Testeissä nuo 2031A on saanut hitusen huonompia arvosteluja.
Meitä on niin moneen junaan, että huh huh. Jos joku "tuottaja" sanoo, että nämä 2030A soi huonosti, niin luultavasti tämä "tuottaja" on paukuttanut korvansa jo -70 luvulla tukkoon. Tiedän itse montakin henkilöä joilla on korvat omituisesti ummessa, vain julmettu bassotäristys ja kirpaisevat diskantit kertovat kuinka hyvä kaiutin on. Tämän lisäksi on näitä kultakorvia joiden mielestä se oma on aina maailman paras. Siksi onkin erittäin suositeltavaa saada muutama vaihtoehto samasta hintaluokasta kuunneltavaksi juuri siinä tilassa missä kaiuttimia on tarkoitus soittaa. Opiskeluaikoina piti muuttaa aika usein kämppää ja kaupunkia. Tuli siinä huomattua, että eniten kaiken sointiin vaikuttaa se huone jossa musiikkia soitetaan, niin kaiuttimien, vahvistimen ja akustisten soittimienkin. Tämän takia akustisen ja klassisen musiikin nauhoittelussa on aika tärkeää minkälaisessa huoneessa juttu purkitetaan. Suunnilleen samalla tavalla kaiuttimen sointi reagoi huoneen akustisiin ominaisuuksiin. Soitinliikkeiden kuuntelutilat eivät aina ole ne suotuisimmat, eikä välttämättä se oma studiokaan. Ja sitten vielä ne korvat, bassokuuroja ja muuten vain kuuroja on. Itse huomaa kun sairastaa kunnon räkäflunssan, että taudin parantuessa saattaa haukotellessa kanavat aueta korvissa ja tuntuu kuin olisi saanut uudet korvat. Joskus on hyvä käydä myös putsauttamassa korvansa vaikkei olisi sairastellutkaan.
Eikös juuri tehty joku iso tutkimus jossa todettiin, että nuoret pitivät miellyttävimpänä äänenä mp3-äänenlaatua? Kaikkeen tottuu ja vieläpä todella nopeasti. Uudet ja oudot kaiuttimet saattavat tuntua kolkoilta ja nasaaleilta, mutta viikon päästä ne soivatkin aivan loistavasti. Kun sitten kytkee ne vanhat takaisin, huomaa kuinka korva orientoituu. Siksi on huono tehdä äkkiseltään päätelmiä siitä mikä on hyvä ja mikä huono...näin myös naisten kanssa: yhden yön perusteella voi saada vääristyneen kuvan.
Tutulla on 2030P, eli passiivit ja soittaa niitä Yamahan pienen vahvistimen kautta. Lopputulos on ohut ja ponneton ääni. Kuulemani perusteella en kaiutinta ostaisi.
Tunnen myös muusikoita jotka aina syyttävät vanhoja, toimimattomia, huonoja ja epäkelpoja laitteitaan syyksi miksi homma ei luista. Kun sitten kaikki on kunnossa, on vastassa vain oma itse ja luovuuden virta/virtaamattomuus.
Jos näillä 2030A-pöntöillä ei "pärjää", niin voisi joskus istua alas ja miettiä rauhassa omaa sijaintiaan maailmankaikkeudessa.
Kokeile ja jos et tykkää, niin olen itse parhaillaan etsimässä toista paria, koska näitä on mukava käyttää myös mökillä, omissa installaatioissa yms...