Olen käyttänyt selaimena safaria, jonka päivitin jokin aika sitten siihen uuteen versioon. Siitä lähtien safari on kaatuillut mielivaltaisesti ja toiminut todella hitaasti. Kun avaan selainen, niin siltä menee todella kauan etsiä sivuja ensiin. Kun saan sivun auki, niin kaikki toimii kuin hidastetussa filmissä. Klikkaan jotain kohtaa ja odotan puoliminuuttia että jotain tapahtuu. Varsinkin jos sivuilla on käytössä jotain flash-härpäkkeitä yms. niin takkuaminen on taattua.
Safariin kyllästyneenä aloin käyttää firefoxia, joka alussa toimikin ihan ok. Mutta nyt kaikki samat ongelmat tuntuvat tulevan esiin sielläkin. Netissä surffaaminen on todella hidasta ja joka klikkauksen jälkeen saa odottaa taas kauan jotain tapahtuvaksi.
Päivitin iTunesinkin tossa jokin aika sitten ja siitä lähtien sekin on jumittanut. Kestää kauan saada ohjelma päälle ja jos esim. musiikkia kuunnellessa haluan vaihtaa kappaletta, niin klik ja minuuttien odotus, että jotain tapahtuisi. iTunes store ei edes aukene. Ja jos itunes on auki selaimen takana, niin normaalisti se sieltä pomppaa esiin klikkaamalla. Nyt täytyy ensin selain pienentää dockiin, jos haluan iTunsia isolta näytöltä selailla.
Koneen tuuletinkin hurisee kuin maailmanloppu olisi tulossa. Olen sen kyllä puhdistanut pölystä, mutta ei mitään apua. Hurina on todella kovaa ja käy korviin pahasti. Jopa puhelimessa ollessani vastapuoli kuulee hurinan ja ihmettelee missä olen.
Olen ajanut asennuslevykkeeltä levytyökalun avulla korjauksen läpi. Ensimmäisellä kerralla se antoi tiedon, jotta "Tarkistettiin 1 HFS-taltio. Korjausta yritettiin yhdellä taltiolla. 1 taltiota ei voitu korjata." Ajoin korjauksen heti perään uudelleen ja se meni läpi ilman mitään huomautuksia.
Nyt koneen muutaman kerran uudelleen käynnistettyä netin selaaminen firefoxilla luonnistuu, safarilla en edes jaksanut odottaa että se aloitussivun olisi löytänyt, kun se vaan kesti ja kesti. Mutta näin on käynyt aikaisemminkin, että pian uudelleen käynnistämisen jälkeen alkaa taas kaikki vanhat vaivat vaivata firefoxillakin. Ja tuuletin tietty huutaa heti käynnistyksestä alkaen.
Eli mitähän tässä pitäisi seuraaaksi tehdä/kokeilla?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Koneen jumittaminen ja tämä hurina alkavat jo pian ärsyttämään suuresti...