Eli,tarttes hieman viritellä systeemejä.
Hakusessa olisi FCP (+color+shake) monitorointia. En siis tee tätä täyspäiväisesti,eli ei tarvitse hommata mitään sonyn 24.000$ referenssimonitoria...
"Vaihtoehtoina" olisi to blackmagicin intensity pro (n.200€) + hdmin kautta philips 22" 5000 sarjan full hd TV (320€)
tai
Matrox MXO 2 Mini+MAX (650€) + applen 23" (n.400€).
Tiedän,hollywoodissa vedetään isosti,mutta itsellä karvalakki budjetti....
Tuo BM olisi hyvin edukas,mutta tekeekö tuonkaltaisella setupilla mitään?
Matroxin seutppi olisi parempi mutta tuplaten kalliimpi,tosin siinä olisi tuo h.264 encoding tuki ja ilmeisesti hieman parempi FCP RT tuki?Ja työkalut näytön kalibrointiin?
Heitääkääpä mielipiteitänne asian tiimoilta,jos passaa.
Monitorointi : Matrox MXO 2 Max vai BM Intensity pro?
Koko liikkuvan kuvan kirjo
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Monitorointi : Matrox MXO 2 Max vai BM Intensity pro?
Viesti Kirjoittaja Rampe »
-
Re: Monitorointi : Matrox MXO 2 Max vai BM Intensity pro?
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Itse päädyin tuohon MXO2 Miniin ilman MAXia, kun ElGaton Turbo HD tikku oli ennestään. Monitoriksi valitsin pienimmän Full HD töllön, minkä löysin (LG:n 22" M227WD) 50Hz taajuuden takia. MXO2:n puolesta puhuu näytön "blue only" kalibrointi joka on ihan must. Ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut.Rampe kirjoitti:Eli,tarttes hieman viritellä systeemejä.
Hakusessa olisi FCP (+color+shake) monitorointia. En siis tee tätä täyspäiväisesti,eli ei tarvitse hommata mitään sonyn 24.000$ referenssimonitoria...
"Vaihtoehtoina" olisi to blackmagicin intensity pro (n.200€) + hdmin kautta philips 22" 5000 sarjan full hd TV (320€)
tai
Matrox MXO 2 Mini+MAX (650€) + applen 23" (n.400€).
Tiedän,hollywoodissa vedetään isosti,mutta itsellä karvalakki budjetti....
Tuo BM olisi hyvin edukas,mutta tekeekö tuonkaltaisella setupilla mitään?
Matroxin seutppi olisi parempi mutta tuplaten kalliimpi,tosin siinä olisi tuo h.264 encoding tuki ja ilmeisesti hieman parempi FCP RT tuki?Ja työkalut näytön kalibrointiin?
Heitääkääpä mielipiteitänne asian tiimoilta,jos passaa.
-
Kiitoksia Soundwise!
Tuo teikäläisen monitori alkaa ilmeisesti olla pois myynnistä,ei meinaa löytyä saiteilta? Ja miten itse päädyit tuhon,näyttö on TN paneeli ilmeisesti? Millaiset käyttökokemukset sinulla on muuten ollut siitä?
Tuo teikäläisen monitori alkaa ilmeisesti olla pois myynnistä,ei meinaa löytyä saiteilta? Ja miten itse päädyit tuhon,näyttö on TN paneeli ilmeisesti? Millaiset käyttökokemukset sinulla on muuten ollut siitä?
-
Päädyin siihen, kun piti saada "asiakas" monitori (TV) äkkiä, lähinnä HD matskun kokoruutu toistoon FCP:lle. Ihan TN paneelihan tuo on, mutta mielestäni kuitenkin (hintaansa nähden) kunnolla kalibroituna ihan passeli mustan toiston ja väritoiston puolesta videohommissa, jopa värimäärittelyssä MXO2 Minin kautta kalibroituna.
On mulla vielä pari CRT-pro monitoria ollut verrokkina SD-matskulle, mutta ei noissa suurta eroa ole. Muuta kuin muutama tonni hinnassa...
Varmaan muitakin vastaavia ja parempiakin löytyy. Tuo pieni koko (22"), Full HD reso, kohtuullisen hyvä mustapää, luonnollinen väritoisto ja hinta riittävät mulle toistaiseksi.
Verkkokaupasta hain ko. monskun n. kuukausi sitten, joten kyllä se myynnissä vielä on.
On mulla vielä pari CRT-pro monitoria ollut verrokkina SD-matskulle, mutta ei noissa suurta eroa ole. Muuta kuin muutama tonni hinnassa...
Varmaan muitakin vastaavia ja parempiakin löytyy. Tuo pieni koko (22"), Full HD reso, kohtuullisen hyvä mustapää, luonnollinen väritoisto ja hinta riittävät mulle toistaiseksi.
Verkkokaupasta hain ko. monskun n. kuukausi sitten, joten kyllä se myynnissä vielä on.
-
Grazie!
Näin lonkalta ammuttuna,mitä sanot tästä näytöstä : http://www.consumer.philips.com/c/telev ... 12/prd/fi/
Kannattaako pistää satanen extraa?
Näin lonkalta ammuttuna,mitä sanot tästä näytöstä : http://www.consumer.philips.com/c/telev ... 12/prd/fi/
Kannattaako pistää satanen extraa?
-
"Koe Full HD 1080p -näytön erinomainen suorituskyky. Taulu-TV:n tehokas Pixel Plus HD Engine ja fantastinen näkymätön äänijärjestelmä eivät petä."
Tuossahan tuo on sanottu
Nää on pahimmillaan samanlaisia makukysymyksiä kuin kaiutinvertailut. En lähde tähän...
Jos mahdollista, ota palautusoikeudella ominsilmin vertailuun ja totea itse mikä on omiin tarpeisiisi paras.
Ja lonkalta vielä sanon, että jos haet halpismonitoria värimäärittelyyn, niin mitä enemmän siinä on kuvan lisäsäätömahdollisuuksia, (gamma, mustan taso, RGB:n kontrastit yms.) sen parempi. Manuaaleja kannattaa imuroida ja vertailla noin alkuun.
Tuossahan tuo on sanottu

Nää on pahimmillaan samanlaisia makukysymyksiä kuin kaiutinvertailut. En lähde tähän...
Jos mahdollista, ota palautusoikeudella ominsilmin vertailuun ja totea itse mikä on omiin tarpeisiisi paras.
Ja lonkalta vielä sanon, että jos haet halpismonitoria värimäärittelyyn, niin mitä enemmän siinä on kuvan lisäsäätömahdollisuuksia, (gamma, mustan taso, RGB:n kontrastit yms.) sen parempi. Manuaaleja kannattaa imuroida ja vertailla noin alkuun.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka