Tähän on varmasti yksinkertainen ja ilmeinen ratkaisu, mutta juuri nyt ei tule mitään mieleen.
Kuinka saan tallennettua suoraan koneelleni tietyssä internet-osoitteessa olevan mpg-videotiedoston ilman, että avaan sitä selaimessa katsottavaksi? Minulla on suora osoite ko. tiedostoon, mutta ei esim. linkkiä, jota voisi ctrl-klikata ja valita tallenna-vaihtoehto.
psg kirjoitti:Tähän on varmasti yksinkertainen ja ilmeinen ratkaisu, mutta juuri nyt ei tule mitään mieleen.
Kuinka saan tallennettua suoraan koneelleni tietyssä internet-osoitteessa olevan mpg-videotiedoston ilman, että avaan sitä selaimessa katsottavaksi? Minulla on suora osoite ko. tiedostoon, mutta ei esim. linkkiä, jota voisi ctrl-klikata ja valita tallenna-vaihtoehto.
Laitappas se linkki pelkkään googleen, sitte siellä se antaa sen linkin, johon voit ctrl klikata ja tallentaa.
EDIT: Sanoo näin:
* Jos URL toimii, yritä siirtyä tälle Web-sivulle napsauttamalla seuraavaa linkkiä: http://www.moi.moi.com/moi.mpg Toivottavasti auttoi.
psg kirjoitti:Tähän on varmasti yksinkertainen ja ilmeinen ratkaisu, mutta juuri nyt ei tule mitään mieleen.
Jos Terminal ei ole myrkkyä, niin tehtävä on ihan helppo. Kirjoitat vain komennon curl -o filmi.mpg http://joku.osoite/filmi.mpg. Jälkimmäinen "filmi.mpg" on imuroitavan tiedoston nimi. Ensimmäinen on nimi, jolle se talletetaan. Jos et vaihda hakemistoa, niin filmi tulee suoraan kotihakemistoosi.
Myös muut kuin mpg-tiedostot tulevat kätevästi tällä menetelmällä.
Entäs jos haluaisi ladata kokonaisen kansion? Jos on kansio jossa on paljon tiedostoja ja haluaisi ladata ne kaikki kerralla? Koitin yrittää päätteellä ja safarilla, mutta tuloksetta.
psg kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, onko Pantterissa olemassa jotain muita tapoja hoitaa asia ilman googlea? Hoituuhan se tosin noinkin..
Yksi helpoimmista keinoista on Safarissa kirjoittaa osoite osoiteriville. Tämän jälkeen vain raahataan nimen vieressä olevasta pikkuikonista teksti downloads-ikkunan päälle.