![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tällä hetkellä on koekäytössä Elisan 5 megan Nettitikku ja on aika hankala kapistus yhteydenottoineen ja piuhoineen eikä liikenne tunnu kulkevan kaistan koko kapasiteetilla.
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
Viesti Kirjoittaja Heigo Anto »
Viesti Kirjoittaja ssulti »
Viesti Kirjoittaja rantom »
Ne numerot ovat vain järjestysnumeroita. Ihan normaaleja USB2.0 töpseleitä ne kaikki ovat. Itsellä ollut muutamaan kertaan 3G tikku yhdessä niistä, jolloin se purkki toimii wlan-3g gatewaynä, kätevä reissussa jos on useampi laite jotka pitää saada verkkoon. ADSL modeemiksi kotiin en sitä ota, kuin ja vain sitten kun kaikki muut purkit (2kpl) on nostaneet käyttösavut ilmakehään ja it-budjetti huutaa punaisena miinuksella.rantom kirjoitti:Tulikin tuosta Elisa Viihteen modeemista mieleen että ovatkos nuo portit ihan vain numeroituja vai oikeasti USB 1, USB 2 & USB 3? Mietin lähinnä siksi koska muistaakseni USB 3 käyttää sinistä väriä erotuksena USB 1-2 ja tuo sattuu olemaan sininen sisältä...
Viesti Kirjoittaja mluhtala »
Kaivoin tuon purkin kaapista, eli;ssulti kirjoitti:Ne numerot ovat vain järjestysnumeroita. Ihan normaaleja USB2.0 töpseleitä ne kaikki ovat.rantom kirjoitti:Tulikin tuosta Elisa Viihteen modeemista mieleen että ovatkos nuo portit ihan vain numeroituja vai oikeasti USB 1, USB 2 & USB 3? Mietin lähinnä siksi koska muistaakseni USB 3 käyttää sinistä väriä erotuksena USB 1-2 ja tuo sattuu olemaan sininen sisältä...
Viesti Kirjoittaja jyrsuokas »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Niihinhän tulee sitten eri tallenteet jne. molempiin? Onkos se nyt kovin järkevää?jyrsuokas kirjoitti:Onnistuuko yhden ADSL laatikon takaa kahden digiboksin käyttö? Minulla on nyt yksi lainassa ja toinen tulossa virallisia teitä pitkin...
Viesti Kirjoittaja ih »
Ei kai sentään. Palvelimelta tallenteet haetaan, ei bokseilla mitään ole.TheKraken kirjoitti:Niihinhän tulee sitten eri tallenteet jne. molempiin? Onkos se nyt kovin järkevää?jyrsuokas kirjoitti:Onnistuuko yhden ADSL laatikon takaa kahden digiboksin käyttö? Minulla on nyt yksi lainassa ja toinen tulossa virallisia teitä pitkin...
No tietenkin, mutta jos on kahden eri Elisa Viihde-liittymän boksit käytössä, niin eikös niissä ole se sarjanumero, jonka perusteella palvelin päättää kenen tallenteet sille näytetään?ih kirjoitti:Ei kai sentään. Palvelimelta tallenteet haetaan, ei bokseilla mitään ole.TheKraken kirjoitti:Niihinhän tulee sitten eri tallenteet jne. molempiin? Onkos se nyt kovin järkevää?jyrsuokas kirjoitti:Onnistuuko yhden ADSL laatikon takaa kahden digiboksin käyttö? Minulla on nyt yksi lainassa ja toinen tulossa virallisia teitä pitkin...
Viesti Kirjoittaja ih »
Minä kun muistelin, että käyttöönotossa syötettiin joku tunnus. Tai sitten se oli soneran laajakaistatöllö. Pari vuotta ollut saunavisio itselläkin, joten ei enää muista.TheKraken kirjoitti: No tietenkin, mutta jos on kahden eri Elisa Viihde-liittymän boksit käytössä, niin eikös niissä ole se sarjanumero, jonka perusteella palvelin päättää kenen tallenteet sille näytetään?
Eiku niin Viihdettä ei saakaan ilman nettiliittymää, eli enpä tiedä miten boksit reagoivat. Jos kaverin boksi on tähän asti toiminut, niin tunnistus on kyllä sarjanumeropohjainen eikä liittymäpohjainen, eli kahdet tallenteet siellä todennäköisesti möllöttää.
EDIT: Ja ihan hatustani en näitä heittele, vaan SaunaVision asiakas alusta asti ja Elisa Viihdettäkin nyt käytelty jo nelisen kuukautta.
En minä ainakaan muista mitään tunnuksia syötelleeni ja montaa kertaa kyllä jouduin yhdessä vaiheessa boksia resetoimaan, joten eiköhän se silloin olisi uudestaan kysytty.ih kirjoitti:Minä kun muistelin, että käyttöönotossa syötettiin joku tunnus. Tai sitten se oli soneran laajakaistatöllö. Pari vuotta ollut saunavisio itselläkin, joten ei enää muista.
Viesti Kirjoittaja juishi »
Mullakin on sellainen mielikuva että käyttöönottaessa ois tunnarit joutunut lyömään sisään.TheKraken kirjoitti:En minä ainakaan muista mitään tunnuksia syötelleeni ja montaa kertaa kyllä jouduin yhdessä vaiheessa boksia resetoimaan, joten eiköhän se silloin olisi uudestaan kysytty.ih kirjoitti:Minä kun muistelin, että käyttöönotossa syötettiin joku tunnus. Tai sitten se oli soneran laajakaistatöllö. Pari vuotta ollut saunavisio itselläkin, joten ei enää muista.
Resetoin boksin mielestäni viimeksi tuossa pari kuukautta sitten ihan täysin tehdasasetuksille tuen ohjeiden mukaan ja mitään tunnareita en kyllä 98'% varmasti sisään antanut.juishi kirjoitti:Mullakin on sellainen mielikuva että käyttöönottaessa ois tunnarit joutunut lyömään sisään.TheKraken kirjoitti:En minä ainakaan muista mitään tunnuksia syötelleeni ja montaa kertaa kyllä jouduin yhdessä vaiheessa boksia resetoimaan, joten eiköhän se silloin olisi uudestaan kysytty.ih kirjoitti:Minä kun muistelin, että käyttöönotossa syötettiin joku tunnus. Tai sitten se oli soneran laajakaistatöllö. Pari vuotta ollut saunavisio itselläkin, joten ei enää muista.
Kai olet tietoinen että tuo Elisa Viihde on lähinnä Windows-only? Tokihan siinä EXT2 sekä EXT3 toimii FATin lisäksi mutta tulostimista en mene vannomaan. En saanut omaani ainakaan toimimaan ja sitä ratkottiin sekä Apple Caren että Elisan teknisen kanssa. Eli jos tarkoituksena on käyttää HFS(+) ja tulostaa niin en voi kyllä suositella.Fakap kirjoitti:Kerrohan Krakeni ootko ollut tyytyväinen Viihteeseen? Tai onko jossain Leffatykki-episodissa käsitelty aihetta tarkemmin? Anyway, tilasin paketin kun ei mitään räikeää vastustusta näyttänyt ilmenevän palvelua vastaan. Vuoden diili olisi vielä ollut helppo lyödä lukkoon, mutta kun sopimus on sen pari vuotta niin piti vähän jarrutella ja harkita uudestaan. Noh, ensi perjantaina pitäisi nähdä miten kaista ja kamat toimii. Elisan Shopitissakin pääsin kokeilemaan kakea + boksia kun Ssulti kirosi sen lelumaisuutta. Tuntui toimivan ihan ookoo. Ymmärrän että tuntuu lelulta jos on siirtynyt oikeasti hyvästä digiboksista tuohon. Itselläni oli tätä ennen joku Handanin tusinamalli niin eipä tuosta voi paljoa enää huonommaksi mennä. Yhtä toimintoa ainakin ikävöin: Handanissa näkyi EPG:ssä pystyviiva joka indikoi kellonaikaa ja sen avulla pystyi kivasti hahmottamaan missä vaiheessa ohjelmat oli ja kauanko on aikaa tiettyyn ohjelmaan. Toivottavasti tällaisen ominaisuuden saisi softapäivityksenä tuohon Elisan boksiin.
En tiennyt yhdenkään käyttämäsi agronyymin merkitystä. En kytke modeemiin muita laitteita kuin tietokoneen ja digiboksin.rantom kirjoitti:Kai olet tietoinen että tuo Elisa Viihde on lähinnä Windows-only? Tokihan siinä EXT2 sekä EXT3 toimii FATin lisäksi mutta tulostimista en mene vannomaan. En saanut omaani ainakaan toimimaan ja sitä ratkottiin sekä Apple Caren että Elisan teknisen kanssa. Eli jos tarkoituksena on käyttää HFS(+) ja tulostaa niin en voi kyllä suositella.
Kerron heti kun kaista aukeaa eli toivon mukaan ensi perjantaina. Tietääkseni Elisa eikä mikään muukaan ISP lupaa varsinaisen yhteysnopeuden vastaavan kaistan maksimia. Jos mulla valuu 18 MB/s niin olen todellakin tyytyväinen. 15 MB/s on sekin optimistinen arvio.Mutta jep, sepä siitä. Kerropas muuten mitä saat tuloksena Speedtest.netistä, täällä tulee lupailtun 24 Mt/1 Mt sijasta lähinnä 13-14 Mt/0.6-0.8 Mt (oli alussa ihan 17-19 Mt/~1 Mt mutta näköjään verkko on päässyt Elisalla liikaa kuormittumaan).![]()
No hyvä että sinulla on noin peruskäytössä tuo (ts. siinä mihin Elisa sen tarkoittikin).Fakap kirjoitti:En tiennyt yhdenkään käyttämäsi agronyymin merkitystä. En kytke modeemiin muita laitteita kuin tietokoneen ja digiboksin.
Niin no joo, mitään luvattua yhteyttä ei taida olla ja sopimusehdoissa kait mainitaankin tuosta että riippuu täysin verkon kuormituksesta että mihin yhteyksiin päästään. Elisa voisi väkertää jonkin väliverkon tuohon 8 Mt/1 Mt ja 24 Mt/1 Mt väliin.Kerron heti kun kaista aukeaa eli toivon mukaan ensi perjantaina. Tietääkseni Elisa eikä mikään muukaan ISP lupaa varsinaisen yhteysnopeuden vastaavan kaistan maksimia. Jos mulla valuu 18 MB/s niin olen todellakin tyytyväinen. 15 MB/s on sekin optimistinen arvio.
Tämä varmaan ajaa asian, oli tuolla Elisan sivuilla (Elisa - Elisa viihde - vasen alalaita "langaton sähkö").Tuli tässä mieleen, että kun modeemi kerran on langaton niin olisi digiboksikin saanut olla siihen yhteydessä wlanin kautta sen sijaan että vedetään 10 m usbi kämpän läpi modeemiin.
Riittää. Oikein mainiosti. Ei minkään HD-pätkän bitrate ole niin hervoton, ettei sataseen letkuun mahtuisi.rantom kirjoitti: Tuossa vaan jäi mietityttämään että kun on Ethernet 10/100 eikä 10/100/1000 niin riittääköhän tuolla tehot HD-materiaaliin? Eipä siinä mitään, Suomessa noita ei vielä ole niin paljon TV:ssä mutta silti. Voi olla hieman heikko datasiirto, vai kuvittelenko vain?
Onhan se ihan mukavaa varmasti kyllä, ei siinä mitään, mutta eipä tuolla Elisa Viihteen sivuilla koko tuista oikein edes hiiskuta (paitti siellä nörttisektorilla, eli täysissa modeemin spekseissä), niin minusta menee vähän jo propagandan puolelle sanoa:Fakap kirjoitti:Oishan se tietysti kiva jos tulevaisuudessa modeemiin voisi ongelmitta kytkeä lisälaitteita. Hyvä kuitenkin tietää yhteensopimattomuuksista niin osaa sitten varautua.
Kun kuitenkin ne ominaisuudet, joita käyttäjä tuolta paketilta todennäköisesti haluaa (ja joita siinä mainostetaan olevan), ovat kaikki ihan tietokoneriippumattomia. Se, että se modeemi nyt sattuu sisältämään USB-tökkelin on ihan vain plussaa niille, joilta FAT32-levyjä sattuu löytymään.rantom kirjoitti:Kai olet tietoinen että tuo Elisa Viihde on lähinnä Windows-only?
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”