Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Touho »
Alat muistuttamaan tuota naapurin piskiä. Yhtä vähän asiaa ja hyötysisältöä näyttää olevan sinukin kommunikoinnissasi ainakin tässä ketjussa.
Satuinpahan vahingossa vilkaisemaan välillä tätäkin ketjua. Kommentoin vain tuota yhtä asiaa ja oikaisin virheellisen faktan mielipiteessäsi. En puuttunut mitenkään muuhun touhuiluusi täällä. Jostain kumman syystä katsoit taas tarpeelliseksi reagoida siihen (ot-)räksytyksellä, mikä nyt ei toisaalta enää hirveästi yllätä, kuten ei tuon naapurin piskinkään turhat monologit.
En tiedä mikä ongelmasi oikeasti on, mutta kaada itselles vaan. Ehkä sinun kannattaisi vielä miettiä tuota maailmankuvasi rakennetta ja sen keskipisteen sijaintia, koska kaikkia tänne kirjoittamiani viestejä ei suinkaan ole suunnattu sinulle. Ei edes noita lainaamiasi kohtia. Minun puolestani ziisustelusi ja viisastelusi täällä saa toki jatkua, mutta otahan iisisti, muista välillä vetää henkeäkin.
/OT
-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kyllä.Touho kirjoitti:Helpottiko?
Jos käyttäydyt koiran ohi mennessä, kuten täällä, ymmärrän naapurisi piskiä varsin hyvin.Touho kirjoitti:Alat muistuttamaan tuota naapurin piskiä. Yhtä vähän asiaa ja hyötysisältöä näyttää olevan sinukin kommunikoinnissasi ainakin tässä ketjussa.
Hienoa että joku jaksaa pitää kiinni absoluuttisesta totuudesta. Kuten sinä. Jos muuten ymmärrät lukemasi, saatat huomata, että viestini oli puhtaasti vasteita edellisiin viesteihisi. Niissä tosin ei ollut juurikaan faktoja joihin puuttua ja niistä tulee helposti off topiikkia. Mutta, sinähän viisaasti ennustit että kanssani et asialliseen keskusteluun pääse.Touho kirjoitti:Satuinpahan vahingossa vilkaisemaan välillä tätäkin ketjua. Kommentoin vain tuota yhtä asiaa ja oikaisin virheellisen faktan mielipiteessäsi. En puuttunut mitenkään muuhun touhuiluusi täällä. Jostain kumman syystä katsoit taas tarpeelliseksi reagoida siihen (ot-)räksytyksellä, mikä nyt ei toisaalta enää hirveästi yllätä, kuten ei tuon naapurin piskinkään turhat monologit.
Olen kade. Juuri tämän minäkin olisin halunnut sinulle sanoa. En tosin osaa pukea sitä näin hienosti sanoiksi. Veit sanat suustani.Touho kirjoitti:En tiedä mikä ongelmasi oikeasti on, mutta kaada itselles vaan. Ehkä sinun kannattaisi vielä miettiä tuota maailmankuvasi rakennetta ja sen keskipisteen sijaintia, koska kaikkia tänne kirjoittamiani viestejä ei suinkaan ole suunnattu sinulle. Ei edes noita lainaamiasi kohtia. Minun puolestani ziisustelusi ja viisastelusi täällä saa toki jatkua, mutta otahan iisisti, muista välillä vetää henkeäkin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 51523
- Liittynyt: 30.12.2005 klo 21.24
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja amanita »

Tällä kaistalla mennään nyt liian kiihkeästi, olette jääneet valvontakameraan.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Oi, kiitoksia! Suihku näin illalla tekee aina yhtä hyväamanita kirjoitti:
Tällä kaistalla mennään nyt liian kiihkeästi, olette jääneet valvontakameraan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Minä voin aloittaa. Itse ajan about 30.000km vuoteen. Pääsääntöisesti ajan E75tietä + poikkeamat kauppaan, töihin yms. Joten valvontakamerat jotka sattuvat minun eteen on Pyhäjärvi (Vaskikello) - Oulu välillä. Jyväskylä - Vantaa välillä ei ole valvontakameroita. Miksi ajan pääsääntöisesti E75 tiellä? Noh. Töihin en pääse muuten ja asun tien varrella. Voi mennä viikkojakin, etten käy edes kaupungin keskustassakaan itse autolla.
Valvontakamerat pitäisi sijoittaa koulujen/päiväkotien vierelle ja näihin myös muuttuvat rajoitukset. Esim kello 16jälkeen nousee arkirajoitus. E75 tiellä ei mielestäni tarvita ollenkaan valvontakameraa, mutta jos sellainen on nyt pakko olla niin Kärsämäen keskustan alueelle sen voi laittaa. Toivottavasti myös asioista päätetään aluekohtaisesti, koska helsinkiläiset (tai joskus olleet) eivät ole kypsiä päättämään liikenteestä mitään. Perustelu mielipiteelle on se, että suurinosa menee julkisilla ja harvempi on täällä pohjoisessa käynyt. Moottoritie pitäisi saada E75 tielle (Oulu-Jyväskylä-Helsinki välille) tai sitten maglev juna johon saa autonsa. Siedettävä aika JKL-HKI välille on 60min, mutta max 90min.
Mikäs vakuutusyhtiö nyt alkoi laskuttelemaan GPS paikannuksen perusteella? Milloinkahan tuo tuolee jokasen nahkaan kiinni. Näin ei pummillakaan matkustettaisi.
Miksi onnettomuus sattuu juuri tutussa ympäristössä? Noh. Kuten täällä mainittiin. Siinä ympristössä ajetaan eniten. Myös riskejä otetaan enemmän (ylinopeus) Kun Suomeen tuotavin autoihin laitetaan 130kmh rajoittimet niin kaikki on kunnossa.
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Touho »
No hyvä.Lare kirjoitti:Kyllä.Touho kirjoitti:Helpottiko?
M.O.T.Touho kirjoitti:Siitä voi päätellä mm. sen verran, että keskustelu aiheesta kanssasi kannattaa lopettaa nyt saman tien.
Harmi vaan että tuo analyysi pääsi hetkeksi unontumaan. Noh, tulipahan teoria todistettua, ja ongelma on vielä korjattavissa.
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei ole tarpeen. En viihdy kovin hyvin teillä, joilla on valvontakameroita.amanita kirjoitti:
Tällä kaistalla mennään nyt liian kiihkeästi, olette jääneet valvontakameraan.
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Olipas fiksua heittää tänne vettä. Se jäätyy yöpakkasilla ja ensin kitkarenkailijat pidon puutteessa vetävät lipat ja ajavat päin puuta eikä kestä kauan ennen kuin nastarenkailijat menevät perässä.amanita kirjoitti:
Tällä kaistalla mennään nyt liian kiihkeästi, olette jääneet valvontakameraan.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
- Viestit: 9640
- Liittynyt: 10.10.2004 klo 5.05
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Lare »
No, milloinka sitten lopulta korjaat tämän ongelman?Touho kirjoitti:M.O.T.Touho kirjoitti:Siitä voi päätellä mm. sen verran, että keskustelu aiheesta kanssasi kannattaa lopettaa nyt saman tien.
Harmi vaan että tuo analyysi pääsi hetkeksi unontumaan. Noh, tulipahan teoria todistettua, ja ongelma on vielä korjattavissa.
Tavallaan harmi jos lopetat, keskustelu on kanssasi terapeuttista ja viihdyttävää. Kiitän kuitenkin tähänastisista tarkoista analyyseistä ja kauniista sanoista. Myönnän että asiallisen keskustelun puute kanssasi johtuu vain minusta.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Taas helpotti.

-
- Viestit: 3381
- Liittynyt: 10.12.2007 klo 8.26
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Pöh! Lisäisi turvallisuusriskejä. 150km/h olisi sopiva - näin kovaa ei tarvitse ohittaessakaan ajaa. Hyvällä kelillä, pitkällä suoralla ja pitkän jonon (useampi yhdistelmärekka) ohi mentäessä 140-150km/h mittarissa on ihan passeli.M.P.T kirjoitti:Kun Suomeen tuotavin autoihin laitetaan 130kmh rajoittimet niin kaikki on kunnossa.
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja JHA »
Niin.. Onhan se hyvä että rajottimella estetään sellainen edesvastuuttomuus että moottoritiellä voisi olla 150 km/h lasissa. Mitä nyt siitä että rajoittimen kanssa pääsee painelemaan satasta taajamassa..M.P.T kirjoitti: Miksi onnettomuus sattuu juuri tutussa ympäristössä? Noh. Kuten täällä mainittiin. Siinä ympristössä ajetaan eniten. Myös riskejä otetaan enemmän (ylinopeus) Kun Suomeen tuotavin autoihin laitetaan 130kmh rajoittimet niin kaikki on kunnossa.
Mikä kumma ylinopeuskeskustelussa onkin että aina katseet kääntyvät niihin huippuihin maantiellä ja ongelman ratkaisua etsitään tästä päästä vaikka ne todennäköisimmin tappavimmat riskipaikat löytyvät vääristä taajamaolosuhteiden riskipaikoista ja siitä että hups vain ohitettiin taas se suojatien eteen pysähtynyt naapuri..
-
- Viestit: 3381
- Liittynyt: 10.12.2007 klo 8.26
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Missä törttöilijöinä ovat juuri samat tappisilmät, jotka matelevat(/kaahaavat) maantiellä 90km/h nopeusrajoituksesta autuaan tiätämättöminä, mutta niin innokkaina ottamaan liikennepoliisin vastuun henkilökohtaisena missionaan.JHA kirjoitti:...taajamaolosuhteiden riskipaikoista ja siitä että hups vain ohitettiin taas se suojatien eteen pysähtynyt naapuri..
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itseäni ei haittaa 90 km/h (100 alueella) matelevat kuskit, voin hyvin jäädä pidemmäksikin aikaa taakse jos vain ajaa tasaisesti. Itselläni vaikea ymmärtää näitä jotka aina ajavat ylinopeutta ja pitävät sitä hyvänä asiana.
-
- Viestit: 3381
- Liittynyt: 10.12.2007 klo 8.26
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Pointti on mielestäni siinä, että jos liikenteessä on säännöt, niin noudatetaan niitä! (Tietysti olisi hyvä, jos ne olisivat järkevät.) Jos ei tarkkaavaisuus (iän tai tyhmyyden puolesta) riitä samoilla pelimerkeillä ajamiseen, niin ei pitäisi olla tiellä. (En siis puolustele myöskään ylinopeutta...)Sherukka kirjoitti:Itseäni ei haittaa 90 km/h (100 alueella) matelevat kuskit, voin hyvin jäädä pidemmäksikin aikaa taakse jos vain ajaa tasaisesti.
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Nuohan ovat nopeusrajoituksia eikä nopeusmääräyksiä (pakollisia nopeuksia). Jos matelee aivan liian hitaasti niin sitten tulisi kuitenkin poliisi setien puuttua asiaan.Pasteur kirjoitti:Pointti on mielestäni siinä, että jos liikenteessä on säännöt, niin noudatetaan niitä! (Tietysti olisi hyvä, jos ne olisivat järkevät.) Jos ei tarkkaavaisuus (iän tai tyhmyyden puolesta) riitä samoilla pelimerkeillä ajamiseen, niin ei pitäisi olla tiellä. (En siis puolustele myöskään ylinopeutta...)Sherukka kirjoitti:Itseäni ei haittaa 90 km/h (100 alueella) matelevat kuskit, voin hyvin jäädä pidemmäksikin aikaa taakse jos vain ajaa tasaisesti.
Ohi menen toki näistä kun tulee sopiva paikka taikka sitten en, jos sattuu olemaan aurinkoinen päivä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 3381
- Liittynyt: 10.12.2007 klo 8.26
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
No jos ei kykene ajamaan rahoitusten mukaan niin kortti pois - onhan se vaarallista, jos pelkää ajaa sitä mikä on turvalliseksi nähty. Näin saataisiin liikenteeseen kykenemättömät pois toikkaroimasta sieltä. (Täällä maalla nimittäin näitä vanhuksia ladoillaan saa väistellä, joka maanantai, kun kylälle kaartelevat.) Toki huono sää on asia erikseen samoin kuin yhdistelmät. Jos ei uskalla rajoituksen mukaan ajaa, niin ei tarvitse myöskään ottaa henkilökohtaisesti, jos joku menee ohi. (Vilkuttaa valoja perään tai lähteä kiihdyttämään rinnalla. Näitäkin kun saa nyt nähdä jatkuvasti kun syksyn aikana on tullut ajettua 90tkm/vuosi keskiarvoa toteuttavasti...)Sherukka kirjoitti:Nuohan ovat nopeusrajoituksia eikä nopeusmääräyksiä (pakollisia nopeuksia). Jos matelee aivan liian hitaasti niin sitten tulisi kuitenkin poliisi setien puuttua asiaan.
Ohi menen toki näistä kun tulee sopiva paikka taikka sitten en, jos sattuu olemaan aurinkoinen päivä.
Edit: Eiku maanalainen paikka - ei mun pitänyt keskustella vaan trollata.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Siis se rajoitus on tehty noudatettavaksi samoin kuin Poliisin uusi ohjeistus sakottamisesta. Koska sakottamisen raja on 10km/h ylinopeus ja mittarivirheeksi lasketaan 3km/h, niin satasen alueella on siis jokaisella velvollisuus ajaa 112km/h TODELLISTA nopeutta. Opetelkaa nyt prkl, että se mittari näyttää yleensä sen 5km/h liian vähän. Eli 117 lasiin seuraavan kerran kun maantielle pääsette tai ajakaa sivuun, kun näette pienen citikan!
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Eihän se taajamassa olevia hurjasteluja estäisi. Monesti vaan saa lukea, että auto suistui tieltä kovassa vauhdissa tai muussa vastaavassa. Myös väsymys, alkoholi, kiihtymys ja yms aiheuttaa onnettomuuksia. Keskustassa yleisempiä onnettomuuksia on parkkipaikalla tapahtuvat mällit. Niitähän ei edes kirjata minnekkään tilastoihin.JHA kirjoitti:Niin.. Onhan se hyvä että rajottimella estetään sellainen edesvastuuttomuus että moottoritiellä voisi olla 150 km/h lasissa. Mitä nyt siitä että rajoittimen kanssa pääsee painelemaan satasta taajamassa..M.P.T kirjoitti: Miksi onnettomuus sattuu juuri tutussa ympäristössä? Noh. Kuten täällä mainittiin. Siinä ympäristössä ajetaan eniten. Myös riskejä otetaan enemmän (ylinopeus) Kun Suomeen tuotavin autoihin laitetaan 130kmh rajoittimet niin kaikki on kunnossa.
Mikä kumma ylinopeuskeskustelussa onkin että aina katseet kääntyvät niihin huippuihin maantiellä ja ongelman ratkaisua etsitään tästä päästä vaikka ne todennäköisimmin tappavimmat riskipaikat löytyvät vääristä taajamaolosuhteiden riskipaikoista ja siitä että hups vain ohitettiin taas se suojatien eteen pysähtynyt naapuri..
Ei oikein omalla autolla sitä 150kmh voi ajaa, koska rajoitus on 100kmh (pakettiautojen nopeusrajoitus) Ominaisuudet kyllä riittävät autossa kovempaankin vauhtiin (jopa mutkaisella hiekkatiellä). Se meteli pakuissa 150kmh nopeuksissa alkaa olemaan hirveää, koska autossani ei ole sitä 2.5TDI konetta, vaan se 1.9 loota.
Puhuakseni nopeuden vaikutuksesta aikaan. Otetaan esimerkki. Jyväskylä-Vantaa. Nopeus on 80kmh ja aika on 3 h 11 min tai 100kmh ja aika 2 h 33 min. Ero on aivan mitätön. Eron huomaa vasta Inari-Vantaa välillä, mutta ei sitä ajetakkaan pysähtymättä.
Tuon tietää suurinosa. Tarkoitan mittarivirhettä siis. Toisaalta monella on hinku ajaa minusta ohitse, vaikka ajaisin 120kmh 100kmh rajoituksella (GPS nopeus) ja silti koko letka tahtoo ohituskaistalla ohitse. Noh. Antaa köyhien ajaa, koska vain köyhät kaahaaPasteur kirjoitti: Siis se rajoitus on tehty noudatettavaksi samoin kuin Poliisin uusi ohjeistus sakottamisesta. Koska sakottamisen raja on 10km/h ylinopeus ja mittarivirheeksi lasketaan 3km/h, niin satasen alueella on siis jokaisella velvollisuus ajaa 112km/h TODELLISTA nopeutta. Opetelkaa nyt prkl, että se mittari näyttää yleensä sen 5km/h liian vähän. Eli 117 lasiin seuraavan kerran kun maantielle pääsette tai ajakaa sivuun, kun näette pienen citikan!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Aika lupsakka ajantaju, jos reilu 30 minuuttia on aivan mitätön aika. Jos minä saisin puristettu Hki-Pori reissuistani matkoista 30 minuuttia pois per suunta, niin voisin maksaa siitä hyvän summan rahaaM.P.T kirjoitti:Puhuakseni nopeuden vaikutuksesta aikaan. Otetaan esimerkki. Jyväskylä-Vantaa. Nopeus on 80kmh ja aika on 3 h 11 min tai 100kmh ja aika 2 h 33 min. Ero on aivan mitätön. Eron huomaa vasta Inari-Vantaa välillä, mutta ei sitä ajetakkaan pysähtymättä.

Silti tuo 130 km/h rajoitinajatus on aivan päätön. Yleensä ne liiallisen vauhdin ulosajot kun syntyvät joko huonoissa keliolosuhteissa (joissa jo nopeusrajoituksen mukaan ajaminen voi olla liikaa) tai sitten tieosuuksilla, joissa jo 80 tai 100 km/h on ihan liikaa.
-
- Viestit: 4927
- Liittynyt: 10.5.2005 klo 12.56
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei toki, vaan hyvillä keleillä erityisesti kesäisin, kun nuoret lähtevät helpommin liikenteeseen. Nuoret miehet vastaavat suurelta osin tuon tyyppisistä onnettomuuksista.TheKraken kirjoitti:Yleensä ne liiallisen vauhdin ulosajot kun syntyvät joko huonoissa keliolosuhteissa
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 14.48
- Paikkakunta: Jyväkylä
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja tk3 »
Mitä tästä opimme?
Maailma pelastuu!
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja JHA »
Oikeastaanhan noita onnettomuuksia on vähän yleistäen kahtaa sorttia.gramdel kirjoitti:Ei toki, vaan hyvillä keleillä erityisesti kesäisin, kun nuoret lähtevät helpommin liikenteeseen. Nuoret miehet vastaavat suurelta osin tuon tyyppisistä onnettomuuksista.TheKraken kirjoitti:Yleensä ne liiallisen vauhdin ulosajot kun syntyvät joko huonoissa keliolosuhteissa
/---
ap
Ensimmäksi poppi soiden kahtasataa vitikkoon ja lepikkoon miestäväkevämmän voimalla joihin tuo mainitsemasi syy sopii.
Toiseksi tapaukset joissa ojaan päädytään mutkassa jossa "eilenkin kahdeksaakymppiä" oli sopivasti säässä jossa viisikymppiset lasissakin alkavat saada perää irti tienpinnasta..
-
- Viestit: 4927
- Liittynyt: 10.5.2005 klo 12.56
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Jep. Yleistäen kesällä hyvällä kelillä lepikkoon ajavat nuoret miehet, talvella muut. Nuoret miehet kuitenkin enemmän kuin ne muut.JHA kirjoitti:Oikeastaanhan noita onnettomuuksia on vähän yleistäen kahtaa sorttia.
Ensimmäksi poppi soiden kahtasataa vitikkoon ja lepikkoon miestäväkevämmän voimalla joihin tuo mainitsemasi syy sopii.
Toiseksi tapaukset joissa ojaan päädytään mutkassa jossa "eilenkin kahdeksaakymppiä" oli sopivasti säässä jossa viisikymppiset lasissakin alkavat saada perää irti tienpinnasta..
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Näinhän se, mutta ne nuoret miehet jotka tykkää ajaa lujaa popin soidessa kyllä hyvin usein ovat sen verran auto-orientoituneita, että osaisivat sen mahdollisen rajoittimen autosta repiä irti.gramdel kirjoitti:Jep. Yleistäen kesällä hyvällä kelillä lepikkoon ajavat nuoret miehet, talvella muut. Nuoret miehet kuitenkin enemmän kuin ne muut.JHA kirjoitti:Oikeastaanhan noita onnettomuuksia on vähän yleistäen kahtaa sorttia.
Ensimmäksi poppi soiden kahtasataa vitikkoon ja lepikkoon miestäväkevämmän voimalla joihin tuo mainitsemasi syy sopii.
Toiseksi tapaukset joissa ojaan päädytään mutkassa jossa "eilenkin kahdeksaakymppiä" oli sopivasti säässä jossa viisikymppiset lasissakin alkavat saada perää irti tienpinnasta..
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: 7.8.2009 klo 18.33
Re: Tievalvontakamerat ja nopeusrajoitukset Suomessa
Viesti Kirjoittaja EL5 »
Tasta olen eri mielta, ihan riittavasti pyorinyt tuolla autopiireissa, se mita ne osaa on ostaa rajoittimen ohittajan jostain nettikaupasta ja ehka asentaakkin sen jos on riittavan yksinkertainen..TheKraken kirjoitti:Näinhän se, mutta ne nuoret miehet jotka tykkää ajaa lujaa popin soidessa kyllä hyvin usein ovat sen verran auto-orientoituneita, että osaisivat sen mahdollisen rajoittimen autosta repiä irti.gramdel kirjoitti:Jep. Yleistäen kesällä hyvällä kelillä lepikkoon ajavat nuoret miehet, talvella muut. Nuoret miehet kuitenkin enemmän kuin ne muut.JHA kirjoitti:Oikeastaanhan noita onnettomuuksia on vähän yleistäen kahtaa sorttia.
Ensimmäksi poppi soiden kahtasataa vitikkoon ja lepikkoon miestäväkevämmän voimalla joihin tuo mainitsemasi syy sopii.
Toiseksi tapaukset joissa ojaan päädytään mutkassa jossa "eilenkin kahdeksaakymppiä" oli sopivasti säässä jossa viisikymppiset lasissakin alkavat saada perää irti tienpinnasta..
Asiaa kuvava esimerkki: pitkaan volvo-vaki (talla viitaten juuri noihin autoharrastajiin) valitteli siita turvavyo-ei-kiinni-piipitysta-ja-valoshowta, sehan oli muuten helppo poistaa mutta kun samassa rele jne. paketissa oli vilkkujen releet niin nekin lakkas toimimasta siina samalla..

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit