arskis kirjoitti:Kiitos tähän mennessä vastanneille.
Kyllä se taitaa olla 13" pro-versio joka menee ostoslistalle. Pitää vain ensin käydä Turun Varimportissa vilkaisemassa miltä kone näyttää ja tuntuu.
Mitenkähän tuon akun kanssa mahtaa käydä esim. 3 vuoden käytön jälkeen? onko enää puolet jäljellä varauksesta uuteen verrattuna vai pitääkö verkkovirralla pärjätä? Vielä tuosta verkkovirran käytöstä että jos esim. kotona tietokone kytkettynä koko ajan verkkovirtaan niin heikentääkö se akun varauskykyä nopeammin kuin että jos käyttäisi akun varauksen loppuun ja kytkisi sen sitten taas lataukseen ja latauksen päätyttyä taas akkuvirralla käyttöön?
Aiheesta hieman poiketen milloinkahan Applen kannettaviin saadaan Intelin core i7 mobiiliprossut? Onko tästä ollut mitään arvailuja maailmalla?
Hyvä valinta. Moisella koneella itse kirjottelen paraikaa, ja kuten monesti täällä olen aijemminkin maininnut, tykkään tästä aivan yli kaiken.
Ilmeisesti en ole koskaan opiskelijanakaan joutunut elään liian tiukalla budjetilla, jos ei tonnin investointiin ole lisäsatkua laittaa. Meinaan nyt sitä, kun tuota valkoista MacBookkia niin helposti täällä ehdotellaan. Sen mukaan mitä siitä olen lukenut, kone tulee ajan kanssa olemaan todella hankala tapaus jo yksistään naarmuuntumisen kanssa.
Joten, jos pieni lisäinvestointi Prohon tarkoitaa montaa viikkoa ilman ruokaa; säästä hetki rahaa, ja osta sitten vasta se 13" Pro.
Mitä akkuun tulee, näissähän on nämä uudet täysin sisäiset akut, joiden Apple väittää kestävän sen olikolie juuri 3 vuotta tai 1000 latausta akun Healthin ollessa vielä yli 80 %, jos oikein muistan. Applen sivuilta löytyvän akkuinfosivun mukaan paras on kun akkua käytetään edes vähän päivittäin. Ei se mikään maailmanloppu ole jos akku on piuhassa kiinni useemman viikon putkeen. Silti suosittelisin vaikka iltasin ottaan koneen akulla sängylle ja lueskella vaikka nettiä. Pysyy elektronit liikkeessä ja akku kuosissa

Karsee läjä kaikkee roinaa.