Tein ton saman kokeen myös olohuoneen Core Duo minillä. Sama tulos.
Jotenkin musta tuntuu, että joillakin on jotain AE:n tyyppisiä apuohjelmia asennettuna. Ja ne kaataa tän. On toki vaan arvaus, muttei välttämättä huono.
Mulla ei ole mitään ylimääräistä, vain F4M ja Perian.
Quick Time, Flip4Mac ja MTV3 Katsomo
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
Re: Quick Time, Flip4Mac ja MTV3 Katsomo
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja kuda »
Ei ole ylimääräisiä "apuohjelmia". Kaikenlaista on kokeiltu, QT:n 10:n korvaamista 7:lla, Flip4Macin uninstalointia ja uudelleen asennusta, ".plistien poistoa" , FF:n MediaPlayerConnectivity-laajennosta ym. ym. Aika oleellista tässä varmasti on, että Elävä Arkisto ja Katsomo toimivat täydellisesti ennen Snow Leopardin asennusta, ei ole epäilystäkään, etteikö juuri Snow Leopardiin päivitys rikkonut jotakin.
iMacissani, jonka TM-varmuuskopiosta tämän MBP:n Leopard oli asennettu (eli asennus softien ja selainlaajennosten ym. suhteen oli identtinen vaikka tietenkin järjestelmätiedostoihin asennus eroja luonnollisesti tekikin) edelliset toimivat edelleen mainiosti. Kuten tässäkin ennen päivitystä.
iMacissani, jonka TM-varmuuskopiosta tämän MBP:n Leopard oli asennettu (eli asennus softien ja selainlaajennosten ym. suhteen oli identtinen vaikka tietenkin järjestelmätiedostoihin asennus eroja luonnollisesti tekikin) edelliset toimivat edelleen mainiosti. Kuten tässäkin ennen päivitystä.
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Juuri näin kuten kuda sanoo. Leopardissa toimi kaikki hyvin, päivityksen jälkeen ei. Eikä ole mitään asennettu tällä välillä.
Minulla ei toimi edes tuo QT:hen URLin kopsaaminen, koska täällä se player osaa kyllä aueta sen URLin kanssa, mutta mitään ei tapahdu. Tosin nyt uusimman Flip4Macin kanssa mustaan ikkunaan on tullut Matrixmaista vihreää lumisadetta
Jospa 10.6.2 korjaisi jotain, kuulemma Quicktimeen on tulossa korjauksia siinä...
Minulla ei toimi edes tuo QT:hen URLin kopsaaminen, koska täällä se player osaa kyllä aueta sen URLin kanssa, mutta mitään ei tapahdu. Tosin nyt uusimman Flip4Macin kanssa mustaan ikkunaan on tullut Matrixmaista vihreää lumisadetta
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jospa 10.6.2 korjaisi jotain, kuulemma Quicktimeen on tulossa korjauksia siinä...
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Voisiko tässä olla yhteisenä tekijänä tuo, monessa muussakin ongelmassa ollut, päivitys. Itse tein puhtaan asennuksen, ja toimii ihan ongelmitta, kuten moni muukin asia, joista on valiteltu päivityksen jälkeen. SL tuntuu toimivan hienosti puhtaana asennuksena.
iPhone 15 pro Max
Mac Studio M1 Max 32Gb
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En usko, minä olen tehnyt kaikki asennukseni päivityksenä. Käy ja kukkuu.pnp kirjoitti:Voisiko tässä olla yhteisenä tekijänä tuo, monessa muussakin ongelmassa ollut, päivitys. Itse tein puhtaan asennuksen, ja toimii ihan ongelmitta, kuten moni muukin asia, joista on valiteltu päivityksen jälkeen. SL tuntuu toimivan hienosti puhtaana asennuksena.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Omalla kohdallani tuo ainakin selviää, kun jaksan vetää puhtaan asennuksen, Tiger > Leopard > Snow Leopard ketju päivityksiä saattaa jo hyvinkin tökkiä. Ja käyttistä on myös kopioitu spekteiltään erilaisilta koneilta toisille TM-palautuksen avulla jolloin paketti saattaa alkaa jo lahota vaikka asennuksen periaatteessa pitäisi korvata tarvittavat järjestelmätiedostot oikeilla versioilla.pnp kirjoitti:Voisiko tässä olla yhteisenä tekijänä tuo, monessa muussakin ongelmassa ollut, päivitys. Itse tein puhtaan asennuksen, ja toimii ihan ongelmitta, kuten moni muukin asia, joista on valiteltu päivityksen jälkeen. SL tuntuu toimivan hienosti puhtaana asennuksena.
-
Viesti Kirjoittaja Skyie »
Itse sain toimimaan Operalla. Kokeilin kaikki muut mahdolliset vaihtoehdot mitä edellä on esitetty (on uusin flipformac, perian, kokeiltu kaikki urlin laitot ja ruksittu ties mitä) ja koska mbp:ni on alle kuukauden vanha ei kohdallani voinut olla kyse mistään SL:n asennustavoista tai päivityksistä. Safarilla se ruutu, jonka pitäisi alkaa näyttää ohjelmaa (salkkareita
) oli ja pysyi mustana, mutta Opera suostui sitten toisella yrittämällä soittamaan sen ainakin QuickTimella. Tosin lataus on hidasta, vaikka oman netin nopeus onkin riittävä. Jätän ohjelman latailemaan ja odottelen jonkun aikaa ennen kuin aloitan katsomisen, niin kyllä se sitten siitä. Sentään jollain konstilla toimii.

-
Lähti sitten lopulta toimimaan. Asensin Snow Leopardin "korjausasennuksena" ja kappas, Elävä Arkisto sekä Katsoma aukevat nätisti QT:hen.
-
Viesti Kirjoittaja mtorma »
Testasin olemassa olevan kokoonpanon (OS X 10.6.1, Safari 4.0.3, FlipForMac jotain), eikä ohjelmat näkyneet. Hain uuden päivityksen FlipForMac:iin (2.3.0.14) ja käynnistin Safarin uudestaan. Ja homma toimii, MTV3 katsomon ja Subin ohjelmat näkyivät.
-
Viesti Kirjoittaja blue192 »
Itse temppuilin ton katsomon kanssa hieman alle tunnin, mutta sitten keksin klikata sitä mustaa ruutua, niin heti lähti salkkarit pyörimään.Skyie kirjoitti:Safarilla se ruutu, jonka pitäisi alkaa näyttää ohjelmaa (salkkareita) oli ja pysyi mustana
-
Viesti Kirjoittaja peku991 »
Mä voisin antaa oman mystisen ratkaisuni tänne, joka pelasti itseni. Mä ostin juuri toisen macbook proni eilen ja kamppailin tähän asti tuon ongelman kanssa, mutta nyt ratkaisu löytyi. Näin itselläni onnistui-> Lataat sen vanhemman version siitä flip4macista eli sen 2.2.11 tms. ja sen jälkeen päivität sen siinä sen omassa upgrade hommassa. Lataat uuden version ja sammutat safarin ja avaat safarin uudestaan ja kokeilet katsomoa.
Yksinkertaista ja ihmeellistä (jopa mystistä), mutta sain sen näin toimimaan ja kokeilin tätä ennen kaiken mahdollisen!![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Yksinkertaista ja ihmeellistä (jopa mystistä), mutta sain sen näin toimimaan ja kokeilin tätä ennen kaiken mahdollisen!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka