerbookin (jos on joku 400MHz kone) ja ostaisin tilalle käytetyn iBookin. Toisaalta taas tuo iBook naarmuuntuu ikävästi, jos sitä käsittelee vähän varomattomasti, muttei sentään hilseile. Toinen keino on tietty tuo maalaus Ti PB tarkoitetulla maalilla. Varsinkin kun jollain oli sitä hyllyssä turhan panttina. Ei siitä varmaan niin siistiä saa kuin uudesta mutta kyllä tuo melkein järkevämmältä kuulostaa kuin tuhlata melkein 500 euroa siihen että saa nätimmän kuoren. Itse kone ei siitä yhtään paremmaksi muutu. Kun myyt koneen pois niin ja kun lisäät 500 euroa päälle niin saat varmasti paremman koneen kuin mitä sinulla tällä hetkellä on. Tosin vähän riippuen minkälaisen Ti PB omistat.
Itselläni kun oli se Ti PB vähän aikaa niin jo heti alusta saakka olin jo sen verran varman päälle ottavalla kannalla että olin melkein jo hankkimassa juuri tuota Ti PB titaanimaalia. Tosin kun kerran sainkin sen myytyä niin jäi sikseen. Kyllä sitä maksoi mielummin extraa että sai Alu PB:n. Siinä ei pahemmin maalit hilseile kun ei ole mistä hilseillä. Ja kestää naarmujakin nätimmin kuin Ti PB.
Myin sen kyllä sitten eteenpäin kun halusin alumiinisen ja no tiesinhän mä siitä hilseillystä muttei ostaja tietenkään sellaista tiennyt ;-) Enpä pahemmin mainostellut sitä ominaisuutta ostajalle. Tietty jos sen pitää hyvässä kunnossa niin tuskin hilseilee. Olen kuullut että joillain olis kestänyt Ti PB ihan hyvässä kunnossa jos sitä ei ole hirveästi pidetty reissuissa mukana. Tosin ihmettelen että jos tuota hilseilyä ei olisi korjattu uusimmissa koneissa/kuorissa. Olihan se kyllä niin tunnettu tyyppivika varsinkin alkupään koneissa. En ole pahemmin itsekkään kuullut että uusimpien käyttäjillä olisi hilseillyt samaan tapaan tai sitten se vika oli loppuvaiheessa niin tunnettu ettei kukaan vaivaantunut siitä puhumaan.
Itse samaisessa tilanteessa myisin pois tuon powerbookin (jos on joku 400MHz kone) ja ostaisin tilalle käytetyn iBookin. Toisaalta taas tuo iBook naarmuuntuu ikävästi, jos sitä käsittelee vähän varomattomasti, muttei sentään hilseile. Toinen keino on tietty tuo maalaus Ti PB tarkoitetulla maalilla. Varsinkin kun jollain oli sitä hyllyssä turhan panttina. Ei siitä varmaan niin siistiä saa kuin uudesta mutta kyllä tuo melkein järkevämmältä kuulostaa kuin tuhlata melkein 500 euroa siihen että saa nätimmän kuoren. Itse kone ei siitä yhtään paremmaksi muutu. Kun myyt koneen pois niin ja kun lisäät 500 euroa päälle niin saat varmasti paremman koneen kuin mitä sinulla tällä hetkellä on. Tosin vähän riippuen minkälaisen Ti PB omistat.
Itselläni kun oli se Ti PB vähän aikaa niin jo heti alusta saakka olin jo sen verran varman päälle ottavalla kannalla että olin melkein jo hankkimassa juuri tuota Ti PB titaanimaalia. Tosin kun kerran sainkin sen myytyä niin jäi sikseen. Kyllä sitä maksoi mielummin extraa että sai Alu PB:n. Siinä ei pahemmin maalit hilseile kun ei ole mistä hilseillä. Ja kestää naarmujakin nätimmin kuin Ti PB.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja PPC »
<http://listserver.themacintoshguy.com/p ... /Titanium/>
Asiaa on käsitelty hyvinkin paljolti yllä olevassa foorumissa aikoinaan.
Itse päädyin poistamaan "vanhan" titaanin hiilikuitukehyksestä kaiken maalin, jolloin valkoisen tilalle vaihtui musta kehys. Hieman uniikki, mutta menettelee.
Asiaa on käsitelty hyvinkin paljolti yllä olevassa foorumissa aikoinaan.
Itse päädyin poistamaan "vanhan" titaanin hiilikuitukehyksestä kaiken maalin, jolloin valkoisen tilalle vaihtui musta kehys. Hieman uniikki, mutta menettelee.
-
Viesti Kirjoittaja antti »
Minulla on toisen sukupolven Titanium PowerBook (gigabit ethernet) ja menossa on jo toinen yläkansi. Ensimmäisen kerran koneen yläkansi vaihdettiin noin reilun puolen vuoden päästä koneen hankkimisesta... Maalit alkoivat kuplimaan myös vuoden sisään tässä vaihdokissa, mutta en ole jaksanut tapella AppleCaren kanssa asiasta enää... Useilla ystävilläni on ollut käytössä ensimmäisen sukupolven Titanium PowerBook ja heillä ei ole ollut vastaavaa kuplimisongelmaa. Toki maali on hioutunut pois osittain kulutuksen seurauksena joillakin, mutta jälki on varsin erilaista kuin omassa koneessani.
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
Eipä ole kolmen vuoden kovassa käytössä hilseillyt. Maali on kyllä kulunut pohjassa parista paikasta kokonaan pois.
-
Re: PB Titaniumin vaihtokuoret - kestvyys?
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mitenkas poistit? Skrapalla vai hiekkapaperilla? :-)PPC kirjoitti:Itse pdyin poistamaan "vanhan" titaanin hiilikuitukehyksest kaiken maalin, jolloin valkoisen tilalle vaihtui musta kehys. Hieman uniikki, mutta menettelee.
Itsellani on varsin roisin nakisena tuo maali, varsinkin niissa kohdissa joissa hikitassuni ovat levanneet ja jos mustasta sais siistinnakisen niin vois olla ihan cool.
-
Viesti Kirjoittaja power »
Oman Ti PB:ni (Onyx) kuoret menivät vaihtoon reilun puolen vuoden käytön jälkeen takuuna. Huollossa vaihdetut uudet kuoret eivät olleet sen kestävämpää sorttia, hilseily alkoi muutaman kuukauden jälkeen. Tällä hetkellä kehys on äsken napatun kuvan mukaisessa kunnossa
Eipä taida enää titaanimaalikaan auttaa...
Joku täällä kertoi poistaneensa kaiken maalin kehyksestä, mitenköhän se onnistuisi siististi?

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joku täällä kertoi poistaneensa kaiken maalin kehyksestä, mitenköhän se onnistuisi siististi?

Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka