iPhone 3G S -käyttökokemuksia
-
Re: iPhone 3G S -käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja villeer »

-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
villeer kirjoitti:Olen nyt käyttänyt uutta luuriani tämän viikonlopun ja on todellakin hintansa väärti. Aikaisempi puhelimeni oli vanha perusnokialainen, joten tämä on samalla ensimmäinen "kunnon" kännykkäni. Mukavaa, että sinne minne meneekin, netti on aina matkassa. Itse puhelin on käyttöliittymältään idioottihelppo ja vakaa. Ei ole vielä kertaakaan kaatunut. Softaversio on 3.1. Annan plussaa myös nopeudesta. Vaikea on keksiä tässä vaiheessa mitään pahaa sanottavaa. Ääniohjaus ehkä nyt toimii vähän miten sattuu tai sitten en osaa kunnolla komentoja. Manuaalia en nimittäin ole paljoa lukenut: käyttö on loogista.
Ääniohjaus on mullakin ollut ainoa asia, joka ei aina toimi. Tosin puhelujen soittaminen on toiminut täysin moitteetta, automatkoilla todella kätevää mukana tulleiden kuulokkeiden avulla. Ipodin ääniohjauksessa on välillä pieniä "väärinymmärryksiä"
No, olihan E71:sessäkin "ääniohjaus", joka ei kertaakaan toiminut...
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Vinon lasin takia minulla vaihdettiin toiseen, eipä se oke yhtään parempi. Taitaa olla ominaisuusjomppeli kirjoitti:muistinpa sit oikein että olin lukenut täällä tuosta takakuoren "räminästä" huomasin tänään että kun laskee pöydälle niin kuuluu semmonen ääni kuin jokin olis irti puhelimen sisällä, eli nyt olis sit rämisevä + lasivinossa/koholla oleva kallis kapula. noh niin kauan kun toimii niin mennään. mutta ennen takuuajan umpeutumista kokeilla jos saa vaihdettua. valmistusvika tuo lasin vinossa oleminen kyl on että siitä ei nyt pitäis kaiken järjen mukaan mitään sanomista olla.

-
Viesti Kirjoittaja Hämis »
Suomalaisellaääniohjauksella toimii paremmin kun lausuu sanat kuin ne kirjoitetaan ...ainakin Touchissa toimi.Psaikke kirjoitti:villeer kirjoitti:Olen nyt käyttänyt uutta luuriani tämän viikonlopun ja on todellakin hintansa väärti. Aikaisempi puhelimeni oli vanha perusnokialainen, joten tämä on samalla ensimmäinen "kunnon" kännykkäni. Mukavaa, että sinne minne meneekin, netti on aina matkassa. Itse puhelin on käyttöliittymältään idioottihelppo ja vakaa. Ei ole vielä kertaakaan kaatunut. Softaversio on 3.1. Annan plussaa myös nopeudesta. Vaikea on keksiä tässä vaiheessa mitään pahaa sanottavaa. Ääniohjaus ehkä nyt toimii vähän miten sattuu tai sitten en osaa kunnolla komentoja. Manuaalia en nimittäin ole paljoa lukenut: käyttö on loogista.
Ääniohjaus on mullakin ollut ainoa asia, joka ei aina toimi. Tosin puhelujen soittaminen on toiminut täysin moitteetta, automatkoilla todella kätevää mukana tulleiden kuulokkeiden avulla. Ipodin ääniohjauksessa on välillä pieniä "väärinymmärryksiä"
No, olihan E71:sessäkin "ääniohjaus", joka ei kertaakaan toiminut...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
eli sait tilalle samanlaisen? lasi vinossa siis...?legace kirjoitti:Vinon lasin takia minulla vaihdettiin toiseen, eipä se oke yhtään parempi. Taitaa olla ominaisuusjomppeli kirjoitti:muistinpa sit oikein että olin lukenut täällä tuosta takakuoren "räminästä" huomasin tänään että kun laskee pöydälle niin kuuluu semmonen ääni kuin jokin olis irti puhelimen sisällä, eli nyt olis sit rämisevä + lasivinossa/koholla oleva kallis kapula. noh niin kauan kun toimii niin mennään. mutta ennen takuuajan umpeutumista kokeilla jos saa vaihdettua. valmistusvika tuo lasin vinossa oleminen kyl on että siitä ei nyt pitäis kaiken järjen mukaan mitään sanomista olla.
-
Viesti Kirjoittaja akkiii »
-
Joo. On vissiin yksi näistä iPhonen monista "ominaisuuksista"jomppeli kirjoitti:eli sait tilalle samanlaisen? lasi vinossa siis...?

Tuo on myös ominaisuus. Johtunee kamerasta, sillä siinä on nyt liikkuva osa (tai liikkuvia osia) auto-focusin takia.akkiii kirjoitti:Jeejee mullaki rämisee takakannesta (: alle viikon vanha luuri
-

-
Vahingossa tuli tämä ilmi äsken:jomppeli kirjoitti:asia nakkino tota. on mulla tossa "oikeassa" kamerassakin aika paljon liikkuvia osia eikä kuulu mtn kun laskee pöydälle. noh samapa tuo. tulee vain jotenki "halppis" olo kun kuuluu tommonen.
Avaa kamera ja heiluta puhelinta ees taas ja samaan aikaan pistä äänettömäksi. Huomaatko eron?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse en ainakaan huomaa mitään.legace kirjoitti:Vahingossa tuli tämä ilmi äsken:jomppeli kirjoitti:asia nakkino tota. on mulla tossa "oikeassa" kamerassakin aika paljon liikkuvia osia eikä kuulu mtn kun laskee pöydälle. noh samapa tuo. tulee vain jotenki "halppis" olo kun kuuluu tommonen.
Avaa kamera ja heiluta puhelinta ees taas ja samaan aikaan pistä äänettömäksi. Huomaatko eron?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.kallekilponen kirjoitti:Itse en ainakaan huomaa mitään.legace kirjoitti:Vahingossa tuli tämä ilmi äsken:jomppeli kirjoitti:asia nakkino tota. on mulla tossa "oikeassa" kamerassakin aika paljon liikkuvia osia eikä kuulu mtn kun laskee pöydälle. noh samapa tuo. tulee vain jotenki "halppis" olo kun kuuluu tommonen.
-
A.) Ei ole semmoista asennettuna, kun puhelin ei ole murrettu.legace kirjoitti: Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.
B.) Vaikea verrata ääntä, kun mitään ääntä ei kuulu.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Springboard on kyllä kaikissa iPhone luureissa vakiona, jos tuossa legacen viestissä sitä tarkoitettiin oikeasti vai oliko pelkkä typo? Springboard on siis se osa käyttistä joka hoitaa tuon "työpöydän" ylläpitämisen tmsvskallekilponen kirjoitti:A.) Ei ole semmoista asennettuna, kun puhelin ei ole murrettu.legace kirjoitti: Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.
-
Viesti Kirjoittaja Puttinen »
(Edellinen puhelimeni oli Nokian n95, jonka kanssa ehdin pehertää 2,5 vuotta. Noksu sanoi kuitenkin tööt, ja oli pakko etsiä korvaavaa. Iluuri oli jyrännyt testeissä ja speksit omiin tarpeisiini ok, lähdin siis siihen.)
- Nettiselain on kerrassaan käytännöllinen, Safari jyrää Minioopperat yms. mennen tullen.
- Kompassisofta yhdistettynä Kuukkelimapsiin kyykyttää Nokian karttakompastuksen vasemmalla kädellä. (Tämä ei ole pelkkää mutua, olen töissäni sekä käyttänyt että kehittänyt erilaisia tämän alan sovelluksia).
- Kamera on hölmön pieni reikä ja valoitus sen mukainen. Perusjampan käyttöön soveltuu kuitenkin. Häviää silti Noksun N95:lle. Sormitarkennus on vinkeä ja yllättävän toimiva.
- Harmittava ominaisuus on se, ettei käyttäjällä ole pääsyä ronkkimaan tiedostoja tiedostoina windows-tyyliin. Itunesin kautta pitää kaikki hoitaa. (Korjatkaa, jos olen väärässä. Rillipöllöt please suu kiinni, puhun peruspetterinä, en koodaa. Mulla on perhe).
- Ulkoisilta mitoiltaan Iluuri ei äkkiseltään sovi käteen. Omaan hanskaani istuu kuin jäätynyt kampela, pikkusen liian leveä ja lituskainen. Ei tätä kai nyrkkiraudaksi ole tarkoitettukkaan, mutta muoto saisi olla käteen sopivampi. Juu, iso näyttö verottaa. (Lienee tottumiskysymys.)
- Pisteitä kestävyydestä. Pari kertaa käynyt parketissa eikä moksiskaan.
- Itunes freeware -ohjelmista isot pisteet. Lataus on nopeaa ja softat erittäin toimivia!
- Akku imeytyi ensimmäisen latauksen jälkeen tyhjäksi puolessa päivässä. Tähän tietysti syynä ns. varausmuistin puutos ja omistajan kiihkeä klähmintä uuteen leluun tutustuessa. Toisen latauksen jälkeen vartti puheluja ja aavistus nettisurffailua (WiFi), niin varaustaso väitti 98%. En siis vielä hauku akkuakaan.
Yleisfiilis: Hyvältä näyttää. Katotaan puoli vuotta, ja kommentoidaan lisää.
-P-
-
Tarkoitin sitä tärinää. Se on erilainen.kallekilponen kirjoitti:A.) Ei ole semmoista asennettuna, kun puhelin ei ole murrettu.legace kirjoitti: Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.
B.) Vaikea verrata ääntä, kun mitään ääntä ei kuulu.
-
Anteeksi tyhmyyteni, mikä on springboard?inf kirjoitti:Springboard on kyllä kaikissa iPhone luureissa vakiona, jos tuossa legacen viestissä sitä tarkoitettiin oikeasti vai oliko pelkkä typo? Springboard on siis se osa käyttistä joka hoitaa tuon "työpöydän" ylläpitämisen tmsvskallekilponen kirjoitti:A.) Ei ole semmoista asennettuna, kun puhelin ei ole murrettu.legace kirjoitti: Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.
-
Viesti Kirjoittaja Vildee »
Lueppa viesti jonka äsken lainasit.Psaikke kirjoitti: Anteeksi tyhmyyteni, mikä on springboard?
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Kyl toho jos jonkunnäköstä sovellusta appstoresta löytyy niinku melkei kaikkee mitä mielee tuleePuttinen kirjoitti:- Harmittava ominaisuus on se, ettei käyttäjällä ole pääsyä ronkkimaan tiedostoja tiedostoina windows-tyyliin. Itunesin kautta pitää kaikki hoitaa. (Korjatkaa, jos olen väärässä.-P-

-
Testattu. Ei mitään eroa.legace kirjoitti:Tarkoitin sitä tärinää. Se on erilainen.kallekilponen kirjoitti:B.) Vaikea verrata ääntä, kun mitään ääntä ei kuulu.legace kirjoitti: Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
SpringBoard on se "työpöytä". Eli missä kaikki sovellusten kuvakkeet on.Psaikke kirjoitti:Anteeksi tyhmyyteni, mikä on springboard?inf kirjoitti:Springboard on kyllä kaikissa iPhone luureissa vakiona, jos tuossa legacen viestissä sitä tarkoitettiin oikeasti vai oliko pelkkä typo? Springboard on siis se osa käyttistä joka hoitaa tuon "työpöydän" ylläpitämisen tmsvskallekilponen kirjoitti:A.) Ei ole semmoista asennettuna, kun puhelin ei ole murrettu.legace kirjoitti: Pistä vaikka SpringBoardissa äänettömälle ja vertaa sitä ääntä.
-
Viesti Kirjoittaja miicah »
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
Erikoinen ilmiö –minulla ainakin pysyy Soneran 3G aivan jatkuvasti päällä, toisin kuin DNA:n verkossa.miicah kirjoitti:Minulla ainakaan ei 3G-verkosta ei ole mitään hyötyä. Keskustan alueellakaan se ei pysy päällä ja vaihtaessaan verkkoa puhelin putoaa oikeasti verkosta ja näin puhelut ohjautuvat vastaajaan.
Itse vaihdoin 3G:stä 3GS:n, tässä nopeat kokemukset:
+ Selvästi nopeampi kaikessa, toivottavasti pysyy sellaisena, eikä mene myöhemmin "tukkoon"
+ Ei kaatuile ollenkaan yhtä usein, johtuen ilmeisesti lisätehoista
+ Kamera on parempi...
- ...mutta tekee edelleen surkeaa, pikselöitynyttä ja suttuista jälkeä.
- Akun kesto on yhtä huono kuin ennenkin
-
Seuraavia tuntemuksia:
- Kamera: yllättävän hyvä 3MP kameraksi, jopa iltavalaistuksessa saa parempia kuvia kuin E71:sen samankokoisella kameralla, jossa oli vielä LED-salamakin... Mielestäni tää kamera on jopa parempi kuin E90:n 3MP-kamera, joka taas oli paree kuin E71:sessä. Varsinkin makrokuvat on hyviä. Videokamera on huippuhyvä ja käyttökelpoinen. Noksun paremmista kamerakännyistä ei ole kokemuksia, joten niihin en vertaa, mutta tällä pärjää kyllä, varsinkin kun on sitten kunnon kamera käytössä vakavampaan kuvailuun...
- Musasoitin: Monen vuoden Creative- ja Sony-käyttökokemuksella voin sanoa, että tää hakkaa sekä äänentoistossa, että toiminnallisuudessa nuo erillissoittimet kevyesti. Ei tartte enää taskussa monia vempaimia kanniskella. Sennheiserin PX100-kuulokkeilla saundi on helmeä!
- Netti, viestit ja meili: Ensimmäinen todella toimiva taskunettiselain ja meilikone, läppärin käyttö kotisohvalla on vähentynyt kummasti. Safari on kerran kaatunut, muuten toiminut kuin ajatus. Tekstareiden näyttö keskusteluketjuina on myös mainio visuaalinen ominaisuus, ei enää haeskelua... Multimediaviesteily pelaa kuin hirvi.
- Visuaalisuus ja toimivuus: En tosiaan ole kokeillut aiemman sukupolven iPhoneja, mutta tämä kyllä pelaa kuin unelma, ei tarvitse odotella minkään toiminnon avautumista hetkeäkään. Asetukset, valikot ja valinnat kaikki ovat käyttäjäystävällisyyden huipentumia.
- Softat: Ei tarvinne kommentoida enempää... Nyt jo taskussani on monen muun lisäksi hyvä askelmittari, pelikone, vatupassi, kitaranviritin, ym,ym,ym...
Ylipäätään todella loistava hankinta. Huom. en ole mikään Apple-lasien läpi katsova uskovainen, mutta silti olen kokenut herätyksen. Uusi N900 varmasti hakkaa monella teknisellä alueella iPhonen ja sopii varmasti monille teknisesti suuntautuneille, mutta itselleni tämä laite on juuri nyt se täydellinen valinta.
-
Viesti Kirjoittaja gimbo_ »

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka