No itse ainakin suosittelesin näitä:
1.
Roxio Popcorn
2.
Fast DVD Copy
3.
DVD2one
Ja ainakin itse olen muuten saanut käsityksen että nuo kolme olisivat ne suosituimmat ohjelmat. Itse ostaisin Popcornin kun se on helppokäyttöinen, monipuolinen ja sisältää polttoominaisuudenkin. Tosin en mitään noita ole kylläkään itse kokeillut. Niin kyllähän se on niin ettei taida suomesta noita softia löytyä.
Niin ja siihen miten saat vanhat VHS kopiot varmuuskopioitua niin yleisin keino on ostaa Analogi-DV video muunnin. Paras ja suosituin noista Analogi-DV muuntimista on ehdottomasti Canopuksen valmistamat convertterit. Heidän suosituin malli on ADVC-110 se maksaa suomessa noin 350-380euroa. Heiltä löytyy myös halvempikin vaihtoehto jonka mallinimi on ADVC-55 mutta siinä äänessä ei ole piirilä ohjattua äänisynkkausta (ääni voi huokoa vähän enemmän). Tosin sen hinta ei ole kuin joku 50-70 euroa halvempi ja sen saatavuus on huonohko ainakin suomesta.
ADVC-110 suomesta:
-
Varimport
-
Mikromaakarit
-
www.eurozoom.net (toistaiseksi halvin suomalainen paikka)
Toinen vaihtoehto on ajaa se DV videokameran läpi jos tunnet jonku jolla on sellainen DV videokamera joka tulee analogisen kuvan vientiä Kameran/DV kaapelin läpi. Aika moni nykyään kun tukee tuota toimintoa.
Itse olen kuitenkin hankin tuon ADVC-100 (vanhempi malli) eBaysta koska hankin myös uuden JVC S-VHS nauhurin jossa oli kaikki herkut (TBC) joten halusin viimeisenkin pisaran VHS laadusta mitä suinkin voi saada.
Itse huusin itselleni sen Saksan eBaystä tältä tältä henkilöltä:
www.digitalschnitt.de
Nykyinen hintataso näyttää olevan ADVC-110 noin 230euroon noita + 20 euron postikulut.
Itse maksoin aikanaan kun hankin noin 250 euroa laitteesta + 20 euron postikulut. Maksun hoidin verkkopankissa IBAN ulkomaanmaksuna.
PS. Tuon Analogi-DV muuntimen jälkeen voit tuoda (import) VHS materiaalia DV materiaalia tukevien editiotiohjemiin. Eli toimii sen jälkeen esim iMovien ja iDVD kanssa. Huomasin muuten myös canopuksen sivuilla aika hauskan pointin... sanottin että tukee iLife ohjelmistoa. Itse etin koko ajan mainintaa että toimisikohan se myös iMoviessa.
Uusi malli on muuten paljon nätimmän värinenkin eli valkoinen kun vanha oli musta. Sopii paljon paremmin Macin kaveriksi [H]
PS2. Jos et tarvii sitä kuin vähäksi aikaa niin voisipa tuo ADVC-100 lähteä lainaksi. Laita mailia tulemaan jos kiinnostaa.